Przewidywane osiągnięcia dzieci
Temat
Litera
Cyfra
Miesiąc
6. Dbamy o nasze kąciki zabaw
‒ uważnie słucha i udziela odpowiedzi dotyczących treści utworu,
‒ wysłuchuje głoskę l na początku wyrazów,
‒ rozumie i stosuje określenia: strona prawa i lewa,
‒ posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie sześciu,
‒ odzwierciedla w formie plastycznej kształtu zabawek,
‒ umiejętnie posługuje się nożyczkami,
‒ porównuje długości: krótka, długa, tej samej długości; stopniuje długości: długa, nieco krótsza, jeszcze krótsza, najkrótsza i odwrotnie: krótka, nieco dłuższa, jeszcze dłuższa, najdłuższa,
‒ porównuje szerokości; posługuje się określeniami: szerszy, węższy, średni, szeroki, węższy, najwęższy,
‒ tworzy zbiory figur według wybranej cechy: kształt, wielkość,
‒ koloruje obrazki według kodu barw,
‒ odważne operuje powstającą linią; maluje koła oraz różnego rodzaju linie,
‒ zna obraz graficzny głoski l –
litery: l, L
XI
7. Co nam niesie Pani Jesień?
‒ zna las jako środowisko przyrodnicze: rośliny, zwierzęta, znaczenia lasów w życiu człowieka,
‒ uważnie słuchanie wiersza i udziela odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści,
‒ wzbogaca słownik o nazwy drzew, krzewów, grzybów,
‒ dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią,
‒ spokojnie oczekuje na swoją kolej podczas wypowiedzi kolegów,
‒ klasyfikuje według rodzaju; porównuje liczebności zbiorów; poprawnie używa określeń: więcej, mniej, liczy elementy zbioru i określa ich ilość liczebnikiem,
‒ odzwierciedla w formie plastycznej treści wiersza „Portret Jesieni”,
‒ zwraca uwagę na kolorystykę pracy – jesienne kolory,
‒ zna zastosowanie szkła powiększającego,
‒ posługuje się nazwami drzew: kasztanowiec, dąb, brzoza, jarzębina, klon, sosna, jodła, świerk; zna ich owoce,
‒ rozpoznaje liście i nazywa drzewa i krzewy, z których pochodzą,
‒ układa różnorodne wzory z materiału przyrodniczego,
‒ rozumie i stosuje określenia: w górę, w dół, w prawą stronę,
‒ liczy w zakresie 6,
‒ domyśla się treści obrazka odsłanianego fragmentami,
‒ określa stronę lewą i prawą; zwraca uwagę na odwrotność strony lewej i prawej,
‒ sprawnie porusza się w przestrzeni,
‒ rysuje wzory w liniaturze,
‒ dba o ład i porządek w miejscu pracy,
‒ szanuje wytwory pracy kolegów,
‒ posługuje się pojęciami dotyczącymi kierunków w przestrzeni: w prawo, w lewo, na wprost,
‒ uważnie słucha i wykonuje polecenia nauczycielki,
‒ porządkuje elementy według rodzaju; porównuje liczebności zbiorów na oko oraz poprzez układanie elementów w pary.
‒ zna liczbę 4 oraz jej obraz graficzny (cyfra 4)
8. Domy mają ludzie i zwierzęta
‒ dzieli zbiory na podzbiory,
‒ dokonuje bardziej złożonych czynności myślowych, np. porównywania,
‒ zna nazwy domów zwierząt,
‒ odczytuje zdania obrazkowo-wyrazowe,
‒ rysuje linie: pionowe, poziome, ukośne,
‒ rozumie określenia: na dole na górze, z prawej/lewej strony,
‒ podejmuje prace zespołowe w zabawach budowlano-konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych klocków,
‒ rozumie pojęcie dom rodzinny,
‒ zna własny adresu,
‒ szybko reaguje na sygnał dźwiękowy,
‒ czyta globalnie wyrazy i podpisy do obrazków związane z tematem,
‒ wyszukuje różnice i podobieństwa na obrazkach,
‒ rozpoznaje i nazywa kształty figur geometrycznych: kwadrat, prostokąt, koło, owal,
‒ posługuje się pojęciami: wysoki, niski,
‒ - porównuje wzrokowo-słuchowo wyrazy: dom – dym, domy – dymy,
‒ odzwierciedla treść utworu w formie plastycznej,
‒ dzieli się własnymi wrażeniami i spostrzeżeniami,
‒ uogólnia proste pojęcia na podstawie znajomości cech i właściwości przedmiotów,
‒ odzwierciedla w formie plastycznej własne marzenia,
‒ wypowiada się pełnym zdaniem,
‒ zna pojęcia: parter, dom parterowy/piętrowy,
‒ różnicuje pojęcia wysokości,
‒ rozpoznaje kolory, kształty, wielkości, grubości,
‒ dodaje i odejmuje w zakresie 6.
‒ zna obraz graficzny głoski d – litery: d, D
9. Jest coraz chłodniej, wszyscy przygotowują się do zimy
‒ zna sposoby przygotowania zwierząt do zimy: zasypianie, zmiana futra, gromadzenie zapasów,
‒ buduje zdania po...
marcza1