firma prywatna_ analiza strategiczna (35 str).doc

(445 KB) Pobierz
Wstęp

Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl

SPIS TREŚCI                                                                                                                        strona                            

 

Wstęp.   ......................................................................................................................................2                                                                                                                       

1.Streszczenie menedżerskie.................................................................................................3-4

2.Analiza otoczenia marketingowego

2.1              Makrootoczenie........................................................................................................................5

2.2 Otoczenie konkurencji.

2.2.1 Analiza popytu......................................................................................................................6

2.2.2 Analiza konkurencji...............................................................................................................7

2.2.3 Ocena współkonkurencji.......................................................................................................8

2.3 Analiza przedsiębiorstwa.

2.3.1 Struktura zatrudnienia............................................................................................................9

2.3.2  Schemat organizacyjny ,,ELKOST’’......................................................................................9

2.3.3 Analiza pozycji rynkowej firmy,,ELKOST’’........................................................................10-11

2.4 Analiza SWOT.....................................................................................................................11-14

3.Segmentacja

3.1 Wymiar handlowy..................................................................................................................14-15

3.2 Kryteria różnicowania grup nabywców indywidualnych przy zakupie kostki brukowej...............15

3.3 Sposób podejmowania przez nabywców decyzji o zakupach w firmie ,,ELKOST’’ w 2002r.......15

3.4  Analiza ośrodka zakupowego w firmie ELKOST........................................................................16

4.Analiza portfela firmy

4.1              Analiza BCG.

4.2              Prognoza sprzedaży.

4.2.1 Aanaliza struktury sprzedaży wg wersji asortymentowej.

4.2.2 Procentowy udział grup produktów w sprzedaży dla firmy,, ELKOST’’ w latach 2000-2001.

4.2.3 Zysk netto spółki.

5.Cele marketingowe

5.1 Analiza problemów marketingowych firmy ,,ELKOST’’.

5.2 Cele krótkoterminowe planowane w 2002r.

5.3 Cele długoterminowe planowane w latach 2002-2004.

6. Strategia marketingowa

6.1 Charakterystyka dotychczasowej działalności marketingowej.

6.2 Wycena mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa

6.3 Wybór rynku docelowego- ocena atrakcyjności segmentów rynku

7. Operacyjny program działania wraz z harmonogramem i budżetem

7.1 Zadania instrumentalne

7.2 Opis zadań instrumentalnych marketing - mix

7.2.1 Produkt

7.2.1.1 wielopoziomowa koncepcja produktu

7.2.1.2 Struktura przestrzenna produktu

7.2.2 Cena

7.2.3 Dystrybucja

7.2.4 Promocja

7.3 Wykonawcze programy instrumentalne

8.  Procedura kontroli i weryfikacji planu

 

 

 

 

 

WSTĘP

 

 

Nazwa przedsiębiorstwa:              „ELKOST”

Adres:                                                            x

Regon:                                      x

NIP                                                           x

status prawny:                                       firma prywatna

 

Firma ELKOST, będąca własnością Pana Adama Nowaka rozpoczęła działalność na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej nr ewid. x z dnia 3.04.1998 r. , wydanego przez Burmistrza m. Płońsk.

Firma powstała w celu wprowadzenia na rynek wysokiej klasy kostki brukowej (polbruk).

Według posiadanej przez firmę informacji, ELKOST jest jedną z większych firm tego typu w Płońsku . Wysoka jakość oferowanych towarów szybko zdobyła szeroką akceptację klientów na rynku budowlanym.

Firma ELKOST jest przekonana o trafności swojej strategii, opartej na wysokiej jakości i wysokich cenach. Do tej pory okazuje się ona bardzo skuteczna. Niniejszy plan marketingowy opisuje sposób zwiększania przez firmę sprzedaży asortymentu o sprzedaż kostki parkingowej.

Z każdym rokiem działalność firmy zwiększa swoje obroty, obecnie jej udział w rynku budowlanym wynosi około 8%.

Celem przygotowania planu będzie wprowadzenie do sprzedaży kostki parkingowej.

Plan marketingowy w szczególności dotoczy województwa mazowieckiego oraz będzie rozplanowany na najbliższe 3 lata.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.                   STRESZCZENIE MENEDŻERSKIE

 

Zakres planu

Handlowy:

sprzedaż

-         KOSTKA BRUKOWA

ATA

     ETA

      KOREK

       CLASIC

-         KOSTKA PARKINGOWA

 

Geograficzny -

Województwo mazowieckiego

Typ nabywcy -

Firmy budowlane, deweloperzy,hurtownie

Horyzont czasowy:                                                   2002 - 2004 ( plan 3 letni)

Opis sytuacji rynkowej

-        uzależnienie od krajowego dostawcy cementu firmy - CARIS POLSKA

      SP. ZO.O. ( ok. ¼ ogółu dostaw surowców do produkcji).

-        wzrastająca konkurencja innych firm o podobnym profilu działalności, szczególnie ze względu na wysoki stopień specjalizacji asortymentowej i przeznaczanie wysokich nakładów na działania marketingowe.

-        duży stopień nasycenia rynku w podstawowym obszarze działalności spółki, przy braku możliwości istotnej ekspansji na rynek krajowy.

-        dobra pozycja na mazowieckim rynku budowlanym.

-        dobrze rozwinięta sieć dystrybucji.

-        przeprowadzone w 2001 roku inwestycje w majątek obrotowy umożliwiający zwiększoną sprzedaż.

-        generalnie pozytywna ocena finansów spółki ELKOST.

-        optymistyczny raport finansowy za czwarty kwartał 2001 roku - dynamika zysku netto: 57%

-        dobra współpraca z firmą CARIS POLSKA SP. ZO.O. (m.in. szkolenia dla personelu, upusty cenowe)

-        kompetentny zarząd, przywiązujący wagę do panowania nad kosztami działalności.

-        przynależność do uważanej za atrakcyjną branży budowlanej.

 

Strategia obsługi rynku i zadania rynkowe

-        skupienie się na działaniach zmierzających do utrzymania obecnego, wysokiego udziału w rynku,

-        zwiększenie dystrybucji polegające na wychodzeniu poza sprzedaż kostki brukowej (ATA, ETA, KOREK, CLASIC) w stronę sprzedaży kostki parkingowej,

-        szeroko pojęta dbałość o koszty.

Rynek docelowy

Marketing selektywny, trzy segmenty rynku.

-         I wysoka wrażliwość na cenę, przeznaczenie specjalistyczne.

-         II niska wrażliwość na cenę, przeznaczenie specjalistyczne.

-         III niska wrażliwość na cenę przeznaczenie standardowe.

 

Zadania rynkowe

Stopa marży brutto - 35%,

Wzrost udziału w rynku -  z 8% do 10%,

Wprowadzenie kostki parkingowej do sprzedaży,

Zakup nowego samochodu dostawczego,

Kompleksowa, skoordynowana kampania reklamowa mająca na celu kreowanie wizerunku firmy,

Promocja dla małych firm budowlanych.

 

Budżet 

8 152.2 tys. zł.

 

 

 

 

 

 

2. ANALIZA OTOCZENIA MARKETINGOWEGO (SYTUACJA RYNKOWA ZEWNĘTRZNA)

 

2..1 Analiza makroekonomiczna.

 

Typ otoczenia

Opis najważniejszych trendów i zjawisk

Demograficzne

 

Bardzo mały przyrost ludzi,

Narastająca tendencja starzenia się ludzi

Bardzo mały wzrost liczby ludzi kupujących kostkę brukową

Społeczno - kulturalne

 

Rosnąca moda wśród właścicieli domów na posiadanie kostki brukowej,

Wiele osób uważa kostkę za dobro luksusowe,

Pozytywne nastawienie do kostki wśród posiadaczy kostki brukowej,

Co drugi Polak uważa kostkę brukową za lepsze rozwiązanie od płyt chodnikowych,

Moda na zachodni tryb życia,

Moda na nowoczesność.

Ekonomiczne

 

Wzrastające zainteresowanie kupnem kostki brukowej,

Wzrastająca liczba posiadaczy kostki brukowej,

Wzrost płac realnych (rosnąca siła nabywcza),

Wysoka stopa bezrobocia (bezrobotni wykazują niskie zainteresowanie zakupem towaru),

Spadek stopy inflacji.

Polityczno – prawne

 

Wysokie koszty na eksport kostki brukowej,

Niestabilne przepisy prawne (przede wszystkim finansowe).

Techniczne

 

Dobry poziom sprzedaży w porównaniu z konkurencją,

Dobry stopień finansowego pokrycia potrzeb i planów inwestycyjnych,

Wysoki poziom wydatków na transport kostki brukowej.

Fizyczne

 

Wysokie nakłady na ochronę środowiska naturalnego (transport, proces produkcji).

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin