sc2 gazeta.doc

(7281 KB) Pobierz
Ogólnie

 



TYLKO U NAS!

Tajniki Fenomenu Gry „STARCARFTII”

CENA:1,5tyś zl
Gumowa Lala w Zestawie












Ogólnie



StarCraft II: Wings of Liberty to pierwszy epizod kontynuacji jednej z najbardziej znanych strategii czasu rzeczywistego w historii gier komputerowych. Pierwsza część serii została wydana w 1998 roku i doczekała się dodatku pod tytułem Brood War. Na drugą odsłonę składają się w sumie trzy epizody: Wings of Liberty, Heart of the Swarm oraz Legacy of the Void. Za wszystkie odpowiada firma Blizzard.

 

StarCraft II w wielu aspektach przypomina pierwowzór, gdyż nie zmieniło się sedno zabawy. Autorzy zdecydowali się jednak podzielić całą grę na trzy wspomniane części, a w każdym z epizodów wcielamy się w jedną z trzech frakcji. Dowodząc Terranami, Zergami i Protossami naszym zadaniem jest doprowadzić każdą z tych ras do zwycięstwa, rozbudowując bazę, zbierając surowce, rozwijając własne możliwości technologiczne oraz oczywiście pokonując wroga. Poszczególne części gry składają się z szeregu misji, w których poznajemy pełną zwrotów akcji historię danej strony konfliktu.


Wings of Liberty 



jest pierwszą i podstawową częścią StarCrafta II, rozpoczynającą trylogię. Gra oferuje pełny tryb rozgrywki sieciowej, rozbudowany edytor map oraz przede wszystkim sporych rozmiarów kampanię, opowiadającą o losach rasy Terran. Wcielamy się w niej w znanego z pierwowzoru Jima Raynora, który w świetle prawa Dominium Terran (na czele którego stoi podstępny Arcturus Mengsk) jest rebeliantem. W skórze dzielnego Raynora przychodzi nam walczyć z powracającą pod przewodnictwem Kerrigan rasą Zergów, która zainteresowana jest zdobyciem pewnego artefaktu. Na swej drodze napotykamy oczywiście też tajemniczych i potężnych Protossów. Kampania oferuje sporą swobodę, gdyż sami możemy wybierać misje oraz inwestować w konkretne technologie.

 

 

 

Sporą ciekawostką dla miłośników uniwersum StarCrafta jest fakt, że pomiędzy misjami da się zwiedzać statek kosmiczny lub inne miejsce, w którym aktualnie przebywa bohater. W poszczególnych pomieszczeniach umieszczono wiele interaktywnych obiektów: szafę grającą z kilkoma piosenkami do wyboru, ekrany emitujące kanał informacyjny, automat z grą czy też licznych bohaterów niezależnych. Niektórzy z nich, oprócz pogawędki, oferują także swoje usługi, jak np. możliwość wynajęcia najemników albo kupienia ulepszeń dla jednostek i budynków.

Jedną z najbardziej widocznych cech nowej odsłony gry jest oczywiście zupełnie nowa szata graficzna. Tytuł wykorzystuje duże możliwości nowego silnika graficznego, potrafiącego wygenerować sporą ilość trójwymiarowych i bardzo szczegółowych jednostek na zróżnicowanych mapach. Warto również zwrócić uwagę na oprawę dźwiękową gry, głównie muzykę, która została zrealizowana z prawdziwym rozmachem.


Heart of the swarm

 

Heart of the Swarm jest drugą częścią składającą się na trylogię zapoczątkowaną StarCraft II: Wings of Liberty. O ile w 2010 roku kierowaliśmy przede wszystkim poczynaniami terran, tym razem mamy doczynienia z zawierającą ponad 20 misji kampanią zergów. Jej kluczową postacią jest Sarah Kerrigan, która po wydarzeniach ze StarCrafta oraz Wings of Liberty pragnie zemścić się na imperatorze Arcturusie Mengsku – to przez niego została ona pochwycona przez zergi i stała się „Królowa Ostrzy”. Aby zrealizować swój cel, musi na nowo zjednoczyć pod swoją komendą rozproszony Rój.

 

W kampanii dla pojedynczego gracza powraca wiele postaci znanych z poprzednich odsłon serii, m.in. Jim Raynor, duch Nova, Matt Horner, czy też Valerian Mengsk. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy gier RPG akcji – Kerrigan bierze aktywny udział w większości misji, a przed każdą z nich możemy wybrać zestaw umiejętności specjalnych, jakimi będzie dysponować. Ponadto, podczas rozgrywki możemy ulepszać dostępne jednostki – mogą one ewoluować w potężniejsze odmiany po zainfekowaniu kolejnych światów, jakie odwiedza Kerrigan ze swoim wojskiem. Wśród tych ostatnich znalazło się kilka dotąd nieznanych, na przykład skuta lodem planeta Kaldir. W osiągnięciu ostatecznego celu Królowej Ostrzy pomagają doradcy – Izsha oraz Abathur.

 

W Heart of the Swarm twórcy wprowadzili spore zmiany w trybie rozgrywki wieloosobowej. Oprócz dodania nowych jednostek dla każdej z ras (np. wdowie miny dla terran, wyrocznia i orkan dla protosów oraz żmij i nosiciel roju dla zergów), uproszczono interfejs gry, wprowadzono możliwość tworzenia klanów, a także system zdobywania poziomów doświadczenia. Nowe opcje zostały udostępnione osobom obserwującym i komentującym mecze.


Legacy of the Void

 



jest trzecią częścią składającą się na trylogię StarCrafta II. W grze wcielamy się w dowódcę potężnych i technologicznie zaawansowanych Protossów, którzy mają bardzo tajemniczą przeszłość. Kampania opowiadająca o ich przygodach skupia się natomiast na wątkach dyplomatycznych, więc bardzo często naszym zadaniem jest rozwiązywanie wewnętrznych konfliktów i szukanie kompromisów. Oczywiście przeważnie przy użyciu nowej, jeszcze potężniejszej armii.

 

Rasa Protossów bardzo zmieniła swój styl walki. Armia tej strony konfliktu stała się więc dużo bardziej mobilna, także dzięki zupełnie nowej technologii gwarantowanej przez ulepszone Pylony. Pozwalają one teraz na teleportowanie jednostek wszędzie tam, gdzie sięga ich zasięg. Niektórzy przedstawiciele tej rasy otrzymali także indywidualną zdolność teleportowania się (jednostka Stalker). Zwiększono również szybkość wielu innych konkretnych oddziałów (np. Zealotów i Colossusów).

 

Jedną z najbardziej widocznych cech nowej odsłony tej znanej strategii jest oczywiście zupełnie nowa szata graficzna. Tytuł wykorzystuje więc ogromne możliwości nowego silnika graficznego, potrafiącego wygenerować sporą ilość trójwymiarowych i bardzo szczegółowych jednostek, prowadzących potyczki na świetnie wyglądających mapach. Rozwiązanie to pozwala na dowolne manipulowanie kamerą. Świetnie zrealizowano także muzykę, dźwięki oraz dialogi i charakterystyczne odzywki jednostek.

 




Multiplayer

 





W trybie multiplayer gramy przeciwko, innym żywym graczą. Przed rozpoczęciem rozgrywki gracz wybiera jedną z 3 ras: Ternar, Zerg, Protos. Są różne tryby rozgrywki, poczynając od 1vs1, 2vs2, 3vs3, 4vs4 i FFA, czyli wszyscy na wszystkich. Po wybraniu kolejki, możemy również wybrać czy zagrana przez nas partia ma być rankingowa ,czy standardowa/normal.
Za każdy mecz rankingowy wygrany lub przegrany są otrzymywane punkty ujemne lub dodatnie, zależnie od wyniku meczu. Zdobywając punkty pniemy się w zwyż drabinki. Jeżeli otrzymamy odpowiednią ilość punktów, możemy przejść do następnej ligi. Ligi dostosowane są pod względem poziomu umiejętności grania. Ligi zaczynają się od najsłabszej czyli Bronz<Srebro<Złoto<Platyna< Diamond<Master<Ground Master.
W każdej rozgrywce gra polega na tym samym, czyli na zniszczeniu bazy przeciwnika.


Ternan



Jednostki terran nie są zbyt mobilne, za to większość z nich jest uniwersalna - mogą atakować zarówno cele naziemne i latające. W zasadzie sprzęt terran to unowocześniony, współczesny sprzęt ludzi (czołgi, komandosi, samoloty, a teraz także mechy czy krążowniki). Terranie dysponują także bombą atomową.

·                     SCV - jest to robotnik terran - buduje budynki, wydobywa minerały oraz gaz Vespene. Wyróżnia go nieco wyższa liczba punktów życia niż robotników w rasie Zergów i Protossów.

·                     Marine (ang. komandos) - podstawowa jednostka piechoty terrańskiej, uzbrojony jest w karabin Gaussa. Jest niezbyt żywotna, dlatego przy Marine'ach zwykle czuwają Medycy wprowadzeni w dodatku BroodWar. Atakuje cele naziemne i powietrzne. Powstaje w barracks.

·                     Firebat - kolejna jednostka piechoty terrańskiej, ale atakuje za pomocą miotacza ognia. Nie atakuje celów powietrznych. Jego broń ma mały zasięg, ale obejmuje kilka pól, więc firebaci mogą objąć

swoim płomieniem niewielki oddział wrogich jednostek. Powstaje w barracks.

·                     Ghost (ang. Duch) - jest to dość tragiczna postać, można powiedzieć wybraniec - jest on naznaczony mocą umysłową, którą może manipulować. Terranie od pewnego czasu szukają takich osób i ich trenuje - przyszłe duchy, gdy zaczynają trening, mogą mieć nawet 6 lat. Jest szkolony by zabijać szybko, cicho i bez oporów moralnych. Posiada dwie przydatne zdolności - cloak pozwala mu na jakiś czas (w zależności od ilości energii) ukryć przed jednostkami wroga (widoczny tylko, gdy w pobliżu jest detektor), a Lockdown unieruchamia mechaniczną jednostkę na 60 sekund. Dodatkowo ghost może nakierować pocisk nuklearny, co mu zajmuje trochę czasu. Powstaje w barracks.




Protos

 

Protossi mają najbardziej wytrzymałe jednostki w całej grze. Zawdzięczają to po części swojej osłonie plazmowej, która ich chroni przed atakami wroga. Atak + po ulepszeniu, co każdy poziom dodaje się tyle samo obrażeń.

·                     Próbnik – został zaprojektowany przez Khalai, by stworzyć podstawę dla kolonii protosów na nieprzyjaznych światach, gdzie wysyłanie żywych pracowników wiązałoby się ze zbyt dużym ryzykiem. Próbniki są odpowiedzialne za zbiory minerałów i gazu wespen, niezbędnych do zaopatrywania przemysłu protosów. Wytwarzają również sygnały szczelin nadprzestrzennych, pozwalających na teleportację budynków wprost z Aiur na odległe planety.

·                     Zelota – przez ponad tysiąc lat, kasta strażników świątynnych protosów chroniła ich przed zagrożeniami, zarówno zewnętrznymi jak i wewnętrznymi, poświęcając swoje długie żywota w pościgu za bojową doskonałością. Zeloci to Ci, z niezrównanych wojowników templariuszy, przed którymi jeszcze długa droga do najwyższych stanowisk w Khali. Wiecznie głodni walki, zeloci nieustannie ćwiczą, by zbliżyć się do reżimu Khali i udowodnić że są godni awansu. Uosabiają nieokiełznaną srogość protosów w walce. Niesamowite zdolności Zelota są dodatkowo wzmacniane dzięki cybernetycznym implantom i zbrojom energetycznym. Mimo to Zelota jest czymś więcej niż tylko technologią, w którą jest wyposażony. Każdy wojownik jest szkolony w walce wręcz, taktyce, odporności na ból i dyscyplinie wojennej przez dekady. Zelotów uczy się nienawidzić wrogów z gorejącą pasja.Wszyscy protosi posiadają zdolności psioniczne.


Zerg

 

Jednostki dostępne od larwy[edytuj]

·                     Truteń (przetłumaczony jako robotnica). Wydobywa minerały i gaz, ewoluuje w budynki i atakuje (ze słabym skutkiem).

·                     Zarządca. Jednostka powietrzna,zwiększa limit populacji. Po ulepszeniach potrafi transportować inne jednostki naziemne. Jest także detektorem.

·                     Zergling. Lekka jednostka naziemna atakująca pazurami, bardzo słaba pojedynczo. Najczęściej atakuje całymi watahami. Z jednej larwy wykluwają się dwa zerglingi.

·                     Hydralisk. Średnia jednostka lądowa, atakująca kolcami na dystans również jednostki latające. Potrafi ewoluować w lurkera.

·                     Mutalisk. Średnia jednostka latająca, atakująca "czerwiem glewiowym". Ów "robaczek" potrafi "odbić się" od potencjalnej ofiary i zaatakować kolejną stojącą obok pierwszej (maksymalnie atakuje 3 jednostki/budynki stojące obok siebie). Może ewoluować w Strażnika i Pożeracza.

 

·         Scourge. Samobójcza jednostka latająca. Tak jak w przypadku zerglingów, powstają dwie jednostki z jednej larwy.

·         Królowa (z ang. królowa). Jednostka powietrzna. Nie atakuje, lecz posiada pewne zdolności, które potrafią uprzykrzyć życie: Oplątanie (spowalnia ruch i szybkość przemieszczania i ataku jednostek, niszczy halucynacje a także odkrywa niewidzialne jednostki), Powij pomioty (rozbija wybraną jednostke na 2 pomioty), Zainfekuj centrum dowodzenia (infekuje terrańskie Command Center) i Pasożyt (zakaża jednostkę wroga, dzięki czemu widać ją cały czas na mapie, tak jak własną jednostkę).

·         Ultralisk. Ciężka jednostka naziemna, atakuje jedynie z bliska. Jest najdroższa ze wszystkich jednostek zergów.

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin