Rekrutacja pracownikow.pdf
(
575 KB
)
Pobierz
Rekrutacja.vp
e-kadry.com.pl
Justyna Tyborowska
Rekrutacja
pracowników
Beck
InfoBiznes
www.beckinfobiznes.pl
Rekrutacja pracowników
wydanie 1.
ISBN 978-83-255-0048-1
Autor: Justyna Tyborowska
Redakcja: Joanna Tyszkiewicz
Wydawnictwo C.H. Beck
Ul. Gen. Zajczka 9, 01-518 Warszawa
Tel. (022) 311 22 22
Faks (022) 33 77 601
Skład i łamanie: Wydawnictwo C.H. Beck
Ul. Gen. Zajczka 9, 01-518 Warszawa
Wszelkie prawa zastrzeone.
Rady zawarte w niniejszej publikacji wyraaj punkt widzenia Autorów.
Spis treœci
S³ownik wybranych pojêæ i zwrotów obcojêzycznych
...........................
4
Wykaz piktogramów
.
........................................................
6
I. Przygotowanie procesu rekrutacji
........................................
7
1. Przygotowanie procesu rekrutacji
......................................
7
2. Etapy rekrutacji
......................................................
8
II. Pozyskiwanie kandydatów
.............................................. 9
1. Rekrutacja wewnêtrzna
............................................... 9
2. Rekrutacja zewnêtrzna
................................................ 9
3. Przedstaw prawdziwy charakter pracy
.................................. 10
4. Rola dzia³u HR w procesie pozyskiwania kandydatów
.................... 11
III. Selekcja kandydatów
................................................... 12
1. Analiza CV
.......................................................... 12
2. Rozmowy kwalifikacyjne
.............................................. 13
3. Inne metody oceny
................................................... 14
IV. Podejmowanie decyzji o zatrudnieniu
.................................... 16
1. Czym siê kierowaæ podejmuj¹c decyzjê o zatrudnieniu?
................... 16
V. Typowe b³êdy pope³niane podczas procesu rekrutacji i selekcji
.
............. 16
1. Czego unikaæ podczas prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej?
............ 17
VI. Narzêdzia zwi¹zane z pozyskiwaniem zasobów
.
........................... 17
Narzêdzie 1. Opis stanowiska.
............................................ 18
Narzêdzie 2. Zamówienie na rekrutacjê
.................................... 30
Narzêdzie 3. Formularz notatek z wywiadu
................................ 33
Narzêdzie 4. Przyk³adowe pytania do wywiadu kompetencyjnego
............ 37
3
Spis treœci
S³ownik wybranych pojêæ i zwrotów obcojêzycznych
Assessment
center
S³ownik wybranych pojêæ i zwrotów obcojêzycznych
–
ocena typu
assessment center
polega na ewaluacji kompetencji pracowników
poprzez porównanie poziomu posiadanych przez nich kompetencji do po-
ziomu po¿¹danego na danym stanowisku (lub na przysz³ym stanowisku,
które ma obj¹æ pracownik). To zbiór ró¿nych æwiczeñ symulacyjnych, testów,
studiów przypadków, zadañ grupowych, dyskusji oraz innych zadañ, któ-
rych celem jest sprawdzenie kompetencji osoby badanej w dzia³aniu. Metoda
ta wykorzystywana jest jako narzêdzie pomocnicze przy decyzjach o awan-
sach, planowaniu sukcesji oraz przy analizie potrzeb szkoleniowych, a tak¿e
w procesie selekcji kandydatów do pracy.
Benefity
–
pozap³acowe formy œwiadczeñ (np. opieka medyczna, karty cz³onkowskie
do klubów fitness, ubezpieczenie na ¿ycie).
Coaching
–
metoda pomagaj¹ca doskonaliæ dzia³ania pracowników zarówno dla potrzeb
organizacji, jak i dla ich osobistego rozwoju. Jest procesem rozwijania pracow-
ników, przekazywania wiedzy i umiejêtnoœci, zwiêkszania ich efektywnoœci
osobistej w dzia³aniu poprzez stosowanie okreœlonych kompetencji. Polega na
odbyciu serii ustrukturalizowanych rozmów z
coachem.
Coach
–
osoba prowadz¹ca
coaching
.
Ewaluacja
–
inaczej ocena; w u¿ywanym w ksi¹¿ce kontekœcie oznacza dzia³anie maj¹ce
na celu dokonanie oceny predyspozycji b¹dŸ efektów pracy pracownika.
Exit interview
–
wywiady z odchodz¹cymi pracownikami, maj¹ce na celu poznanie przyczyn
odejœcia i zmniejszenie zjawiska fluktuacji.
Fluktuacja
–
zjawisko p³ynnoœci kadr, czyli przyjœæ i odejœæ z organizacji (zarówno dobro-
wolnych jak i wymuszonych przez pracodawcê).
Headhunter
–
„³owca g³ów”
– wyspecjalizowany konsultant zajmuj¹cy siê pozyskiwaniem
kandydatów na najwy¿sze lub rzadkie stanowiska poprzez poszukiwania
bezpoœrednie. Poszukiwania bezpoœrednie polegaj¹ na docieraniu do kandy-
datów wy³onionych podczas badania rynku (tzw.
research’u
), jako najlepiej
spe³niaj¹cych oczekiwania klienta i zainteresowaniu ich ofert¹ pracy. Nastêp-
ny krok to wybór i przedstawienie klientowi kilku najlepszych spoœród nich.
HR
–
Human Resources
–
zasoby ludzkie.
Outsourcing
–
zlecenie obs³ugi pewnych procesów (np. p³ac, administracji kadrowej, ksiê-
gowoœci, IT) na zewn¹trz i powierzenie ich wyspecjalizowanej firmie.
Out-
sourcing
jest jedn¹ ze strategii obni¿ania kosztów prowadzenia dzia³alnoœci
i umo¿liwia firmom skoncentrowanie siê na kluczowych obszarach ich funk-
cjonowania.
4
Słownik wybranych pojęć i zwrotów obcojęzycznych
Retencja
–
dzia³ania maj¹ce na celu zmniejszanie zjawiska fluktuacji pracowników po-
przez tworzenie atrakcyjnego i konkurencyjnego œrodowiska pracy.
Sukcesja
–
planowanie obsadzania stanowisk osobami z wnêtrza organizacji, wy³onio-
nymi ró¿nymi metodami selekcji i w³aœciwie przygotowywanymi do objêcia
nowych stanowisk poprzez odpowiednie szkolenia,
coaching
itp.
Warsztaty
follow up
–
warsztaty szkoleniowe odœwie¿aj¹ce i przypominaj¹ce materia³ szkolenio-
wy, maj¹ce na celu wzmocnienie efektu szkoleniowego.
5
Plik z chomika:
januszernest
Inne pliki z tego folderu:
Sztuka przemawiania publicznego HARVARD BUSINESS SCHOOL.rar
(71271 KB)
Stoner James A.F. - Organizacja i zarządzanie - Kierowanie,rtf(1).rar
(18395 KB)
Rekrutacja pracownikow.pdf
(575 KB)
Prowadzenie działalności z zastosowaniem telepracy-poradnik.pdf
(1396 KB)
Negocjacje w biznesie.pdf
(2765 KB)
Inne foldery tego chomika:
Abbott Jeff
Ajdukiewicz Kazimierz
Akupresura
Akupunktura
Alistair MacLean
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin