Do wykonania polerki będą nam potrzebne następujące rzeczy: -Środek do usuwania powłok lakierniczych, (16-20zł) -Pędzel (do nakładania w/w środka), (2-3zł) -Papiery wodne 320, 600, 800, 1200, 1500 i 2000 a nawet jeszcze 2500 (max 40zł) -Pasta polerska (najlepiej automax max-4zł lub autosol max-20zł), -Wiertarka (nań nałożymy filc) (wiertarka nie może być taka za 20zł z marketu bo się spali i nie wytrzyma) -filc, kółko polerskie lub/i szmaty z froty lub filcu do polerowania ręcznego, (kółko plus pare filców do 30zł) -dostęp do życiodajnej wody, łączny koszt około 100zł, czas pracy 6-7h, czasami mniej, czasami więcej, zależy od elementów. nie należy się spieszyć i pracę wykonywać sumiennie ETAP 1. "MYCIE I PRZYGOTOWANIA" Elementy do polerowania muszą być czyste. Myjemy wodą z mydłem. Pierwsze to należy usunąć farbę z felg. Do tego celu używamy "Scansol", "bemixsol", "Paint Remover" czy inne...
Scansol nakładamy w 3-4mm warstwach za pomocą pędzla. Po około 1 min lakier zaczyna "mięknąc" i można go łatwo usunąć. W Przypadku sprayu pryskamy na powierzchnię przedmiotu, z którego usuwa się powłokę z odległości 25 – 30 cm. Po około 10 – 30 minutach usunąć spęczniałe powłoki. Operację czasami powtórzyć nawet 3-4 razy w przypadku mocnych lakierów. Spęczniałe powłoki najszybciej i najłatwiej usunąć bieżącą wodą pod ciśnieniem, tam gdzie nie odejdzie można wspomagać się dosłownie wszystkim - za pomocą giętkiej szpachelki (gumowej wycieraczki), szczotki, wycieraczki (gąbki), rozpuszczalnika etc. ETAP 2. "SZLIFOWANIE" Następnym etapem jest szlifowanie wodnym papierem ściernym. 320,600,800,1200,1500,2000, 2500... najlepiej szlifować ręcznie, jest wtedy najlepszy efekt! Zaczynamy od najgrubszego (320 lub 600) i szlifujemy, zależnie od rodzaju powierzchni, na pokrywach gdzie są mikro nierówności z odlewu po starej farbie, podczas szlifowania mogą nam się pojawiać kropki nieusuniętego lakieru - nie ma rady, walczymy dalej... Zależnie od materiału do polerowania (np pokrywa ma dużo rowków, startujemy od grubszego papieru np 320), przy felgach raczej odrazu można zacząć od 600, chyba że ma dużo tzw "porów"
Gdy już mamy gotową powierzchnię, która już zaczyna świecić, bierzemy papier o mniejszej ziarnistości (600 lub 800), następnie 1200, 1500 i finalnie 2000, po nim można również poszlifować 2500, to polerowanie będzie szybsze i lepsze ( Oczywiście należy pamiętać o wodzie dla papieru wodnego, myciu papieru, a najlepiej węża z bieżącą wodą gdzie sobie dany element będziemy płukać i nasz papier też - inaczej będzie miał właściwości jak zwykły papier ścierny, a na to szkoda czasu bo pracy i tak jest dużo ) Po zakończeniu etapu myjemy elementy polerowane z pyłu, bardzo delikatnie
ETAP 3. "POLEROWANIE" Przystępujemy do polerowania. Do tego celu używamy pasty Automax lub autosol, pasta tempo kiepsko poleruje aluminim, powiedziałbym, że w ogóle się do tego nie nadaje!
Zależnie od kupionego środka postępujemy zgodnie z instrukcją (należy nałożyć preparat i stosowny czas odczekać). W tym czasie możemy nałożyć filc na wiertarkę lub włożyć szmatkę w dłoń Pamiętajmy o możliwości kupna filca w postaci małego walca lub stożka(zależnie od materiału jaki będziemy polerować, musimy dotrzeć też w różne zakamarki) i polerujemy.
Na tym etapie można użyć również kostki do polerowania srebra! Kosta do srebra jest twarda i potrzebuje wyższej temperatury, która powstanie z tarcia, więc po prostu nakładami ją bezpośrednio na krążek z filcem (podczas polerowania filc się nagrzewa i na rozgrzanym filcu pasta się rozpuści). Efekt jest po prostu przekozacki.
W Przypadku ubytków aluminium, należy się udać do spawacza aluminium z naszym elementem lub do miejsca gdzie naprawiają felgi, żeby nadlali, a później po wykonaniu powyższych czynności cieszymy się jak dzieci z pięknego odrestaurowanego elementu Jak dbać o wypolerowane aluminium? Należy myć myć i jeszcze raz myć mydłem z wodą. I co jakiś czas delikatna polerka elementu. Niestety, żeby ładnie wyglądało trzeba oto dbać! samo się nie wypielęgnuje.
MACIOR napisał/a:
Wypolerowane felgi po myciu wodą z mydłem konserwować woskiem samochodowym. Polerowana powłoka dłużej wytrzymuje warunki atmosferyczne i nie matowieje po tygodniu czy dwu.
Gdy jednak uprzemy się na polakierowanie elementu, to najlepsze jest lakierowanie proszkowe. W Przypadku bloków silnika czy pokrywy zaworów czy innych elementów które się nagrzewają należy pamiętać o farbie termicznej. Jednak po lakierowaniu efekt jest mizerny, aluminium matowieje, więc pozostanie dbanie i pielęgnowanie! Wyczytałem na forum vw, że "Konieczne jest odtłuszczanie kwaśne (np. preparatem Alfideox 76/Alfisid 16) a następnie pomalowanie felg lakierem lotniczym-jest bardzo wytrzymały ma mikropęknięcia co w rezultacie nie daje odprysków."
zaszh