bibliografia modul7.pdf

(75 KB) Pobierz
bibliografia modul7.indd
BIBLIOGRAFIA
MODUŁ 7 — KLASY I—III
Literatura obowiązkowa
M. Bogdanowicz, Ryzyko dysleksji, dysortografii i dysgrafii , Gdańsk 2011, s. 67, 69–71.
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, Uczeń z dysleksją w szkole. Poradnik nie tylko dla polonistó w, Gdynia
2009, s. 123–146.
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska, Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodzi-
ców , Gdynia 2007, s. 66–69, 158–159.
E. Czaplewska, Trudności w czytaniu a zaburzenia rozwoju mowy , „Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towa-
rzystwa Dyseksji” 2010, nr 2(7), s. 7–11.
B. Ingielewicz, M. Hetmańska, Ćwiczenia logopedyczne z wykorzystaniem przedmiotów codziennego
użytku , „Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji” 2010, nr 2(7), s. 54–56.
U. Kalicińska, Ćwiczenia ortofoniczne w terapii logopedycznej dzieci ryzyka dysleksji , „Dysleksja. Biule-
tyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji” 2010, nr 2(7), s. 16–24.
M. Rożyńska, Zabawy rozwijające sprawność narządów mowy w Programie ORTOGRAFFITI z Bratkiem ,
„Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji” 2010, nr 2(7), s. 33–37.
Literatura uzupełniająca
M. Bogdanowicz, Integracja percepcyjno-motoryczna. Teoria-diagnoza-terapia , Warszawa 2000.
M. Bogdanowicz, Metoda Dobrego Startu w pracy z dzieckiem od 5 do 10 lat , Warszawa 1985.
M. Bogdanowicz, Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym , Warszawa 1991.
M. Bogdanowicz, Ryzyko dysleksji, dysortografii i dysgrafii , Gdańsk 2011.
M. Bogdanowicz, Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie , Gdańsk 2003, 2005.
M. Bogdanowicz, G. Krasowicz, Wybrane aspekty umiejętności metajęzykowych dzieci 6-letnich i dyna-
mika ich zmian w klasie 0 , „Kwartalnik Polskiej Psychologii Rozwojowej” 1996, nr 4.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska, Dni tygodnia, pory roku i miesiące. Zabawy i scenariusze zajęć rozwija-
jących funkcje językowe , Gdańsk 2004.
A. Brzezińska, Gotowość do czytania i pisania i jej rozwój w wieku przedszkolnym , [w:] A. Brzezińska
(red.), Czytanie i pisanie – nowy język dziecka , Warszawa 1987.
J. Cieszyńska, M. Korendo, Wczesna interwencja terapeutyczna , Kraków 2008.
E. Czaplewska, Trudności w czytaniu a zaburzenia rozwoju mowy , „Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towa-
rzystwa Dysleksji” 2010, nr 2(7), s. 7–11.
G. Demel, Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola , Warszawa 1996.
T. Gałkowski, G. Jastrzębowska (red.), Logopedia. Pytania i odpowiedzi , Opole 1999.
T. Gąsowska, Z. Pietrzak-Stępkowska, Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu
i pisaniu , Warszawa 1994.
1
711571895.003.png 711571895.004.png 711571895.005.png 711571895.006.png
K. Grabałowska, J. Jastrząb, J. Mickiewicz, M. Wojak, Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu , Toruń 1994.
B. Ingielewicz, M. Hetmańska, Ćwiczenia logopedyczne z wykorzystaniem przedmiotów codziennego
użytku, „Dysleksja Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji” 2010, nr 2(7), s. 54–56.
U. Kalicińska, Ćwiczenia ortofoniczne w terapii logopedycznej dzieci ryzyka dysleksji , „Dysleksja. Biule-
tyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji” 2010, nr 2(7), s. 16–24.
G. Krasowicz-Kupis, Język, czytanie, dysleksja , Lublin 2001.
G. Krasowicz-Kupis, Rozwój i ocena umiejętności czytania dzieci sześcioletnich , Warszawa 2006.
G. Krasowicz-Kupis, Rozwój metajęzykowy a osiągnięcia w czytaniu u dzieci 6-letnic h, Lublin 1999.
M. Lipowska, Profil rozwoju kompetencji fonologicznej dzieci w wieku przedszkolnym , Kraków 2001.
A. Maurer (red.), Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej u dzieci przedszkol-
nych i szkolnych , Kraków 2006.
B. Rocławski, Poradnik fonetyczny dla nauczycieli , Warszawa 1986.
M. Rożyńska, Zabawy rozwijające sprawność narządów mowy w Programie ORTOGRAFFITI z Bratkiem ,
„Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji” 2010, nr 2(7), s. 33–37.
B. Sawa, Dzieci z zaburzeniami mowy , Warszawa 1990.
I. Styczek, Logopedia , Warszawa 1981.
H. Spionek, Zaburzenia psychoruchowego rozwoju dziecka. Zagadnienia wybrane , Warszawa 1965.
H. Spionek, Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne , Warszawa 1973, 1985.
J. Wójtowiczowa, Logopedyczny zbiór wyrazów , Warszawa 1993.
Zestaw ćwiczeń przydatnych do pracy z uczniem z zaburzeniami funkcji słuchowych i słuchowo-
-językowych
M. Barańska, E. Jakacka, Wiem jak to napisać. Ćwiczenia ortograficzne dla klas nauczania zintegrowa-
nego , Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka, Od piosenki do literki , Gdańsk 2006.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska, Dni tygodnia, pory roku i miesiące. Zabawy i scenariusze zajęć rozwija-
jących funkcje językowe , Gdańsk 2004.
M. Bogdanowicz, W co się bawić z dziećmi. Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka , Gdańsk
2000.
G. Krasowicz-Kupis, Trudne głoski s-c, sz-cz , Gdańsk 2005.
A. Maurer (red.), Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej u dzieci przedszkol-
nych i szkolnych , Kraków 2006.
H. Metera, Poznaję głoski. Ćwiczenia dla klas przedszkolnych i zespołów reedukacyjnych ,
Warszawa 1995.
Z. Orzechowska, I. Kurzejewska, Coraz lepiej czytam i piszę. Ćwiczenia wspomagające naukę czytania
i pisania w klasie 1 , Warszawa 2006.
R. Sprawka, J. Graban, Logopedyczne zabawy grupowe dla dzieci od 4 do 7 lat , Gdańsk 2005.
A. Tońska-Mrowiec, I. Pomaj, Zabawy słuchowe. Ćwiczenia dla uczniów klas 0 i I-III , Gdańsk 2007.
2
Moduł 7.
WSPARCIE PEDAGOGICZNE – ćwiczenie funkcji słuchowo-językowych u uczniów klas I–III
711571895.001.png 711571895.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin