Praktyki przeprowadzone.docx

(65 KB) Pobierz

MIEJSCE  Przedszkole Publiczne nr. 26 w Włocławku

KLASA – grupa sześciolatków

NAUCZYCIEL PROWADZĄCY – Krzysztof Zawiszewski

TEMATYKA KOMPLEKSOWAŚmigus - Dyngus

TEMAT DNIA„Wielkanocne zwyczaje

DATA – 25.03.2013

 

CEL OGÓLNYwprowadzenie w świąteczny nastrój

CELE SZCZEGÓŁOWE:

·         Dziecko poznaje zwyczaje związane z obchodami Świąt Wielkanocnych

·         Dziecko rozwija słownictwo związane z omawianym tematem

·         Dziecko udoskonala umiejętność wypowiedzi na temat własnych przeżyć, doświadczeń

·         Dziecko rozwija umiejętność łączenia technik plastycznych

·         Dziecko rozwija sprawność manualną

METODY PRACY:

·         Podająca - rozmowa

·         Problemowa

·         Praktyczne działania – ćwiczebne

POMOCE DYDAKTYCZNE

·         Ilustracje świąteczne

·         Fragmenty wiersza „Wielkanoc”

·         Piłka, gwizdek

·         Sylwetki świątecznego stołu oraz ozdób i potraw

·         Wyprawka s. 15

·         Kredki

·         Farby plakatowe

·         Pędzle

·         Plastelina, tkanina, wata

 

 

Tok zajęć

Zadania nauczyciela

Zadania dzieci

Cele operacyjne

Wskazówki organizacyjno-metodyczne

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

Zorganizowanie wystawki świątecznej

 

 

 

 

 

Zabawa ruchowa rzutna „Do trzech podaj”

 

 

 

 

 

 

Odczytanie fragmentów wiersza „Wielkanoc” (z: „Bardzo ważne daty dla Ciebie, Mamy i Taty”); omówienie wiersza, zadawanie pytań; zabawa dydaktyczna „Świąteczny stół”- nauczyciel przypina do tablicy sylwetkę stołu i rozkłada sylwetki ozdób i potraw świątecznych

 

Nauczyciel rozdaje Wyprawkę s. 15, przybory plastyczne, omawia etapy pracy nad obrazkiem, organizuje aktywność sprzątając z dziećmi, organizuje  wystawę świątecznych obrazków

Dzieci potrafią wspólnie układać przyniesione przez siebie przedmioty – symbole Świąt Wielkanocnych

 

 

 

Dzieci biegają, na sygnał nauczyciela dziecko posiadające piłkę podaje ją do następnego dziecka licząc głośno „Raz”, następne podaje licząc „Dwa”, po doliczeniu do trzech dzieci znów biegają

 

Dzieci wysłuchują fragmentów wiersza; potrafią dzielić się własnymi doświadczeniami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi, wypowiadają się na temat rodzinnych tradycji; potrafią wybrać i nazwać sylwetki świątecznych ozdób i potraw, a następnie ułożyć je na stole

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzieci wykonują prace plastyczne zgodnie z omówionymi etapami; korzystają z różnego rodzaju materiałów; wypowiadają się na temat prac wykonanych przez siebie i kolegów; planują czynności porządkowe

Dziecko łączy symbole i potrawy z różnymi świętami (np. opłatek z Bożym Narodzeniem0

 

 

 

Dziecko przestrzega wspólnie ustalonych zasad podczas zabawy i gier zespołowych

 

 

 

 

 

 

Dziecko jest zainteresowane słuchaniem dłuższych opowiadań i wierszy, potrafi wypowiedzieć się na temat wysłuchanego utworu; umie opowiedzieć o swoich wrażeniach i odczuciach; klasyfikuje konkretne obiekty lub przedstawione na obrazkach przedmioty; rozumie i wykonuje polecenia kierowane do niego lub do całej grupy

 

 

 

 

Dziecko potrafi wykonać prace plastyczne zgodnie z zaleceniami, wyraża się w różnych technikach plastycznych, tworzy proste kompozycje, jest sprawne manualnie, trzyma się w miarę możliwości zaznaczonych linii; potrafi zaplanować czynności porządkowe w swoim otoczeniu

Dziecko wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a stolicą Polski jest Warszawa, nazywa godło i flagę państwową, zna polski hymn oraz najważniejsze tradycje

 

Dziecko przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych

 

 

 

Dziecko słucha, np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje się książkami; uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach; grupuje obiekty w sensowny sposób i formułuje uogólnienia typu: to pasuje do tego, te obiekty są podobne, te są inne; przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz w świecie dorosłych

 

 

 

 

 

 

Dziecko umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu podstawowych środków wyrazu, w postaci prostych kompozycji i form konstrukcyjnych; dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania; utrzymuje porządek w swoim otoczeniu

 

 

 

 

Podpis osoby prowadzącej                                                        Potwierdzenie nauczyciela opiekuna

 

 

MIEJSCE  Przedszkole Publiczne nr. 26 w Włocławku

KLASA – grupa sześciolatków

NAUCZYCIEL PROWADZĄCY – Krzysztof Zawiszewski

TEMATYKA KOMPLEKSOWAŚmigus - Dyngus

TEMAT DNIA„Śmigus - Dyngus

DATA – 26.03.2013

 

CEL OGÓLNY – utrwalenie znajomości symboli i zwyczajów świątecznych

CELE SZCZEGÓŁOWE:

·         Dziecko doskonali myślenie przyczynowo-skutkowe

·         Dziecko doskonali analizę i syntezę wzrokową

·         Dziecko doskonali słuch fonematyczny

METODY PRACY:

·         Waloryzująca

·         Podająca

·         Problemowa

·         Praktyczne działania – ćwiczebne

POMOCE DYDAKTYCZNE

·         Historyjka obrazkowa

·         Obrazki

·         Pocięte karty świąteczne

·         Woreczki

·         Gwizdek

 

 

 

 

 

 

Tok zajęć

Zadania nauczyciela

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin