manual1.txt

(19 KB) Pobierz
Częć I: Podstawy
=================

Rozdział 1: Wprowadzenie
========================

Witamy na stronach przewodnika po grze CueClub. Jest to elektroniczna wersja podręcznika użytkownika. Można tu znaleć większoć informacji potrzebnych podczas gry. Przewodnik składa się z czterech częci. Częć pierwsza zawiera podstawowe informacje dotyczšce obsługi programu. Częć druga omawia szczegóły dotyczšce tzw. wirtualnych sal. Częć trzecia to kolekcja metod i technik doskonalenia swoich umiejętnoci, natomiast w częci czwartej opisane sš zasady poszczególnych gier.


Wejcie
=======

Po uruchomieniu gry pojawi się wejciowy ekran, gdzie należy wprowadzić kilka informacji o sobie. Nie obawiaj się - informacje te wykorzystywane sš w systemie wirtualnych sal. Dzięki nim komputerowi gracze wiedzš co więcej o tobie.

Po wprowadzeniu danych personalnych na ekranie pojawi się główne menu. Aby rozpoczšć nowš grę kliknij opcję Gry.

Rozdział 2: Gry
===============

Szybka gra
==========

Opcja ta uruchamia grę z komputerowym przeciwnikiem. Przeciwnik jest wybierany losowo z dostępnych wirtualnych sal, a jego umiejętnoci uzależnione od aktualnie ustawionego poziomu trudnoci w menu Opcje. Domylnie rozegrana będzie tylko jedna partia, ale to także można zmienić w menu Opcje.


Dwóch graczy
============

Dzięki tej opcji dwie osoby mogš zagrać ze sobš na jednym komputerze. Gracze wprowadzajš swoje imiona, wybierajš kije i ustalajš zasady gry, po czym mogš rozpoczšć rozgrywkę. Należy tylko pamiętać, aby w odpowiednim momencie przekazać myszkę drugiemu graczowi.


Wirtualne sale
==============

Unikalnš cechš gry CueClub jest symulacja wirtualnego czatu w internecie. Osoby, które wczeniej prowadziły już rozmowy poprzez internet nie powinny mieć żadnych problemów z opanowaniem tej częci gry. Pozostali gracze zapewne też nie będš mieli większych problemów po przeczytaniu tego rozdziału.

CueClub zawiera osiem wirtualnych sal, odmiennych pod względem stylu i charakteru. Gdy rozpoczynasz grę dostępna jest tylko jedna sala i tylko do niej możesz wejć. W okienku dialogowym wprowad swoje imię lub pseudonim. Jeli wirtualna sala nie jest pełna program wpuci cię do rodka.
#pGdy już znajdziesz się wewnštrz możesz wpisać wiadomoć w okienku dialogowym, w górnej częci ekranu i kliknšć odpowiedni przycisk lub nacisnšć klawisz Enter. Do wyboru masz szeć przycisków:

1. Zagraj z (złożenie propozycji gry)
2. Akceptacja (przyjęcie propozycji gry)
3. Odmowa (odmowa gry)
4. Pozdrów (wysłanie pozdrowień)
5. Powiedz do (pogawędka z innš osobš)
6. Obra (wysłanie obelgi do innej osoby)

Gdy klikniesz jeden z tych przycisków, wywietlone zostanie menu z listš osób znajdujšcych się w wirtualnej sali. Na samej górze tego menu znajduje się opcja 'Wszyscy'. Kliknij tę opcję, aby wysłać wiadomoć do wszystkich lub wybierz interesujšcš cię osobę.

Zaczekaj chwilę. Twoja wiadomoć pojawi się na dole listy wysłanych wiadomoci. Jeli ci się poszczęci to może kto ci odpowie, co sygnalizowane jest ikonš wskazujšcego palca przy danej wiadomoci. Jeli nie zdšżysz przeczytać jakiej wiadomoci możesz użyć paska po prawej stronie, aby przewinšć listę wysłanych wiadomoci.

No cóż - czy kto ci odpowiedział? Może tak, może nie! Próbuj dalej - cierpliwoć popłaca. Jeli przyciski 'Akceptacja' oraz 'Odmowa' migajš, oznacza to, że kto zaproponował ci grę. Kliknij przycisk 'Akceptacja', aby zobaczyć kto to jest. Następnie kliknij jego/jej imię, aby przyjšć propozycję gry. Aby odmówić wykonaj tę samš operację klikajšc najpierw przycisk 'Odmowa'. Możesz też poczekać, aż sami zrezygnujš. Poza imieniem gracza wywietlony jest także rodzaj proponowanej gry oraz iloć partii.

Jeżeli przyjmiesz propozycję gry, na ekranie wywietlone zostanš wstępne warunki meczu. Aby rozpoczšć grę musisz je zaakceptować. Jest to ostrzeżenie informujšce o konsekwencjach wygrania lub przegrania meczu. Zwykle jednak, gdy wygrywasz twoja reputacja ronie o jednš *, a gdy przegrywasz spada o jednš *. Reputacja jest bardzo ważna w wirtualnych salach. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w częci drugiej tego przewodnika.

Ponadto w prawej częci ekranu znajduje się panel kontrolny wirtualnych sal. Zawiera on trzy przyciski 'Gracze', 'Mecze' i 'Sale'. Za pomocš tych przycisków możesz uzyskać różne informacje dotyczšce wirtualnych sal. Przycisk 'Gracze' wywietla listę graczy znajdujšcych się w aktualnie wybranej sali oraz ich statystyki. Kliknij wybranš pozycję na licie, aby zobaczyć szczegółowe dane personalne gracza. Przycisk 'Mecze' wywietla mecze, które sš aktualnie rozgrywane w wybranej sali. Lista ta zmienia się podczas gdy kolejne mecze zaczynajš się i kończš. Ostatni przycisk 'Sale' wywietla listę wszystkich wirtualnych sal oraz iloć graczy znajdujšcych się w każdej z nich. Kliknij wybranš pozycję na licie, aby przejć do danej sali.

W dolnej częci panelu, pod nagłówkami 'Rodzaj gry' oraz 'Iloć partii' znajduje się grupa przycisków umożliwiajšcych okrelenie własnych preferencji co do gry. Ustawienia te zostanš umieszczone w twojej wiadomoci za każdym razem gdy zaproponujesz grę, a inni gracze będš mogli się zdecydować czy przyjšć, czy też odrzucić twojš ofertę. Jeli nie możesz się zdecydować na konkretnš grę oraz okrelonš iloć partii, ustaw 'Rodzaj gry' na 'Dowolna gra', a iloć partii na '?'. Twój przeciwnik zdecyduje za ciebie. Jeli dwóch graczy zaznaczyło opcję 'Dowolna gra', program domylnie wybiera 8-bil. Podobnie, jeli dwóch graczy nie okreliło żšdanej iloci partii, wybierana jest jedna partia.


Mistrzostwa
===========

Oprócz rozgrywek w wirtualnych salach CueClub oferuje możliwoć wzięcia udziału w mistrzostwach. Aby ukończyć grę trzeba uzyskać dostęp do każdej sali i ukończyć mistrzostwa w każdej z nich. Wtedy to gracz zostaje dopuszczony do wielkiego finalnego turnieju CueClub.

W mistrzostwach bierze udział szesnastu graczy, z czego piętnastu jest wybieranych losowo z danej sali. Wybierani gracze różniš się pod względem umiejętnoci i nie ma sposobu na to, by wczeniej poznać swojego przeciwnika. Wygrywajšc mecz gracz przechodzi do następnego etapu. Przegrany gracz odpada i będzie musiał zaczšć mistrzostwa od poczštku. Podczas mistrzostw twoje postępy sš automatycznie zapisywane po każdym ukończonym meczu i jeli zdecydujesz się przerwać grę, to po przerwie będziesz mógł kontynuować od miejsca, w którym skończyłe.

Może się zdarzyć, że przed twoim meczem rozegrane zostanš mecze innych uczestników mistrzostw. Kliknij przycisk 'Oglšdaj mecz', aby obejrzeć mecz pomiędzy dwoma komputerowymi graczami lub kliknij przycisk 'Pomiń mecz', aby przejć do następnego meczu. Możesz też pominšć mecz po jego rozpoczęciu (z wyjštkiem swojego meczu). Kliknij przycisk 'Rozegraj mecz', aby rozegrać kolejne swoje mecze. Jeli przegrasz swój mecz i odpadniesz z mistrzostw, nadal możesz obejrzeć pozostałe mecze, aby dowiedzieć się kto zwyciężył w finale. Pamiętaj, że gdy trwajš mistrzostwa nie możesz zaczšć nowej gry z menu głównego. Aby zaczšć nowš grę musisz ukończyć bieżšcy mecz lub przerwać mistrzostwa.

Jeli uda Ci się wygrać mistrzostwa otrzymasz wspaniałe trofeum, które możesz obejrzeć w menu 'Najlepsze wyniki' za pomocš opcji 'Trofea'. Możesz oczywicie ponownie wzišć udział w mistrzostwach w tej samej sali. I nawet jeli przegrasz nie utracisz trofeum.

Wygrana w mistrzostwach to wietny sposób na poprawienie swojej reputacji. Przystępujšc do mistrzostw nie ryzykujesz utratš reputacji, jak ma to miejsce podczas gier w wirtualnych salach. Nie masz więc nic do stracenia, a zwycięzca otrzymuje aż trzy *. Jako nagrodę pocieszenia drugi finalista otrzymuje jednš *.

Gdy nareszcie uda ci się dotrzeć do wielkich mistrzostw CueClub, zagrasz z najlepszymi z najlepszych, z wszystkich wirtualnych sal. Nagrodš dla zwycięzcy tego ostatecznego turnieju będzie wielkie trofeum CueClub oraz drobny upominek.


Trening
=======

Aby poprawić swoje umiejętnoci zechcesz prawdopodobnie spędzić trochę czasu trenujšc uderzenia oraz kontrolę nad białš bilš. Opcja 'Trening' oferuje wietne warunki do ćwiczenia swoich umiejętnoci. Dzięki możliwoci przesuwania wszystkich bil po stole jeste w stanie wypróbować dosłownie każde uderzenie. Kliknij wybranš bilę prawym klawiszem myszy, aby zniknęła ze stołu. Kliknij lewym klawiszem na bilę poza stołem, aby pojawiła się z powrotem na stole. Za pomocš lewego klawisza myszy możesz przesuwać bile po stole.


Demolka!
========

Gdy już stracisz cierpliwoć do normalnej gry, uruchom tę opcję, aby się trochę odprężyć. Zrezygnowalimy tutaj z kija, za to możesz odbijać bile do woli chwytajšc je za pomocš kursora myszy. Właciwie trudno to nazwać grš, ale można się dobrze zabawić i przetestować fantastycznš symulację ruchu bil na stole.


Rozdział 3: Obsługa gry
=======================

Obsługa gry CueClub jest praktycznie w całoci realizowana za pomocš myszki i choć jest bardzo prosta to kilku rzeczy trzeba się nauczyć. Aby maksymalnie uprocić grę większoć elementów kontrolnych umieszczono na panelu w górnej częci ekranu.

Regulator kšta nachylenia kija
==============================

Ten element reguluje pionowy kšt nachylenia kija w momencie uderzenia w białš bilę. Domylnie ustawiony jest na zero stopni, co oznacza, że kij jest równoległy do powierzchni stołu. Można go unieć maksymalnie do 75 stopni, aby wykonać silnie podkręcone uderzenie.


Rotacja białej bili
===================

Ten element pozwala nadać białej bili rotację w dowolnie wybranym kierunku. Krzyżyk oznacza punkt na białej bili, w który chcemy trafić końcówkš kija, za niebieski punkt oznacza rzeczywiste miejsce trafienia. Punkty te czasami się nie pokrywajš np. gdy próbujemy trafić w dół bili gdy ta stoi przy ba...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin