Jezusowa misja Kościoła.rtf

(11 KB) Pobierz
Temat: Jezsusowa misja Kościoła

Temat: Jezsusowa misja Kościoła

Klasa III

 

1. Założenia Katechezy:

 

a) Cel katechezy:

 

- dydaktyczny: ukazanie dziecku zadań, jakie Pan Jezus zostawił wspólnocie uczniów - Kościołowi.

- pedagogiczny: obudzenie pragnienia bycia dobrym – zaangażowanym chrześcijaninem.

 

b) Uwagi metodyczne:

 

► pomoce dydaktyczne: magnetofon, czapka kolejowa, lizak, gwizdek, tuba, karteczki, cztery duże kartki

► metody i środki: przedstawienie wizualne

 

 

2. Plan Katechezy

 

a) Czynności wstępne:

 

● modlitwa

● sprawdzenie obecności

● nawiązanie do treści poprzedniej katechezy (jak było na rekolekcjach?)

 

b) Rozwinięcie

 

              Rozdaję dzieciom po jednej karteczce. Na każdej z nich jest napisane proporcjonalnie do ilości dzieci: Wagon 1, Wagon 2 i Wagon 3.

             

Następnie zapowiadam (wykorzystanie magnetofonu), że pociąg o nazwie: Jezusowa Misja Kościoła wjedzie do klasy (wymieniam klasę, szkołę, miasto). Przebieram się za kolejarza – symbolizującego Pana Jezusa (lokomotywa), informuję uczniów, że po zapowiedzi np. Wagon 1, uczniowie mający taką karteczkę dołączają się do lokomotywy (robimy kilka kółek po klasie) zapowiadam, że zatrzymujemy się przy stacji Misja Kapłańska: Następuje odczytanie dwóch fragmentów Pisma Świętego:1)Idźcie i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego”. 2)To jest Ciało moje, to jest Kielich Krwi mojej…to czyńcie na Moją pamiątkę”. Pytam się dzieci: Kto wypowiedział te słowa i do kogo? O jaki sakramenty chodzi, kto je sprawuje? Pan Jezus zaprasza nas na Eucharystię i bardzo za nami tęskni oraz na nas czeka co niedzielę. Pociąg wyrusza ze stacji (robimy kilka kółek), po czym zapowiadam przyłącza się Wagon 2. Następnie zatrzymujemy się na stacji Misja Prorocka: Następuje odczytanie fragmentu Pisma Świętego: „Uczcie je (wszystkie narody) zachowywać wszystko, co wam przykazałem”. Pytam się dzieci: kto to jest prorok, następnie, co Pan Jezus polecił czynić apostołom? Kto dzisiaj w Kościele naucza? A kto w domu? szkole? Kolejne pytania: A jak ja słucham kazania w niedzielę? Czy rozmawiam o Panu Jezusie z koleżankami i kolegami?

Pociąg rusza dalej, proszę o przyłączenie się Wagonu 3. Zatrzymujemy się następnie na stacji Misja Służby. Tutaj mogę pokazać zdjęcia Matki Teresy posługującej wśród ubogich. Wyjaśniam dzieciom, że ta stacja nazywa się królewską, bo prawdziwy król służy swoim poddanym. Pytam się dzieci jak można służyć bliźnim? Proponuję przejazd do stacji Moje Serce, na której przypominamy sobie wszystkie poprzednie stacje. Teraz cały zwarty pociąg dojeżdża do stacji NIEBO, na której odczytujemy słowa Pana Jezusa: A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata. (tutaj odpoczywamy). Dzieci następnie siadają do swoich ławek.

 

c) Zapis do zeszytu

Dzieci rysują w zeszycie następujący rysunek przedstawiający pociąg o nazwie JEZUSOWA MISJA KOŚCIOŁA: Lokomotywa (napis JEZUS), Wagon 1 (napis Funkcja kapłańska; symbol Chrztu i Eucharystii), Wagon 2 ( napis Funkcja prorocka; symbol Pisma Świętego), Wagon 3 (napis Funkcja Służby; dłoń człowieka pomagająca drugiemu człowiekowi). Rysując to na tablicy pytam się po kolei, co powinno się znajdować w każdym z wagonów.

 

d) Zadanie domowe

Proszę o wypisanie takich miejsc w Krakowie, Polsce, Świecie, dokąd taki pociąg powinien dojechać.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin