poradnik do Gothic II Złota Edycja.pdf

(3602 KB) Pobierz
Gothic II manual
JoWooD Productions Software AG
Technologiepark 4a
A-8786 Rottenmann, Austria.
Strona WWW JoWooD: www.jowood.com
Strona WWW Gothic II: www.gothic2.com
© 2002 Pluto 13 GmbH. Wydawca zachodni: JoWooD Productions Software
AG, Technologiepark 4a, A-8786 Rottenman, Austria.
Niniejsze oprogramowanie, zawarte w nim obrazy, dêwi´k, teksty, nazwy w∏a-
sne i odpowiednia dokumentacja drukowana sà chronione prawem autorskim.
Ich kopiowanie w jakikolwiek sposób, czy to w ca∏oÊci, czy w cz´Êci, bez pisem-
nego upowa˝nienia JoWooD Productions Software AG, jest zabronione!
Wi´kszoÊç z wyst´pujàcych w dokumentacji nazw w∏asnych sprz´tu i oprogra-
mowania to zastrze˝one znaki handlowe ich producentów.
Ostrze˝enie o epilepsji
Niektóre osoby nara˝one na dzia∏anie migajàcego Êwiat∏a lub pewnych jego
naturalnych kombinacji mogà doznaç ataku epileptycznego lub utraty przytom-
noÊci. Powodem wystàpienia tego ataku lub utraty przytomnoÊci mo˝e byç
mi´dzy innymi oglàdanie telewizji lub u˝ytkowanie gier komputerowych.
Przypad∏oÊci te mogà wystàpiç równie˝ u osób, u których nigdy wczeÊniej nie
stwierdzono epilepsji i które nigdy wczeÊniej nie dozna∏y ataków epilepty-
cznych. JeÊli Ty lub ktokolwiek z Twojej rodziny mia∏ kiedykolwiek objawy
wskazujàce na epilepsj´ (ataki epileptyczne lub nag∏e utraty przytomnoÊci) i by∏
lub jest wra˝liwy na migotanie Êwiat∏a, powinien - przed uruchomieniem gry -
zasi´gnàç porady lekarskiej. Zalecamy równie˝, aby rodzice nadzorowali dzieci
bawiàce si´ grami komputerowymi. Je˝eli stwierdzisz u siebie lub u dziecka
wyst´powanie nast´pujàcych objawów: dusznoÊci, zaburzenia wzroku, skurcze
powiek i mi´Êni oczu, utrat´ przytomnoÊci, zaburzenia b∏´dnika, drgawki
lub konwulsje, natychmiast wy∏àcz komputer i wezwij lekarza.
– 1 –
387539217.002.png
Pomoc techniczna CD Projekt
W przypadku problemów technicznych w korzystaniu z naszych produktów
prosimy o wype∏nienie formularza pomocy technicznej, który dost´pny jest na
naszej stronie internetowej pod adresem: http://www.cdprojekt.info/pomoc/.
Ponadto mogà Paƒstwo przekazywaç swoje problemy telefonicznie pod numer
telefonu (0-22) 519 69 66 w dni powszednie w godzinach 9.00-18.00, e-mailem
na adres pomoc@cdprojekt.com oraz listownie na adres CD Projekt, 03-301
Warszawa, ul. Jagielloƒska 74, z dopiskiem „Pomoc techniczna”.
Najnowsze poprawki (patch) i uaktualnienia (update), a tak˝e rozwiàzania
i pomoc w ukoƒczeniu wydawanych przez nas gier znajdà Paƒstwo na naszej
stronie w Internecie: http://www.cdprojekt.info/
– 2 –
387539217.003.png
Spis treÊci
Wst´p................................................................................5
1.
Historia ...............................................................................................7
1.1 Sam przeciw si∏om ciemnoÊci .................................................10
2.
Poczàtki......................................................................................11
2.1 Wymagania systemowe ...........................................................11
2.2 Instalowanie gry ......................................................................11
2.3 Usuwanie gry z twardego dysku..............................................12
2.4 Uruchamianie gry ....................................................................13
3.
Najcz´Êciej zadawane pytania .................................................14
3.1 Kwestie techniczne ..................................................................14
3.2 Rozgrywka i podpowiedzi do gry............................................15
4.
Interfejs......................................................................................18
4.1 G∏ówne menu...........................................................................18
4.2 Opcje .......................................................................................19
5.
Sterowanie .................................................................................23
5.1 Podstawy sterowania ...............................................................23
5.2 Przeglàd sterowania .................................................................24
6.
G∏ówne postaci ..........................................................................25
7.
Rozwój postaci ..........................................................................29
7.1 Zagadnienia ogólne..................................................................29
7.2 Zdobywanie umiej´tnoÊci........................................................29
8.
Bestiariusz .................................................................................32
9.
Wyposa˝enie ..............................................................................35
9.1 Pancerze...................................................................................35
9.2 Broƒ do walki w zwarciu .........................................................36
9.3 Broƒ do walki na dystans.........................................................38
9.4 Artefakty ..................................................................................39
9.5 RoÊliny.....................................................................................39
9.6 Alchemia..................................................................................40
9.7 Magia .......................................................................................41
9.8 Obiekty interaktywne ..............................................................43
– 3 –
387539217.004.png
10. Wprowadzenie...........................................................................45
10.1 Wie˝a nekromanty ...................................................................45
10.2 Droga do Khorinis ...................................................................47
10.3 Miasto Khorinis .......................................................................51
10.4 Gildie .......................................................................................52
10.5 Historia toczy si´ dalej.............................................................55
11. Glosariusz ..................................................................................55
11.1 Âwiat Gothic II.........................................................................55
11.2 Komputerowe gry role-playing................................................57
11.3 Kompendium or´˝a..................................................................59
12. Autorzy ......................................................................................62
12.1 Piranha Bytes ...........................................................................62
12.2 JoWooD ...................................................................................62
12.3 Polska wersja j´zykowa ...........................................................63
Prawa autorskie .................................................................................64
Warunki gwarancji............................................................................64
– 4 –
387539217.005.png
Wst´p
Witamy w Gothic II!
B∏yskawica... Huk... przeszywajàcy do szpiku koÊci, bolesny, tchnàcy ˝ycie
w zimne koƒczyny. Kilka pochodni na Êcianach rzuca migotliwe, niemal ra˝àce
Êwiat∏o. Na pod∏odze wykreÊlono ciemnoczerwony pentagram. Przy ka˝dym
z jego ramion widnieje ludzka czaszka...
Nasz bohater zosta∏ przywrócony do ˝ycia, i to nie przez byle kogo, bo przez sa-
mego nekromant´ Xardasa, którego Êwiat od dawna uwa˝a∏ za zaginionego.
Dalszy bieg wydarzeƒ zale˝y wy∏àcznie od was. W trakcie zabawy nasz bezi-
mienny bohater stawi czo∏a Êmiertelnym zagro˝eniom, spotka pot´˝nych
przeciwników i oddanych przyjació∏. Stanie te˝ przed mo˝liwoÊcià zdobycia
niewyobra˝alnych skarbów.
Gothic II rozpoczyna si´ niemal dok∏adnie w chwili, w której skoƒczy∏a si´ hi-
storia przedstawiona w pierwszej cz´Êci. Korzystajàc z okazji, chcielibyÊmy ser-
decznie podzi´kowaç wszystkim mi∏oÊnikom pierwszego Gothica za ich wspar-
cie, ˝yczliwe komentarze i ciekawe propozycje! Tworzàc Gothic II,
wykorzystaliÊmy wiele z waszych pomys∏ów, uwag i sugestii. Ucieszy was za-
pewne fakt, ˝e w trakcie gry napotkacie te˝ wiele postaci znanych z cz´Êci
pierwszej.
OczywiÊcie Gothic II przeznaczony jest tak˝e dla tych wszystkich, którzy nie
mieli kontaktu z Gothic I. Rozdzia∏ zatytu∏owany „Wprowadzenie” pomo˝e im
przebrnàç przez pierwsze etapy gry. Znajdujàce si´ tam podpowiedzi i wskazów-
ki oka˝à si´ jednak przydatne tak˝e póêniej. Pami´tajcie tylko, ˝e rozdzia∏ ów
zawiera gotowe rozwiàzania niektórych problemów, z którymi byç mo˝e chcie-
libyÊcie zmierzyç si´ sami!
I ostatnia sprawa, zanim rozpoczniecie gr´: Gothic II oferuje graczom pe∏nà
swobod´ wyboru i tylko od was zale˝y, czy wcielicie si´ w zdyscyplinowanego
królewskiego ˝o∏nierza, nowicjusza zakonu pot´˝nych Magów Ognia, czy na-
jemnika i ∏owc´ smoków, przemierzajàcego Êwiat w poszukiwaniu zarobku.
Wybór jednej z tych trzech gildii wywiera decydujàcy wp∏yw na dalszy rozwój
fabu∏y gry. Pami´tajcie tak˝e, ˝e niemal ka˝dy z napotkanych problemów mo˝na
rozwiàzaç na wi´cej ni˝ jeden sposób!
– 5 –
387539217.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin