Test nauczycielski
sprawdzający z edukacji
polonistycznej, środowiskowej
i matematycznej
na koniec roku szkolnego
dla klasy III
„Zapamiętałem, zrozumiałem, zastosowałem”
Opracowały:
- Barbara Zając
- Małgorzata Dukaczewska
1. Test przeznaczony jest dla uczniów kl. III szkoły podstawowej
2. Celem badania jest sprawdzenie poziomu osiągnięć poznawczych uczniów z zakresu edukacji polonistycznej, środowiskowej i matematycznej
3. Rodzaj testu:
- test nauczycielski
- test sprawdzający podsumowujący
- test bez wyposażenia
- test pisemny
4. Warunki testowania
Test piszą uczniowie klasy drugiej. Czas badania należy zacząć odliczać od momentu rozdania testów. Każdy uczeń otrzymuje test, wpisuje swoje imię i nazwisko (zad.1) po czym czyta przesłanie skierowane do niego.
Na pisanie ze słuchu przewiduje się ok. 40 minut. Tekst dyktanda należy przeczytać głośno i krótko omówić jego treść. Dyktować zdanie po zdaniu. Można powtórzyć zdania dłuższe. Po napisaniu przeczytać tekst ponownie w celu sprawdzenia i dokonania ewentualnych poprawek przez uczniów.
Po krótkiej przerwie uczniowie wykonują kolejne zadania od 3 do 16. Jeżeli nauczyciel uzna, że dzieci są zmęczone rozwiązywaniem testu, może podjąć decyzję o wprowadzeniu kolejnej przerwy.
Przewidywany czas przeprowadzenia testu:
- 40 minut dziennie przez 2 lub 3 dni (w zależności od tempa pracy swoich uczniów)
Nauczyciel nie udziela rad i wskazówek w czasie testowania.
Po skończonej pracy przez wszystkich uczniów, nauczyciel zbiera testy i przystępuje do sprawdzania.
Czas niezbędny do rozwiązania testu nauczycielskiego ustala sam autor na podstawie znajomości tempa pracy swoich uczniów.
Z ZAKRESU EDUKACJI POLONISTYCZNEJ,
Lp.
UMIEJĘTNOŚCI – uczeń potrafi
Poziom wymagań
Kategorie
1.
Stosować wielką literę w imieniu i nazwisku
P
C
2.
Przestrzegać poprawności ortograficznej w zakresie podstawowych zasad pisowni
P i PP
3.
Czytać po cichu ze zrozumieniem, odpowiadać na pytania związane z treścią tekstu
B
4.
Rozpoznawać części mowy: rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, liczebniki
5.
Ułożyć zdanie z rozsypanki wyrazowej
PP
6.
Dopisać wyrazy zdrobniałe do podanych
7.
Wyróżnić i nazwać części składowe roślin
B/A
8.
9.
Wskazywać wyrazy nie pasujące do pozostałych. Rozróżniać środki transportu lądowego, powietrznego i morskiego
10.
Wyróżniać warstwy lasu. Wymieniać rośliny i wyróżniać zwierzęta żyjące w wymienionych warstwach lasu
11.
Porównywać i porządkować liczby od najmniejszej do największej w zakresie 10000
12.
Odczytać liczbę zapisaną jako liczbę setek, dziesiątek i jedności
13.
Podpisać figury korzystając z określeń
14.
Odczytać wartość wyrażenia zgodnie z kolejnością wykonywania działań
15.
Odróżniać pojęcie ilorazu od iloczynu, poprawnie obliczyć wartość wyrażenia
16.
Wykonywać obliczenia zegarowe
17.
iwopaczko