Temat dnia:
Ziemia i inne planety
Przebieg zajęć:
1. Wyjaśnienie powiedzenia o Mikołaju Koperniku - "Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię".
Demonstrowanie obrotu Ziemi wokół własnej osi oraz dookoła Słońca przy pomocy globusa i latarki.
Określanie wpływu obrotu Ziemi wokół Słońca oraz wokół własnej osi na pory dnia i roku.
2. Rozwiązywanie zadania tekstowego poprzez wybór właściwego działania z szeregu rozwiązań.
3. Przypomnienie zasad stosowania zmiękczenia ń oraz ni.
ń przed spółgłoską lub na końcu wyrazu
ni przed samogłoską
bańka koń leń
sanie lanie niania
4. Uzupełnianie dialogu, w którym występują poznane zmiękczenia.
6. Prezentowanie uzupełnionych dialogów - czytanie z podziałem na role.
7. Przerwa śródlekcyjna
8. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 9 oraz rozkładanie liczb na 2, 3 lub 4 składniki.
9. Rozwiązywanie działań matematycznych typu 8 - 3 + 4. Porządkowanie liczb od najmniejszej do największej.
Określanie na podstawie wyników kolejności układu planet w Układzie Słonecznym.
10. Zabawa muzyczno-ruchowa "Układ Słoneczny" do piosenki "Planety".
11. Projektowanie strony internetowej z wykorzystaniem zdobytych informacji dotyczących Ziemi, Słońca, Gwiazd i Księżyca - praca grupowa.
Prezentowanie wykonanych prac.
WYJŚCIE
teresa-pp