PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI UCZNIÓW KL.I
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
FORMY WSPÓŁPRACY
PROBLEMATYKA
Angażowanie rodziców do współpracy z wychowawcą
w celu wspierania działań wychowawczych
Zebrania ogólne
Spotkania mają na celu:
- poinformowanie rodziców o organizacji nauki w szkole, o postępach w nauce ich dzieci;
- zapoznanie z planem wychowawczym klasy, programem nauczania;
- zaznajomienie z pracami uczniowskimi.
Konsultacje indywidualne
Bieżące rozmowy wynikające z codziennej pracy szkoły i zespołu klasowego
Spotkania ze specjalistami PP-P
Przeprowadzenie prelekcji na temat : „Wpływ zaburzeń na sytuację szkolną dziecka” oraz „Rola rodziców w przygotowaniu dziecka 6-letniego do podjęcia nauki szkolnej”.
Zajęcia otwarte dla rodziców
Obserwacja przez rodziców zajęć zintegrowanych prowadzonych przez nauczyciela.
Pedagogizacja rodziców
Przeprowadzenie zajęć z rodzicami na temat: „Problem agresji wśród dzieci”, „Wady postawy u dzieci”, „Jak pomóc dziecku w nauce”.
Pomoc rodziców w organizowaniu życia klasowego
Udział rodziców w pracach na rzecz szkoły
Pomoc przy urządzaniu klasopracowni, wyposażaniu jej w kwiaty, w pracach naprawczych.
Udział rodziców w pracach na rzecz klasy
Współudział rodziców w organizowaniu imprez okolicznościowych w klasie i w szkole.
Współudział rodziców uczniów kl. I w uroczystości pasowania na ucznia:
- zakup upominków dla pierwszaków;
- zorganizowanie poczęstunku.
Pomoc w organizowaniu wycieczek szkolnych i konkursów.
Sponsorowanie różnych materiałów na rzecz klasy.
Udostępnianie literatury pedagogicznej i dziecięcej
Dzielenie się z rodzicami ciekawymi artykułami dotyczącymi rozwoju dziecka zamieszczanymi w pismach i książkach pedagogicznych.
Wypożyczanie własnej literatury pedagogicznej.
teresa-pp