Jwing Ming Yang - Zmiana miesni sciegien Przelamywanie szpiku mozgu.pdf

(2426 KB) Pobierz
H U http://www.kippin.prv.pl U
PRZEDRUK U
DR YANG JWING-MING
ZMIANA MIĘŚNI/ŚCIĘGIEN, PRZEMYWANIE SZPIKU/MÓZGU
(Muscle/Tendon Changing and Marrow/Brain Washing Chi Kung / wyd. orygin.: 1989/2000)
SPIS TREŚCI:
H U Podziękowania
Krótka wzmianka o Li Qing-Yunie
O autorze
Transkrypcja chińskich znaków
Wstęp, dr Yang Jwing-Ming
Wstęp, Mantak Chia
Wprowadzenie U
CZĘŚĆ PIERWSZA. Ogólne koncepcje
H U Rozdział 1. Wprowadzenie U
1-1. Znaczenie tradycji
1-2. Czym Yi Jin Jing i Xi Sui Jing?
1-3. Wptyw Yi Jin Jing i Xi Sui Jing na chińską kulturę
1-4. Wartość Yi Jin Jing i Xi Sui Jing dla współczesnego świata
1-5. Jak korzystać z tej książki?
1-6. O tej książce
989488334.006.png 989488334.007.png 989488334.008.png 989488334.009.png 989488334.001.png 989488334.002.png 989488334.003.png
H U Rozdział 2. Rys Historyczny U
2-1. Czasy poprzedzające Da Mo
2-2. Da Mo, Yi Jin Jing i Xi Sui Jing
2-3. Po śmierci Da Mo
2-4. Opowieści
Rozdział 3. Buddyjski i Daoistyczny Qigong U
3-1. Buddyjski i daoistyczny Qigong
3-2. Różnice pomiędzy buddyjskim i daoistycznym Qigong
3-3. Dwa wiodące style daoistycznego Qigong
Rozdział 4. Kan i Li U
4-1. Czym są Kan i Li?
4-2. Kan i Li w świecie współczesnej nauki
4-3. Klucz do dostosowania Kan i Li
4-4. Kan i Li w Yi Jin Jing i Xi Sui Jing
CZĘŚĆ DRUGA. qigong zmiany mięśni/ścięgien
Rozdział 5. Teoria i Zasady U
5-1. Wprowadzenie
5-2. Ogólne koncepcje zawarte w starożytnych tekstach
5-3. Cele, wady i zalety
5-4. Wai Dan i Nei Dan Yi Jin Jing
5-5. Wai Zhuang i Nei Zhuang
5-6. Żelazna Koszula i Okrycie Złotego Dzwonu
5-7. Teoria treningu
5-8. Inne kwestie
H U Rozdział 6. Trening Yi Jin Jing Qigong U
6-1. Najważniejsze reguły treningu
6-2. Kto może trenować?
6-3. Kluczowe kwestie w treningu
6-4. Kiedy ćwiczyć?
6-5. Trening Wai Dan Yi Jin Jing
6-6. Trening Nei Dan Yi Jin Jing
CZĘŚĆ TRZECIA. Qigong przemywania szpiku/mózgu
H U Rozdział 7. Teoria i Zasady U
7-1. Wprowadzenie
7-2. Osiem Naczyń i Xi Sui Jing Qigong
7-3. Teorie
7-4. Koncepcje treningowe
7-5. Wai Dan i Nei Dan Xi Sui Jing
H U Rozdział 8. Trening Xi Sui Jing Qigong U
8-1. Wprowadzenie
8-2. Kto kwalifikuje się do treningu?
8-3. Poezje
8-4. Oczyszczanie Esencji i jej zamiana na Qi (Lian Jing Hua Qi)
8-5. Oczyszczanie Qi i Zamiana jej na Shen (Lian Qi Hua Shen)
8-6. Przemywanie Szpiku i Osiąganie Włosów (Xi Sui Fa Mao)
8-7. Oczyszczanie Shen i Powracanie Do Nicości (Lian Shen Fa Xu)
8-8. Przełamanie Nicości (Fen Sui Xu Kong)
CZĘŚĆ CZWARTA. Pytania i wnioski
H U Rozdział 9. Pytania U
Rozdział 10. Wnioski U
H U DODATEK A. Przepisy Ziołowe U
DODATEK B. Objaśnienia chińskich terminów U
Spis Treści U
/ H
Dalej U
Doktorowi Thomasowi G. Gutheil za jego nieustanną zachętę i ciągle wsparcie
Podziękowania
Dziękuję A. Rezie Farman-Farmaian za wykonanie zdjęć, Wen Ching-Wu i Ramelowi Rones za
ogólną pomoc, Michaelowi Wiederhold za skład tekstu, oraz Sierra za rysunki i projekt okładki.
Dziękuję również Davidowi Ripianzi, Jame-sowi O'Leary, Jr. i wielu innym członkom YMAA za korektę
rękopisu i wiele cennych uwag i sugestii. Specjalne podziękowania składam Alanowi Dougall za
przygotowanie tekstu do publikacji oraz mojemu bratu, Yang Chin-Mingowi za pomoc w zgromadzeniu
informacji o 250-letnim człowieku, Li Qing-Yunie. Szczególne podziękowania pragnę złożyć Chów
Leung Chen-Ying za przepiękną kaligrafię na pierwszej stronie tej książki.
Krótka wzmianka o Li Qing-Yunie
Li Qing-Yun, 250-letni Starzec
(Fotografia udostępniona przez Internal Arts Magazine)
Li Qing-Yun urodził się w 1678 n.e. (17 rok Qing Kang Xi) w Qi Jiang Xian, prowincja Sichuan. W
późniejszym okresie przeniósł się do Kai Xian, siedziby rodziny Chen (Chen Jia Chang). Umarł w r.
1928 n.e. w wieku 250 lat. Mając 71 lat (1749 r., 14 rok Qing Qian Long) zaciągnął się do armii
prowincjalnego naczelnego wodza, Yue Zhong-Qi. Większość z jego żon umierała stosunkowo
wcześnie, toteż przyszło mu żenić się aż 14 razy w swym życiu.
Li był zielarzem, znawcą Qigong i większość czasu spędzał w górach. W 1927 r. generał Yang Sen
989488334.004.png
 
odwiedził Li w jego rezydencji w Wan Xian, prowincja Sichuan, gdzie wykonano prezentowane tutaj
zdjęcie. Li zmarł w rok później, po powrocie z podróży.
Po jego śmierci, generał Yang zbadał historię życia Li celem sprawdzenia prawdziwości krążących
o nim legend, po czym opisał wszystko w raporcie zatytułowanym: Oparty na Faktach Raport o 250-
letnim Człowieku, Któremu Powiodło się w Życiu (Er Bai Wu Shi Sui Ren Rui Shi Ji), opublikowanym
przez Chinese and Foreign Literaturę Storehouse (Zhong Wai Wen Ku), Taipei, Taiwan.
Wszystkie dostępne nam informacje wskazują na to, że historia ta jest prawdziwa. W spadku po Li
Qing-Yunie otrzymujemy zatem zapewnienie, że człowiek może żyć ponad 200 lat, jeśli tylko on lub
ona wie jak tego dokonać. Dlatego jesteśmy głęboko przekonani, że jeśli pełni pokory oddamy się
studiom i badaniom, przybliżamy nadejście czasów, w których każdy będzie żył co najmniej 200 lat.
O autorze
Dr Yang, Jwing-Ming
Dr Yang, Jwing-Ming urodził się 11 sierpnia 1946 r. w Xinzhu Xian na Tajwanie, Chiny. Mając lat
piętnaście rozpoczął trening Wu-shu (Gongfu, lub Kung Fu) pod kierunkiem mistrza stylu Shaolin
Białego Żurawia (Bai He) Cheng, Gin-Gsao. Mistrz Cheng już w dzieciństwie uczył się Taizuquan od
swego dziadka. W wieku 15 lat zaczął uczyć się stylu Białego Żurawia u mistrza Jin, Shao-Feng,
ćwicząc pod jego okiem aż do jego śmierci przez 23 lata.
Po trzynastu (1961-1974) latach praktyki u mistrza Cheng, dr Yang stał się ekspertem stylu Białego
Żurawia zarówno w walce wręcz jak i w posługiwaniu się szablą, kijem, włócznią, trójzębem, dwoma
pałkami i inną bronią. Opanował również techniki Qigong stylu Białego Żurawia , Qin Na (lub Chin Na)
masażu Tui Na i Dian Xue oraz ziołolecznictwa.
Jako szesnastolatek podjął treningi Taijiquan stylu Yang u mistrza Kao Tao. W późniejszym
okresie kontynuował naukę u kilku innych mistrzów w Ta-ipei spośród których należy wymienić mistrza
Li, Mao-Ching, który uczył się Taijiquan pod kierunkiem jednego z najbardziej znanych mistrzów Han,
Ching-Tan oraz Wilsona Chen , który trenował Taijiquan u Chang, Xiang-Sana. Dzięki praktyce i
wieloletnim studiom dr Yang opanował po mistrzowsku sekwencję pustych dłoni Taiji, pchające dłonie,
dwuosobową sekwencję walki, miecz Taiji, szablę Taiji oraz Taiji Qigong.
W wieku osiemnastu lat dr Yang wstąpił do Tamkang College w Taipei Xian, gdzie studiował fizykę.
W Tamkang College Guoshu Club rozpoczął (w latach 1964-1968) naukę tradycyjnego stylu Shaolin
Długiej Pięści (Changquan, lub Chang Chuan) u mistrza Li, Mao-Ching, zostając w końcu jego
asystentem. W 1971 r. uzyskał tytuł magistra fizyki na National Taiwan University , a następnie służył
w Chińskich Siłach Powietrznych. W okresie służby wojskowej dr Yang nauczał fizyki oraz Wushu na
Junior Academy of the Chinese Air Force ). Po honorowym zwolnieniu ze służby powrócił w 1972 r. do
Tamkang College aby uczyć fizyki i podjąć ponowne studia u mistrza Li, Mao-Ching. Wzbogacił w ten
sposób swoje umiejętności o techniki północnego stylu (zwłaszcza nożne) i szereg sekwencji z bronią.
W 1974 r. dr Yang wyjechał do USA, by studiować mechanikę na Uniwersytecie w Purdue. Na
prośbę studentów zaczął nauczać Gongfu (Kung Fu), co doprowadziło do powstania na wiosnę 1975
r. Purdue University Chinese Kung Fu Research Club. Nauczano w nim Taijiquan na koszt
989488334.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin