Poziomy postrzegania rzeczywistości.txt

(3 KB) Pobierz
Poziomy postrzegania rzeczywisto�ci
(Dzia� Huna)

Koncepcja r�nych form, "p�aszczyzn" postrzegania �wiata w kt�rym �yjemy bierze si� z r�norodno�ci przekona� odno�nie tego czym jest rzeczywisto�� oraz jak funkcjonuje nasz umys�. Tak naprawd� niewiele potrafimy powiedzie� o �wiecie - poza tym, �e jest, i jest jaki jest. Do�wiadczamy �wiata za po�rednictwem zmys��w, z kt�rych to informacji nasz umys� tworzy pewna ca�o��, dla potrzeb "prac szama�skich" mo�na m�wi� o czterech rodzajach spojrzenia na rzeczywisto��: 

- ike papakahi ("do�wiadczanie pierwszego poziomu") - �wiat obiektywny - postrzegany w oparciu o za�o�enie, �e wszystko jest oddzielone; ten spos�b postrzegania znamy raczej wszyscy. 

- ike papalua ("do�wiadczanie drugiego poziomu") - �wiat subiektywny - postrzegany w oparciu o za�o�enie, �e �wiat jest energia, z czego wynika, i� wszystko jest po��czone, nasze cia�o energetyczne jest w ci�g�ym przep�ywie energii z i do otoczenia; ten spos�b postrzegania jest np. wykorzystywany przez bioenergoterapeut�w, oraz przy widzeniu aury, zazwyczaj nie�wiadomie dostrzegany przez ludzi: "czuje si� dzi� rze�ki i pe�en energii", "musze pod�adowa� akumulatory" to wypowiedzi zwi�zane z do�wiadczaniem �wiata jako energii. 

- ike papakolu ("do�wiadczanie trzeciego poziomu") - �wiat symboliczny - postrzegany w oparciu o za�o�enie, �e wszystko co dostrzegamy jest symbolem czego� innego; ten spos�b postrzegania �wiata znamy ze sn�w oraz np. wspomnie�. 

- ike papaha ("do�wiadczanie czwartego poziomu") �wiat Holistyczny - postrzeganie oparty na za�o�eniu, �e ca�y wszech�wiat jest jedno�ci�, czasami jest do�wiadczany w chwilach wielkich wzrusze� lub strzelistej modlitwy. Najcz�ciej przejawia si� w postaci odruchowej identyfikacji z jaka� rzecz�, zachowaniem lub ide� np. odruch u�miechania si�, kiedy inni si� �miej�, na�ladowanie zachowa�. 

Te cztery p�aszczyzny postrzegania s� w nas obecne ca�y czas, prze��czamy si� pomi�dzy nimi zupe�nie nie�wiadomie - "szama�skim" odkryciem jest, �e mo�emy dzia�a� na ka�dym z tych poziom�w w celu uzyskania po��danych przez nas cel�w, pomimo i� z punktu widzenia ka�dego z tych sposob�w postrzegania pozosta�e maj� mocno ograniczone znaczenie. Patrz�c, ze �wiata obiektywnego pozosta�e sposoby interpretacji rzeczywisto�ci s� sztucznymi konstrukcjami my�lowymi, kt�rych powstawanie u�atwione jest poprzez specyficzne sk�onno�ci naszego m�zgu. Z punktu subiektywnego �wiat fizyczny jest przejawem pewnych aspekt�w energii i ich przep�yw�w, formy postrzegane w symbolicznym poziomie postrzegania s� zwi�zane z wzorami energii, natomiast �wiat jedno�ci wynika z wsp�lnej natury wszystkich energii w �wiecie. Z punktu widzenia �wiata symbolicznego, �wiat fizyczny i �wiat energii to specyficzne sny �nione przez symbol ca�o�ci, pe�ni samo�wiadomo�� - "jestem" z czwartego poziomu. Z punktu widzenia �wiata holistycznego, wszystkie pozosta�e �wiaty s� stanami �wiadomo�ci wszechobecnego "jestem" i wewn�trznym ruchem tre�ci obecnych w tym umy�le. 
Nale�y zwr�ci� uwag�, �e na ka�dym z tych poziom�w obowi�zuje zwi�zek mi�dzy sposobem postrzegania, a wewn�trznymi wzorami, przekonaniami: w �wiecie obiektywnym 
postrzeganie zale�y od nawyk�w wzorc�w napiec mi�niowych(czyli jak jeste�my przyzwyczajeni), w �wiecie subiektywnym to co postrzegamy jest nasza reakcja na odczuwane energie, w �wiecie symbolicznym nasze przekonania(wzory) manifestuj� si� bezpo�rednio jako postacie i zdarzenia, natomiast w �wiecie holistycznym przekonania okre�laj� z czym si� identyfikujemy(uto�samiamy) i co z tego uto�samienia potrafimy wewn�trznie odebra�(a w rezultacie zmieni�). 
Z modelu czterech sposob�w postrzegania wynika spos�b przeprowadzania zmian wzorc�w(np. w celu uzdrowienia, czy kreacji zdarze�): W jedno�ci(uto�samiaj�c si�) z wzorcem, kt�ry chcesz zmieni� u�yj wyobra�e�, postaw i s��w odzwierciedlaj�cych symbolizuj�cych po��dany przez ciebie efekt prosty przyk�ad: na�ladowanie postaw i zachowa� osoby pewnej siebie w celu zyskania pewno�ci siebie. 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin