Przewodnik po życiu.txt

(9 KB) Pobierz
Przewodnik po �yciu
(Dzia� Rozw�j Duchowy)

Czasami osoby, kt�re otar�y si� o �mier� m�wi� o niezwyk�ej sile, kt�ra ich ocali�a. Czasami osoby �yj�ce w wielkim wewn�trznym napi�ciu, zaczynaj� do�wiadcza� stan�w �oddzielenia�, oderwania � obserwuj�c wydarzenia z perspektywy niezaanga�owanego obserwatora, niewidzialnej osoby trzeciej. Czasami osoby wra�liwe w samotno�ci maj� poczucie obecno�ci takiej osoby, niewidzialnego przyjaznego obserwatora. Czasami, osoby usilnie stawiaj�ce sobie egzystencjalne pytania, s�ysz� w swym wn�trzu odpowiadaj�cy im g�os. Czasami osoby odczuwaj�ce zagro�enie, niepewne, l�kliwe, maj� sny o niewidzialnym towarzyszu podr�y. Czasami niewidzialny przyjaciel dziecka, jest realniejszy ni� to si� zdaje rodzicom.

Zjawiska te maj� zwi�zek z pewn� postaci� ze �wiata wewn�trznego towarzysz�c� nam przez �ycie �Przewodnikiem. Czy jest to tylko personifikacja naszej intuicji, zes�any do nas anio�, czy jaki� duch przodk�w, tego tak naprawd� nie wiem. Ale posta� ta pojawia si� praktycznie zawsze, kiedy intensywnie eksplorujemy w�asne wn�trze, �wiadomie u�ywaj�c wyobra�ni, prowadz�c dialog wewn�trzny czy modl�c si�. W wi�kszo�ci wypadk�w jest to zakapturzona posta�, w kt�rej intuicyjnie rozpoznajemy to, co uwa�amy za wewn�trznie inspiruj�ce, a jednocze�nie znajome, bliskie � kojarzy si� to z anio�em, zmar�ym przyjacielem, rodzicem czy dziadkiem, ale r�wnie cz�sto, w naszej kulturze, z Jezusem. Posta� ta zaczyna pojawia� si� w naszych snach, lub wewn�trznych obrazach, wyobra�ni. A je�li jeste�my bardzo wra�liwi �parapsychiczne� � zaczynamy wyczuwa� jej obecno�� fizycznie, w pomieszczeniu w kt�rym si� znajdujemy. St�d te� bardzo cz�sto spontanicznie zaczynaj� postrzega� posta� przewodnika osoby bardzo spi�te, nerwowe, ale wtedy bardzo cz�sto po pierwszym odczuciu kontaktu, wizji postaci przewodnika w��cza si� do tego wyobra�nia, podsycana emocjami: �mroczny duch mieszka w moim domu��diabe� za mn� chodzi� �ca�y czas mnie kto� obserwuje� �ilekro� przysypiam zaczynam widzie� obserwuj�ce mnie oczy�. Sk�d te emocjonalne reakcje, przy pierwszych do�wiadczeniach kontaktu? Pomi�my kwestie zetkni�cia si� z nieznanym, przekona� odno�nie duch�w, czy obaw o w�asny ob��d. Przewodnik jest postaci�, kt�ra chroni nasz� wewn�trzn� sp�jno�� i umo�liwia bezpieczn� eksploracj� �wiata wewn�trznego (sn�w, wizji, uczu�, odczu�) i zewn�trznego. Jego obecno��, jako czego� odr�bnego od nas, jest odczuwalna, kiedy zbli�amy si� do wewn�trznych granic jakie sobie wyznaczyli�my i to jest g��wny motyw emocjonalnego t�a naszego z nim kontaktu � jaka� cz�� w naszym wn�trzu opiera si� zmianom, boi si� ich, lub wprost przeciwnie chce ich, gor�czkowo szuka sposob�w na ich przeprowadzenie. Praca z Przewodnikiem, jako czym� odr�bnym, pomaga nam dotrze� do nieznanych rejon�w, do wiedzy o sobie, inspiracji, intuicji. Ale jak to robi�, pom�c nam mo�e druga strona medalu : Je�li wczuwamy si� w siebie, skupiamy uwag� w rejonie serca, staraj�c si� stwierdzi� �co jest�- rozwijaj�c autorefleksje na temat co si� dzieje, co postrzegamy, co w zwi�zku z tym czujemy, co my�limy, jakie za�o�enia czynimy i do czego nas prowadz� � takie chwile to jest �kontakt z Przewodnikiem�. Ale zazwyczaj mamy silne ugruntowane wyobra�enia na temat tego kim jeste�my, co mo�emy, lub co powinni�my odczuwa�. W snach, marzeniach, fantazjach wewn�trzny cenzor funkcjonuje mniej aktywnie i dzi�ki temu mamy szans� szybszego wyj�cia poza te ramy. Posk�adajmy to w ca�o��. Przewodnik jako posta� spontaniczne pojawia si� w �wiecie wewn�trznym, kiedy �wychodzimy ze swojej sk�ry�, kiedy zbli�a si� przemiana naszego Ja, kiedy uczymy si� inaczej postrzega�, reagowa�, my�le�. Dzieje si� niezale�nie od tego, czy chodzi o nauk� chodzenia, czy jazd� samochodem, nauk� j�zyka, czy o proces uzdrowienia, dojrzewania wewn�trznego, a nawet rozw�j szerszej �medytacyjnej �wiadomo�ci� czy intuicyjnych parapsychicznych zdolno�ci. W niekt�rych stanach naszego umys�u jeste�my �wra�liwsi� i posiadamy zdolno�� postrzegania tej postaci i odbioru informacji od niej� takim praktycznym stanem jest stan �transu medytacyjnego� uzyskiwanego przy wizualizacji. W aktywnej medytacji, wizualizacji mo�emy dozna� tego kontaktu, rozwin�� t� umiej�tno�� i nauczy� si� wykorzystywa� j� w codziennym �yciu.

Usi�d� spokojnie, rozlu�nij cia�o i przenie� si� do �krainy marze�. Wyobra� sobie, �e spacerujesz po ��ce, postaraj si� poczu� traw� pod stopami, powiew wiatru we w�osach, us�ysz szum trawy i �wierkanie ptak�w, pow�chaj kwiat w tej wyobra�onej krainie. Zwr�� si� do przewodnika, by ci si� ukaza�. I obserwuj jego posta�, dotknij go, us�ysz g�os, spytaj kim jest, spytaj o imi� i porozmawiaj z nim. Zachowuj si� tak, jakby� poznawa� na nowo, d�ugo nie widzianego przyjaciela. 

Do takiego post�powania sprawa si� sprowadza: By�my nauczyli si� postrzega� przewodnika i z nim rozmawia� -nauczenie si� skupienia uwagi, wykorzystywania tego co mamy: dialogu wewn�trznego, zdolno�ci do my�lenia, odczuwania, postrzegania wra�e� i tworzenia ich w wyobra�ni, a przede wszystkim sztuki stawiania pyta�, doszukiwania si� istotnych wewn�trznych informacji. Wtedy ten kontakt staje si� czym� �ywym, istotnym, Przewodnik staje si� interaktywn� map�, umo�liwiaj�c� nam dotarcie do zasob�w �wiata wewn�trznego i ich wykorzystywanie, ale r�wnie� bardziej swobodne poruszanie si� i skuteczniejsze dzia�anie w �wiecie zewn�trznym. 
Zasady: 
1. Przewodnik nigdy nie odzywa si� niepytany. To naczelna zasada, pozwalaj�ca kierowa� wewn�trznym dialogiem i odr�nia� istotne wewn�trzne g�osy od nieistotnych. 
2. Przewodnik jest g�osem doradczym. Nie powie ci, co masz zrobi�, ale je�li spytasz wska�e skutki dzia�a�. Jest r�wnie� pomocnikiem i potrafi pom�c w wielu sprawach, jakich? Zapytaj. Sam z siebie ingeruje tylko czasami, w przypadku fizycznego zagro�enia �ycia. 
3. Wszelkie przeszkody w komunikacji pochodz� z naszego wn�trza, to nasz w�asny strach, op�r, projekcje, ograniczaj�ce przekonania. Dopytuj si� przewodnika o ich �r�d�o, pro� o usuni�cie i o wskaz�wki jak sobie radzi�. 
4. Przewodnik jest zawsze spokojny, jest obiektywnym obserwatorem, przyjacielem ze �wiata fantazji. Nie mo�esz go obrazi�, straci�, zrani�, zabi�, odrzuci� (cho� mo�esz przesta� postrzega�, po prostu ignoruj�c i zajmuj�c si� czym� innym). Wykorzystaj to: Je�li masz ochot� jeste� zdenerwowany wyk��caj si�, wylewaj �ale, protestuj. Im bardziej naturalne b�d� twoje reakcje, tym wi�cej na tym skorzystasz. Je�li czujesz si� winny, przepro�. Je�li co� nie dzia�a, pytaj dlaczego. 

Problemy w pracy z przewodnikiem K�opoty z wizualizacj�: przypomnij sobie jakie� wydarzenie ze swojego �ycia � i stwarzaj wyobra�enia dok�adnie w ten sam spos�b, w jaki sobie przypominasz. Je�li i to przychodzi ci z trudem � po prostu opowiadaj sobie historyjki, bajki �fantazje� na temat takich spotka� obserwuj�c przy tym w�asne odczucia. 

Nie mo�esz w pe�ni zobaczy� postaci lub nie widzisz twarzy. Cierpliwo�ci, dok�adne postrzeganie przewodnika to sukces. Potraktuj przygl�danie si� jako istotn� cz�� tej medytacji. 

Nie jeste� pewien czy to przewodnik: testuj. Podstawowym sygna�em prawdziwo�ci jest poczucie bezpiecze�stwa, jasno�ci w umy�le, pojawiaj�ce si� im wi�cej uwagi po�wi�camy tej postaci. Spytaj si� kim jest? Przewodnik odpowie, �e �opiekunem��przewodnikiem�, �przyjacielem� � bardziej fantazyjne, przemy�lane odpowiedzi to lipa. Skocz mu za plecy- fantazyjne z�udzenia zazwyczaj s� niepe�ne, jednostronne. Popro� o wskazanie s�o�ca � s�o�ce metaforycznie przedstawia prawd� � z�udzenie nie jest w stanie tego zrobi�(!). Je�li posta� nie spe�nia wymaga�, w�tpisz w jej prawdziwo��, sp�jrz przez jej rami� tam stoi przewodnik. Tak naprawd� testowanie jest dla nas, by�my mogli pozby� si� w�tpliwo�ci to one przeszkadzaj� w praktycznym wykorzystywaniu ju� istniej�cego z nim kontaktu. 

Nie s�yszysz odpowiedzi: Czasami milczenie jest odpowiedzi�, sformu�uj inaczej pytanie. Je�li zaczynasz t� prac�, a nie s�yszysz i przeformu�owanie pytania nie dzia�a, to pofantazjuj na temat odpowiedzi � w tych twoich fantazjach ona b�dzie zawarta. 

Co warto robi� (oczywi�cie w wizualizacji): 

�Medytacja twarzy�- Podaj przewodnikowi obie r�ce i popro�, aby ukaza� ci si� takim jaki jest naprawd�. Obserwuj zmiany, to co si� dzieje z jego twarz�. Zachowaj otwarto�� i zaufanie � podczas medytacji mog� si� pojawia� twarze przyjemne, �adne ale i zagniewane, smutne, �dobre� lub �z�e�. Cokolwiek si� dzieje, trzymaj przewodnika , wpatruj�c si� w niego i rozlu�niaj�c cia�o fizyczne. �Obserwacja�, �Analiza� � popro� o �pokazanie� tego, co w danej sprawie przegapiasz, czego nie zauwa�asz. Jak co� funkcjonuje, jak to robisz. Badaj�c r�ne sprawy, tematy z Przewodnikiem mo�esz odkry� �usterki� w tym co robisz, po��czy� rozumowe i intuicyjne obserwacje i dzi�ki temu robi� to lepiej. �medytacja umys�u�- Pro� przewodnika o �dostrojenie� ciebie do niego, a sam obserwuj pojawiaj�c� si� przy tym przytomno��, rozja�nienie w g�owie. Eksperymentuj z tym, analizuj, dopytuj si� jak to wzmocni� i jak Przewodnik mo�e ci w tym celu pom�c. �Prezent� � Spytaj przewodnika, czy ma co� dla ciebie(zazwyczaj ma) i popro� o pokazanie w postaci drobnego przedmiotu, symbolu. Obejrzyj to dok�adnie, zastan�w si� oraz dopytaj o znaczenie. Nast�pnie popro� o umieszczenie tego w ciele � odczuj ten proces. �Intuicja� � pytaj si� o wszystko, w��cznie z rzeczami o kt�rych nie wiesz. Od rzeczy drobnych(za ile odje�d�a autobus, kt�ra jest godzina) po wi�ksze (jak funkcjonuj� inne osoby, co si� z nimi w�a�nie teraz dzieje). Je�li chybiasz �analizuj� z przewodnikiem powody, dlaczego tak si� dzieje. Zdziwisz si� do ilu informacji mamy wewn�trzny dost�p. �Ochrona�- Pro� Przewodnika o oczyszczenie, ochron� i zabezpieczenie twojej energii. Ustal �sygna�� uprzedzaj�cy ci� o fizycznym zagro�eniu np. takim sygna�em mo�e by� wra�enie dotyku na ramieniu, a je�li prowadzisz samoch�d to takim sygna�em mo�e by� odruch zdj�cia nogi z gazu. Pro� o...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin