Rozwiązywanie problemów związanych z użytkowaniem modemu USB.pdf

(107 KB) Pobierz
Rozwiązywanie problemów związanych z użytkowaniem modemu USB
1. Funkcjonalność / Urządzenie nie może być rozpoznane
a) Należy użyć modem USB na innym komputerze w celu sprawdzenia powtarzalności problemu oraz
stwierdzenia, czy jego występowanie jest związane z komputerem czy z modemem USB.
b) Należy upewnić się, że modem jest prawidłowo umieszczony w gnieździe USB oraz czy kabel USB nie jest
uszkodzony.
c) Należy sprawdzić, czy modem USB (informacja znajduje się w opakowaniu) jest zgodny z aktualnym
systemem operacyjnym (np. Windows 8), w przypadku braku zgodności prosimy używać modem z
właściwym systemem.
d) Należy odłączyć modem i odinstalować oprogramowanie do połączenia z Internetem, następnie należy
podłączyć modem, zainstalować ponownie oprogramowanie i spróbować ponownie.
e) W przypadku modemu E122, należy odinstalować wszelkie inne oprogramowania do połączenia z internetem
(przeznaczone dla innych modeli oraz sprzętu innych marek), przed instalacją oprogramowania i użyciem
modemu, nie należy instalować innego oprogramowania podczas używania modemu.
2. Połączenie / Problem z przerywaniem połączenia
a) Należy sprawdzić poziom zasięgu sieci, jeśli kształtuje się na poziomie jednej lub dwóch kresek, może
wystąpić przerywanie rozmowy / połączenia.
b) Można także porównać poziom zasięgu z zasięgiem w telefonie komórkowym (w tym samym miejscu i w
ramach tego samego operatora).
3. Funkcjonalność / Brak dostępu do internetu
a) Należy sprawdzić poziom zasięgu sieci – w niekorzystnych warunkach sieciowych ten problem może
wystąpić, do poprawienia zasięgu sieci można wykorzystać antenę zewnętrzną.
b) Należy sprawdzić czy modem / połączenie internetowe nie jest blokowane zaporą ani oprogramowaniem
antywirusowym.
c) Należy sprawdzić, czy ustawienia profili zostały poprawnie skonfigurowane, w szczególności numer
wdzwaniania dial-up *99# i inne ustawienia APN (w zależności od operatora, w celu uzyskania informacji o
ustawieniach należy skontaktować się z operatorem).
4. Połączenie / Brak sygnału
a) Należy sprawdzić ustawienia sieci w menu oprogramowania do połączenia z internetem “Narzędzia” – “Opcje”
–“Sieć” - “Typ sieci” (czasami ustawiona jest domyślnie sieć WCDMA, w przypadku, gdy ta sieć nie występuje
w Twoim rejonie, WCDMA powinna zostać zmieniona na preferowaną).
b) Należy zmienić miejsce, w którym korzystasz z modemu na miejsce z lepszym zasięgiem.
c) Jeśli modem używany jest z anteną zewnętrzną, antena musi być używana we właściwy sposób (więcej
informacji można znaleźć na stronie huaweidevice.pl w dokumencie „Jak używać anten zewnętrznych”).
5. Funkcjonalność / Karta SIM/USIM nieczytelna
a) Należy użyć innej karty SIM/USIM, w celu sprawdzenia czy występowanie problemu związane jest z
modemem, czy z kartą SIM (jeśli inna karta SIM zostanie rozpoznana, należy skontaktować się z operatorem
w celu otrzymania duplikatu karty SIM).
b) Należy sprawdzić czy obwody SIM/USIM są czyste – może się zdarzyć, że nagromadzone zanieczyszczenia
powodują utrudnienie połączenia pomiędzy kartą SIM/USIM i modemem USB.
c) Należy sprawdzić, czy karta SIM/USIM jest rozpoznana przez inny modem lub telefon.
984101793.001.png
 
d) Nie należy wkładać ani wyjmować karty SIM, podczas podłączania modemu do komputera, może to
spowodować uszkodzenie karty.
6. Funkcjonalność / Brak współpracy z routerem 3G
a) Należy podłączyć modem USB poprzez port USB do komputera, jeśli pracuje normalnie należy skontakować
się z dostawcą routera, aby sprawdzić czy modem jest obsługiwany przez dany router.
7. Oprogramowanie nie uruchomiło się automatycznie po podłączeniu modemu do komputera
a) Należy znaleźć “Setup.exe” poprzez “Mój komputer” – “CD Drive” – “Mobile Partner” (lub “Internet Manager”,
możliwe są także inne nazwy, w zależności od wersji oprogramowania), należy kliknąć dwukrotnie by
uruchomić, a następnie postępować zgodnie z instrukcją instalacji.
Więcej informacji:
Więcej wsparcia technicznego (Huawei Mobile Partner, narzędzie diagnostyczne, instrukcje wideo itp.) można uzyskać
Informacja o lokalnych punktach serwisowych:
www.ccsonline.pl +48 22 726 38 10
www.regenersis.pl +48 22 703 41 00
984101793.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin