Regeneracja_zacisku_hamulcowego.pdf

(508 KB) Pobierz
Microsoft Word - Regeneracja zacisku.doc
REGENERACJA ZACISKU HAMULCOWEGO NA
PRZYKLADZIE TYLNEGO ZACISKU Z HGT/MARYSKI 2.0
Zezwalam ma powielanie, kopiowanie, rozpowszechnianie oraz u ywanie bez mojej zgody.
Ten manual niestety nie zawiera instrukcji jak wymontowa zacisk z
samochodu, ale nie jest to jaka trudna sprawa. Zacisk mo na rozło y na cz ci
pierwsze w warunkach domowych ;-).
Wymontowany zacisk wygl da tak:
W moim przypadku uszkodzeniu uległa guma osłonowa tłoczka, ta czarna która
wida na zdj ciu powy ej, uszkodzenie tej gumy mo e spowodowa e
zanieczyszczenia dostana si pod ni , w wyniku czego uszkodzeniu mo e ulec
tłoczek, a czy tłoczek mo na kupi to nie wiem ;-( na pewno taniej jest
zapobiega i wymieni gum
Zestaw naprawczy firmy AUTOFREN zawieraj cy komplet gumek na jeden
zacisk kosztuje 21pln z groszami, dodatkowo w malej torebeczce el, cos jak
skondensowany płyn hamulcowy do smarowania gumek aby łatwiej wsadzi
tłoczek ;-) koszt 4pln….
109378608.004.png
Wyjecie tłoczka jest dosc proste, wystarczy machac dzwignia od recznego
Poniewa zacisk posiada mechanizm samoregulacji luzu, tłoczek wychodzi sam,
tylko trzeba troch pomacha d wigni , jak ju troch si wysunie trzeba
ci gn gum osłonow , mo e si uszkodzi przy mocnym rozci gni ciu. Gdy
dojdziemy do momentu e tłoczek przestał si wysuwa , próbujemy go wyj
109378608.005.png 109378608.006.png
palcami, ci gn c do góry, a jak nie chce wyj to trzeba przekr ci nim kilka
razy i wyjdzie, podobnie jak z wykr caniem arówki ;-)
Zdj cie nast pne przedstawia wyj ty tłoczek i gum osłonowa, która to wła nie
była uszkodzona.
109378608.007.png 109378608.001.png
Nast pne zdj cie przedstawia wn trze zacisku.
Wida tam nast pn uszczelk , która ma za zadanie uszczelni zacisk, to po niej
przesuwa si tłoczek, jako ze nie cz sto si rozkłada zacisk, a w komplecie
mamy nowa gum to wymieniamy.
Przed zało eniem nowych gum czy cimy wn trze zacisku ze wszystkich
paprochów itp. Najlepiej przepłuka płynem hamulcowym i poczeka a
podeschnie przed monta em. Montuj c nowe uszczelki/osłonki smarujemy je
elem o którym była mowa wcze niej lub płynem hamulcowym, b dzie nam
łatwiej wsun tłoczek. Najgorszy moment to wło enie tłoczka do zacisku tak,
aby gumowa osłonka trafiła na swoje miejsce ( jest na ni specjalne wy łobienie
wewn trz zacisku. Ja robie to tak:
109378608.002.png
Na tłoczek zakładam nowa gumk osłonowa, na sam jego koniec, tak eby guma
wisiała na samym koniuszku tłoczka. Pó niej wpychamy jak na zdj ciu wy ej
zaczynaj c od tyłu, pó niej boki i na ko cu zostaje do wepchni cia guma z
przodu, wtedy potrzebujemy jakiego t pego narz dzia, rubokr t jest za ostry,
ja u ywałem ły eczki do herbaty, nadaje si idealnie, nie ma szans przeci
gum .
Jak ju si uporamy z guma i wci niemy tłoczek paluchami ile si da, to
wszystko powinno wygl da jak ni ej, guma osłonowa wpasowana pozostaje
wepchn tłoczek ;-) To ju nie jest trudne. Na zdj ciu przedstawiaj cym
wn trza tłoczka wida było wystaj cy metalowy bolec, który jest jakby
nagwintowany, to on po cz ci odpowiada za samoregulacje luzu.
109378608.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin