WYMAGANIA EDUKACYJNE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLAS I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Nazwa szkoły: ………………………………
Podręcznik: …………………………………………….
Liczba godzin tygodniowo:……………
Nauczyciel prowadzący: …………………………………….
KLASA I
OCENA
UCZEŃ
Wzorowo
- uważnie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela,
- potrafi powtórzyć za nauczycielem, nagraniem,
- wypowiada się pełnymi słowami/zdaniami, udziela odpowiedzi na pytania,
- przepisuje poprawnie,
- rozpoznaje znaczenie słów, gdy je usłyszy i zobaczy,
- potrafi nazwać przedmioty, rzeczy zwierzęta, których nazwy były wprowadzane i utrwalane na lekcjach.
Bardzo dobrze
- słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela
- wypowiada się pełnymi słowami,
- wypowiada się zdaniami przy pomocy nauczyciela,
- udziela odpowiedzi na pytania przy pomocy nauczyciela,
- przepisuje z nielicznymi błędami,
- rozpoznaje znaczenie słów, gdy je zobaczy i usłyszy,
- potrafi nazwać przedmioty, rzeczy, zwierzęta.
Przeciętnie
- niezbyt uważnie słucha innych uczniów i nauczyciela, ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela,
- potrafi powtórzyć za nauczycielem,
- ma kłopoty z wypowiadaniem się pełnymi słowami lub zdaniami,
- ma kłopoty z rozpoznaniem słów, gdy je usłyszy lub zobaczy.
Słabo
- sporadycznie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela,
- nie rozumie poleceń nauczyciela,
- potrafi powtórzyć za nauczycielem/nagraniem z błędami,
- nie potrafi powiedzieć słów lub całych zdań,
- nie potrafi pisać poprawnie,
- ma kłopoty z rozpoznaniem słów gdy je usłyszy lub zobaczy.
Nazwa szkoły: …………………………………………………
Podręcznik: ……………………………………………………………….
Liczba godzin tygodniowo: ………………………………………………..
Nauczyciel prowadzący: ……………………………………………………
KLASA II
- rozumie polecenia nauczyciela,
- potrafi nazwać przedmioty, rzeczy zwierzęta, których nazwy były wprowadzane i utrwalane na lekcjach,
- płynnie czyta bez pomocy nauczyciela.
słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela,
- potrafi nazwać przedmioty, rzeczy, zwierzęta,
- czyta samodzielnie, ale robi nieliczne błędy.
- ma kłopoty z rozpoznaniem słów, gdy je usłyszy lub zobaczy,
- ma kłopoty z czytaniem.
- ma kłopoty z rozpoznaniem słów gdy je usłyszy lub zobaczy,
- czyta powtarzając po nauczycielu.
Nazwa szkoły: ……………………………………………………
Podręcznik: ………………………………………………………
Liczba godzin tygodniowo: …………………………………………….
Nauczyciel prowadzący: …………………………………………………………………
KLASA III
- posługuje się słownictwem poznanym na lekcji,
- samodzielnie zadaje pytania,
- czyta całymi zdaniami,
- czyta głośno ze zrozumieniem,
-potrafi napisać zdania,
- przypomina sobie dawno poznane słowa.
- wypowiada się zdaniami,
- posługuje się słownictwem poznanym na lekcjach,
- udziela odpowiedzi na pytania,
- czyta zdaniami ze zrozumieniem,
- potrafi napisać zdania wg wzoru
- rozpoznaje znaczenie słów, gdy je zobaczy i usłyszy.
- odpowiada na pytania przy pomocy nauczyciela,
- zadaje pytania przy pomocy nauczyciela,
- czyta pojedynczymi wyrazami,
- stara się rozpoznać znaczenie wyrazów, gdy je usłyszy lub zobaczy.
- powtarza za wzorem, ale robi błędy,
- odpowiada na pytania, ale robi błędy,
-ma kłopoty ze zrozumieniem polecenia,
- czyta głośno z błędami,
- nie potrafi pisać poprawnie.
Przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego w kl. I-III szkoły podstawowej
Nazwa szkoły:
Nauczyciel:
Ocena bieżąca:
- uczniowie nagradzani są słowem, gestem, uśmiechem jak również stempelkami czy buźkami, które uczniowie rysują w nagrodę za aktywność i pracę na lekcji,
- buźki są różnicowane w zależności od włożonego wysiłku i efektów pracy:
Buźka rozpromieniona
Buźka uśmiechnięta
Buźka neutralna
Buźka smutna
- oceniany jest wysiłek ucznia i postępy w nauce na podstawie systematycznej obserwacji i notowania jego osiągnięć
- dziecko może również otrzymać plusy za różnorodne formy prezentacji swoich umiejętności np. zaśpiewanie piosenki, recytacja rymowanki, prawidłowe reakcje na polecenia, aktywność na lekcji.
Ocena półroczna i roczna
- ocena półroczna i roczna ma charakter opisowy i przedstawiona jest w formie tabeli informacyjnej opisującej osiągnięcia ucznia oraz obszary wiedzy i umiejętności na które należy zwrócić uwagę.
KARTA OCENY OPISOWEJ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
IMIĘ I NAZWISKO………………………………………………………………………………………………………………..KLASA…I……
I /II PÓŁROCZE
Umiejętności
Poziom osiągnięć
minimalny
częściowy
pełny
- uważnie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela
- potrafi powtórzyć za nauczycielem, nagraniem
- przepisuje poprawnie
- rozpoznaje znaczenie słów, gdy je usłyszy i zobaczy
alicja2106