MOTORYZACJA z 22 kwietnia 10 (nr 78).pdf

(3050 KB) Pobierz
untitled
CZWARTEK, 22.04.2009 WWW.DZIENNIK.PL
G1
OTORYZACJA
WARSZAWA
NOWOŚCI Samochód lepiej od poprzedników wyciszony i uodporniony na wibracje i hałasy zewnętrzne
Najbardziej oczekiwana
premiera 2010 roku
napędu 4x4 gwarantuje do-
skonałe właściwości jezdne
oraz mniejsze zużycie paliwa.
Pięciobiegowa skrzynia au-
tomatyczna dzięki elektronicz-
nemu sterownikowi dostoso-
wuje się do różnych warunków
jazdy. Zarówno w trybie auto-
matycznym, jak i w sekwencyj-
nym skrzynia zestrojona jest
z przepustnicą Drive-by-Wire,
by zapewnić płynną zmianę
przełożeń.
Samochód jest lepiej od po-
przedników wyciszony oraz
uodporniony na wibracje i ha-
łasy zewnętrzne.
Dzięki zaś systemowi ABS
mamy zawsze (niezależnie od
mocy hamowania) kontrolę
nad pojazdem. System korzy-
sta z czujników ustalających,
które z kół może się zabloko-
wać. Po wykryciu takiej ewen-
tualności system zwalnia ha-
mulec na konkretnym kole kil-
ka razy na sekundę,
utrzymując je na granicy za-
blokowania. CR-V posiada
4–kanałowy system, który
działa na każde koło z osobna.
Przednie poduszki powietrz-
ne od razu po włączeniu zapło-
nu określają, czy kierowca i pa-
sażer mają zapięte pasy bez-
pieczeństwa. Każda z przed-
nich poduszek powietrznych
jest wyposażona w dwustop-
niowe urządzenie napełniają-
ce, które pozwala na dopaso-
wanie momentu i siły urucho-
mienia poduszki, zależnie od
sytuacji. W razie uderzenia
czołowego czujniki szybko oce-
niają skalę zderzenia. Jeżeli
jest ono średnich rozmiarów,
poduszki mogą być napełnio-
ne częściowo, by zmniejszyć
ryzyko obrażeń przez nie wy-
wołanych. W razie poważniej-
szego wypadku albo braku za-
piętych pasów oba ładunki
uruchamiane są równocześnie
i całkowicie wypełniają po-
duszki, by zapewnić natych-
miastową, maksymalną ochro-
nę. Hondę CR-V wyposażono
rownież w boczne poduszki
powietrzne umieszczone w ze-
wnętrznych podparciach fote-
li oraz aktywne zagłówki, któ-
re pozwalają na zredukowanie
ewentualnych uszkodzeń krę-
gosłupa szyjnego, spowodowa-
nych uderzeniem w tył samo-
chodu.
Nowa Honda CR-V zachwyca
najbardziej wybrednych ko-
neserów motoryzacji. Za-
chwycająca linia nadwozia
z charakterystycznymi tyl-
nymi lampami. Projektanci
i wykonawcy stworzyli auto,
które z założenia ma być
przyjazne kierowcy.
Świadczy o tym choćby po-
dejście do spraw bezpieczeń-
stwa; zastosowano tutaj syste-
my ABS z EBD, VSA, TSA
oraz technologię zaawansowa-
nej zgodności. Wszystkie wer-
sje wyposażone są w standar-
dzie w przednie i boczne po-
duszki powietrzne oraz
przednie i tylne dwustopniowe
kurtyny powietrzne. Real Ti-
me 4WD – inteligentny system
Elegencki i bezpieczny nowy model Hondy CR-V będzie przebojem tego roku
REKLAMA
Zadbaj o skrzynię biegów
POLECAMY | PONAD 20-LETNIA TRADYCJA ZOBOWIĄZUJE
Nowy, nowoczesny salon firmy przy wylotówce na Poznań zna coraz więcej kierowców
Mody i przede wszystkim
technika zmieniają się,
skrzynia biegów jednak za-
wsze będzie ważnym ele-
mentem samochodu
Kierowcy potrafią docenić
firmy, które fachowo zajmują
się zarówno serwisem skrzyń
biegów, jak i sprzedażą czę-
ści. Jedna z nich ulokowała
swoją siedzibę w stolicy przy
trasie wylotowej na Poznań.
Pracownicy Samko byli jed-
nymi z pierwszycb, którzy
już pod koniec lat 80. zaczęli
naprawiać automatyczne
skrzynie biegów. Przez te la-
ta dołączyli do najlepszych
specjalistów w tej dziedzinie.
Warto podkreślić, że jako
pierwsi w Polsce zaczęli rege-
nerację sprzęgieł hydrokine-
tycznych. Naprawa odbywa
się przy zastosowaniu naj-
nowszych maszyn i technolo-
gii amerykańskich, które są
rzadkie w innych krajach Eu-
ropy. W procesie naprawy
wykorzystywane są części
oryginalne i zamienniki naj-
większych amerykańskich
i europejskich producentów.
Do regeneracji sprzęgieł
używane są najnowsze ma-
szyny Superflow TCRS.
Regeneracja konwertera
polega na wymianie uszczel-
niacza wraz z przekładką dy-
stansową kierownicy. W nie-
których wypadkach wymie-
nia się też samą kierownicę.
Wymianie może również
podlegać wirnik pompy oraz
uszczelniacz i siłownik sprzę-
gła lock-up wraz z tarczą. Re-
generacja wymaga nie tylko
wiedzy i materiałów, ale
i technologii.
W firmie na zregenerowane
konwertery udzielana jest
6-miesięczna gwarancja.
www.samko.pl
453325878.050.png 453325878.051.png 453325878.052.png 453325878.053.png 453325878.001.png 453325878.002.png 453325878.003.png 453325878.004.png 453325878.005.png 453325878.006.png 453325878.007.png 453325878.008.png 453325878.009.png
G2 MOTORYZACJA
WWW.DZIENNIK.PL
Czwartek, 22.04.2010
OSZCZĘDNY SILNIK Golf Plus TDI o mocy 105 KM zużył średnio w trasie ok. 5 l paliwa na 100 kilometrów
Golf zawsze będzie modny
Obecnie produkowana ge-
neracja modelu została
wprowadzona na rynek
w 2008 roku.
Zadbano o wygodę kie-
rowcy. Pozycja za kierow-
nicą zapewnia dobrą wi-
doczność i nawet po dłuż-
szej jeździe nie czuć było
nadmiernego zmęczenia.
Dobrze rozwiązana jest re-
gulacja wysokości fotela
kierowcy, co pozwala na
zajęcie wyższej pozycji
Podstawowa pojemność
bagażnika (395 l) jest tu
o 45 litrów większa. Po
przesunięciu siedzeń mo-
żemy uzyskać nawet 505 l.
W razie potrzeby można
bowiem powiększyć po-
wierzchnięniezbędną przy
przewożeniu długich rze-
czy.
Samochód ma bowiem
przesuwaną (o 16 centy-
metrów) tylną kanapę, któ-
ra jest dzielona w stosunku
40:20:40, po złożeniu opar-
cia przedniego fotela może
więc przewozić nawet dłu-
gie przedmioty.
Miejsca dla osób nie jest
za dużo, tak więc raczej
jest to auto dla rodziny 2+1
Golf TDI dobrze się prowadzi zarówno na równej drodze nizinnej, jak i na szosie górskiej
lub 2+2. Jeśli chodzi o
wspomniany silnik (diesel
1.6) potrafi on spalać na
trasie po nizinach średnio
tylko 4,5 l oleju napędowe-
go na 100 km, nasz wynik
osiągnęliśmy, wliczając
jazdę po szosach beskidz-
kich. Dzięki podwyższone-
mu nadwoziu, nawet wyso-
kie osoby siedzą wygodnie,
mają miejsce wokół głowy,
kolana nie obijają się o
schowek. Wnętrze jest
dość dobrze wyciszone.
Auto dobrze się prowadzi,
mimo że na zakrętach nad-
wozie lekko się odchylało.
REKLAMA
453325878.010.png 453325878.011.png 453325878.012.png 453325878.013.png 453325878.014.png 453325878.015.png 453325878.016.png 453325878.017.png 453325878.018.png 453325878.019.png
 
Czwartek, 22.04.2010 WWW.DZIENNIK.PL
MOTORYZACJA G3
Nowy Hyundai ix35
ZAPOWIEDZI Klienci z Europy otrzymają do wyboru dwa oszczędne i ekologiczne silniki benzynowe
Produkcja modeli ix35 w fa-
bryce Kia Motors w słowac-
kiej Żylinie rozpocznie się
w pierwszym kwartale 2010
roku.
Model ix35 został osadzony
na płycie podłogowej o roz-
stawie osi 2 640 mm powięk-
szonym w stosunku do po-
przednika o zaledwie 10 mm.
Mierzący 4410 mm długości
i 1820 mm szerokości, ix35
jest także dłuższy i szerszy
od ustępującego modelu
Tucson (odpowiednio o 85 i
20 mm), co umożliwiło wygo-
spodarowanie dużo większej
przestrzeni wewnątrz przy
jednoczesnym obniżeniu wy-
sokości całkowitej o 20 mm
do 1660 mm bez negatywne-
go wpływu na ilość prze-
strzeni nad głowami pasa-
żerów.
W celu zwiększenia kom-
fortu podróżujących, projek-
tantom udało się wygospoda-
rować więcej miejsca na
nogi i nad głowami przy jed-
noczesnym obniżeniu całko-
witej wysokości pojazdu.
Poczucie przestrzenności
wewnątrz kabiny pasażer-
skiej potęguje dwupanelowe,
Nojnowszy model Hyundaia będzie nie tylko bardziej elegancki, ale i bardziej ekologiczny od swoich poprzedników
panoramiczne okno dacho-
we z szybami blokującymi
promienie UV, z którego cie-
szyć się mogą także pasaże-
rowie zajmujący tylne sie-
dzenia. Centralny panel mo-
że zostać uchylony lub
całkowicie otwarty, poprzez
wysunięcie go do góry, a na-
stępnie umiejscowienie po-
nad panelem tylnym. Bez-
pieczeństwo użytkowania za-
pewnia system zapobiegają-
cy przytrząśnięciu.
Pojemność schowka w cen-
tralnej konsoli wzrosła
z 3,4 do 6,2 litra, również cen-
tralny podłokietnik jest dłuż-
szy i wyższy, co zapewnia
lepszy komfort.
Atrakcyjność modelu ix35
zwiększają najnowsze,
oszczędne jednostki napędo-
we oraz sześciobiegowe ma-
nualne i automatyczne
skrzynie biegów. Dostępność
poszczególnych silników mo-
że różnić się w zależności od
rynku.
Klienci z Europy otrzyma-
ją do wyboru dwa oszczęd-
ne i ekologiczne silniki ben-
zynowe: jednostkę Theta-II
rozwijającą moc 166 KM
i maksymalny moment ob-
rotowy 197 Nm, która wy-
dziela 178 g/km CO2 (2WD,
manualna skrzynia biegów)
oraz silnik Gamma 1,6 GDI
o mocy 140 KM i maksy-
malnym momencie obroto-
wym 167 Nm (dostępny od
listopada 2010), który emi-
tuje zaledwie 159 g/km CO2.
Jednostka ta dostępna bę-
dzie z technologią ISG
start-stop, pozwalającą zre-
dukować ilość emitowanego
dwutlenku węgla do pozio-
mu 139 g/km (2WD, manu-
alna skrzynia biegów).
Dwulitrowy Theta-II jest o
ponad 10 kilogramów lżej-
szy od poprzednika.
REKLAMA
453325878.020.png 453325878.021.png 453325878.022.png 453325878.023.png 453325878.024.png 453325878.025.png 453325878.026.png
G4 MOTORYZACJA
WWW.DZIENNIK.PL
Czwartek, 22.04.2010
obecność w segmencie M1
NOWOŚCI Wysoki i przestrzenny samochód, idealny na wycieczki za miasto dla całej rodziny
Światowa premiera modelu
5008 nastąpiła podczas pre-
zentacji na ubiegłorocznym
salonie samochodowym we
Frankfurcie.
Nowy kompaktowy 5-7–
miejscowy Peugeot wzmac-
nia obecność w segmencie
wysokich, przestrzennych po-
jazdów rodzinnych.
Wygląd zewnętrzny modelu
5008 wyróżnia się harmonijną
i szczególnie dobrze wyprofi-
lowaną linią.
Szeroka przednia szyba (1,70
m Ç ) przedłużona jest dużym
szklanym panoramicznym da-
chem (1,69 m Ç ), jednym z naj-
większych w gamie Peugeot.
Dzięki temu pasażerowie mo-
gą cieszyć się jasnym wnę-
trzem i wyjątkowym, panora-
micznym widokiem na ze-
wnątrz. Po dodaniu szyb
bocznych, szyby za tylnymi
drzwiami i szyby tylnej prze-
szklona powierzchnia osiąga
5,77 m !
Tylny blok samochodu spra-
wia wrażenie czystości stylu,
siły i wysokiego statusu. Linia
pokrywy bagażnika pozwala
domyślać się, że dostęp do
niego jest bardzo łatwy, co sta-
nowi podstawową zaletę sa-
mochodu rodzinnego.
Wysoka pozycja kierowcy
daje mu doskonałą widocz-
ność i duże poczucie bezpie-
czeństwa, zapewnia mu mak-
simum komfortu, przy jedno-
czesnym zachowaniu
wysokiej pozycji dla górowa-
nia nad drogą. Umieszczony
na wprost kierowcy zestaw
wskaźników przedłużony jest
elegancką fasadą techniczną o
bardzo płynnej linii.
Szerokość na poziomie łokci
wynosi 1476 mm z przodu
i 1520 mm w drugim rzędzie,
złożonym z trzech jednako-
wej szerokości foteli. W trze-
cim rzędzie, w którym może
Powierzchnia szyb
w nowym modelu
sprawia, że
pasażerowie moga
się cieszyć
panoramicznym
widokiem
zająć miejsce dwóch doro-
słych pasażerów, wartość ta
osiąga 1341 mm ! Drugi rząd
składa się z trzech jednakowej
szerokości foteli, których poło-
żenie, aby uzyskać optymalny
komfort, jest regulowane
wzdłuż, a pozycja oparcia –
pod kątem. Fotele mogą też
być oddzielnie składane w
podłodze, aby stworzyć do-
skonale płaską powierzchnię
na poziomie progu załadunko-
wego. Długość użytkowa w tej
konfiguracji (wszystkie fotele
Nowy model Peugeota cieszy się zainteresowaniem zwolenników wyjazdów rodzinnych
REKLAMA
Peugeot rozszerza swoją
453325878.027.png 453325878.028.png 453325878.029.png 453325878.030.png 453325878.031.png 453325878.032.png 453325878.033.png 453325878.034.png 453325878.035.png 453325878.036.png 453325878.037.png 453325878.038.png 453325878.039.png 453325878.040.png 453325878.041.png 453325878.042.png 453325878.043.png 453325878.044.png 453325878.045.png 453325878.046.png 453325878.047.png 453325878.048.png 453325878.049.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin