MOTORYZACJA z 22 kwietnia 10 (nr 78).pdf
(
3050 KB
)
Pobierz
untitled
CZWARTEK, 22.04.2009 WWW.DZIENNIK.PL
G1
OTORYZACJA
WARSZAWA
NOWOŚCI
Samochód lepiej od poprzedników wyciszony i uodporniony na wibracje i hałasy zewnętrzne
Najbardziej oczekiwana
premiera 2010 roku
napędu 4x4 gwarantuje do-
skonałe właściwości jezdne
oraz mniejsze zużycie paliwa.
Pięciobiegowa skrzynia au-
tomatyczna dzięki elektronicz-
nemu sterownikowi dostoso-
wuje się do różnych warunków
jazdy. Zarówno w trybie auto-
matycznym, jak i w sekwencyj-
nym skrzynia zestrojona jest
z przepustnicą Drive-by-Wire,
by zapewnić płynną zmianę
przełożeń.
Samochód jest lepiej od po-
przedników wyciszony oraz
uodporniony na wibracje i ha-
łasy zewnętrzne.
Dzięki zaś systemowi ABS
mamy zawsze (niezależnie od
mocy hamowania) kontrolę
nad pojazdem. System korzy-
sta z czujników ustalających,
które z kół może się zabloko-
wać. Po wykryciu takiej ewen-
tualności system zwalnia ha-
mulec na konkretnym kole kil-
ka razy na sekundę,
utrzymując je na granicy za-
blokowania. CR-V posiada
4–kanałowy system, który
działa na każde koło z osobna.
Przednie poduszki powietrz-
ne od razu po włączeniu zapło-
nu określają, czy kierowca i pa-
sażer mają zapięte pasy bez-
pieczeństwa. Każda z przed-
nich poduszek powietrznych
jest wyposażona w dwustop-
niowe urządzenie napełniają-
ce, które pozwala na dopaso-
wanie momentu i siły urucho-
mienia poduszki, zależnie od
sytuacji. W razie uderzenia
czołowego czujniki szybko oce-
niają skalę zderzenia. Jeżeli
jest ono średnich rozmiarów,
poduszki mogą być napełnio-
ne częściowo, by zmniejszyć
ryzyko obrażeń przez nie wy-
wołanych. W razie poważniej-
szego wypadku albo braku za-
piętych pasów oba ładunki
uruchamiane są równocześnie
i całkowicie wypełniają po-
duszki, by zapewnić natych-
miastową, maksymalną ochro-
nę. Hondę CR-V wyposażono
rownież w boczne poduszki
powietrzne umieszczone w ze-
wnętrznych podparciach fote-
li oraz aktywne zagłówki, któ-
re pozwalają na zredukowanie
ewentualnych uszkodzeń krę-
gosłupa szyjnego, spowodowa-
nych uderzeniem w tył samo-
chodu.
Nowa Honda CR-V zachwyca
najbardziej wybrednych ko-
neserów motoryzacji. Za-
chwycająca linia nadwozia
z charakterystycznymi tyl-
nymi lampami. Projektanci
i wykonawcy stworzyli auto,
które z założenia ma być
przyjazne kierowcy.
Świadczy o tym choćby po-
dejście do spraw bezpieczeń-
stwa; zastosowano tutaj syste-
my ABS z EBD, VSA, TSA
oraz technologię zaawansowa-
nej zgodności. Wszystkie wer-
sje wyposażone są w standar-
dzie w przednie i boczne po-
duszki powietrzne oraz
przednie i tylne dwustopniowe
kurtyny powietrzne. Real Ti-
me 4WD – inteligentny system
Elegencki i bezpieczny nowy model Hondy CR-V będzie przebojem tego roku
REKLAMA
Zadbaj o skrzynię biegów
POLECAMY
|
PONAD 20-LETNIA TRADYCJA ZOBOWIĄZUJE
Nowy, nowoczesny salon firmy przy wylotówce na Poznań zna coraz więcej kierowców
Mody i przede wszystkim
technika zmieniają się,
skrzynia biegów jednak za-
wsze będzie ważnym ele-
mentem samochodu
Kierowcy potrafią docenić
firmy, które fachowo zajmują
się zarówno serwisem skrzyń
biegów, jak i sprzedażą czę-
ści. Jedna z nich ulokowała
swoją siedzibę w stolicy przy
trasie wylotowej na Poznań.
Pracownicy Samko byli jed-
nymi z pierwszycb, którzy
już pod koniec lat 80. zaczęli
naprawiać automatyczne
skrzynie biegów. Przez te la-
ta dołączyli do najlepszych
specjalistów w tej dziedzinie.
Warto podkreślić, że jako
pierwsi w Polsce zaczęli rege-
nerację sprzęgieł hydrokine-
tycznych. Naprawa odbywa
się przy zastosowaniu naj-
nowszych maszyn i technolo-
gii amerykańskich, które są
rzadkie w innych krajach Eu-
ropy. W procesie naprawy
wykorzystywane są części
oryginalne i zamienniki naj-
większych amerykańskich
i europejskich producentów.
Do regeneracji sprzęgieł
używane są najnowsze ma-
szyny Superflow TCRS.
Regeneracja konwertera
polega na wymianie uszczel-
niacza wraz z przekładką dy-
stansową kierownicy. W nie-
których wypadkach wymie-
nia się też samą kierownicę.
Wymianie może również
podlegać wirnik pompy oraz
uszczelniacz i siłownik sprzę-
gła lock-up wraz z tarczą. Re-
generacja wymaga nie tylko
wiedzy i materiałów, ale
i technologii.
W firmie na zregenerowane
konwertery udzielana jest
6-miesięczna gwarancja.
www.samko.pl
G2
MOTORYZACJA
WWW.DZIENNIK.PL
●
Czwartek, 22.04.2010
OSZCZĘDNY SILNIK
Golf Plus TDI o mocy 105 KM zużył średnio w trasie ok. 5 l paliwa na 100 kilometrów
Golf zawsze będzie modny
Obecnie produkowana ge-
neracja modelu została
wprowadzona na rynek
w 2008 roku.
Zadbano o wygodę kie-
rowcy. Pozycja za kierow-
nicą zapewnia dobrą wi-
doczność i nawet po dłuż-
szej jeździe nie czuć było
nadmiernego zmęczenia.
Dobrze rozwiązana jest re-
gulacja wysokości fotela
kierowcy, co pozwala na
zajęcie wyższej pozycji
Podstawowa pojemność
bagażnika (395 l) jest tu
o 45 litrów większa. Po
przesunięciu siedzeń mo-
żemy uzyskać nawet 505 l.
W razie potrzeby można
bowiem powiększyć po-
wierzchnięniezbędną przy
przewożeniu długich rze-
czy.
Samochód ma bowiem
przesuwaną (o 16 centy-
metrów) tylną kanapę, któ-
ra jest dzielona w stosunku
40:20:40, po złożeniu opar-
cia przedniego fotela może
więc przewozić nawet dłu-
gie przedmioty.
Miejsca dla osób nie jest
za dużo, tak więc raczej
jest to auto dla rodziny 2+1
Golf TDI dobrze się prowadzi zarówno na równej drodze nizinnej, jak i na szosie górskiej
lub 2+2. Jeśli chodzi o
wspomniany silnik (diesel
1.6) potrafi on spalać na
trasie po nizinach średnio
tylko 4,5 l oleju napędowe-
go na 100 km, nasz wynik
osiągnęliśmy, wliczając
jazdę po szosach beskidz-
kich. Dzięki podwyższone-
mu nadwoziu, nawet wyso-
kie osoby siedzą wygodnie,
mają miejsce wokół głowy,
kolana nie obijają się o
schowek. Wnętrze jest
dość dobrze wyciszone.
Auto dobrze się prowadzi,
mimo że na zakrętach nad-
wozie lekko się odchylało.
REKLAMA
Czwartek, 22.04.2010
●
WWW.DZIENNIK.PL
MOTORYZACJA
G3
Nowy Hyundai ix35
ZAPOWIEDZI
Klienci z Europy otrzymają do wyboru dwa oszczędne i ekologiczne silniki benzynowe
Produkcja modeli ix35 w fa-
bryce Kia Motors w słowac-
kiej Żylinie rozpocznie się
w pierwszym kwartale 2010
roku.
Model ix35 został osadzony
na płycie podłogowej o roz-
stawie osi 2 640 mm powięk-
szonym w stosunku do po-
przednika o zaledwie 10 mm.
Mierzący 4410 mm długości
i 1820 mm szerokości, ix35
jest także dłuższy i szerszy
od ustępującego modelu
Tucson (odpowiednio o 85 i
20 mm), co umożliwiło wygo-
spodarowanie dużo większej
przestrzeni wewnątrz przy
jednoczesnym obniżeniu wy-
sokości całkowitej o 20 mm
do 1660 mm bez negatywne-
go wpływu na ilość prze-
strzeni nad głowami pasa-
żerów.
W celu zwiększenia kom-
fortu podróżujących, projek-
tantom udało się wygospoda-
rować więcej miejsca na
nogi i nad głowami przy jed-
noczesnym obniżeniu całko-
witej wysokości pojazdu.
Poczucie przestrzenności
wewnątrz kabiny pasażer-
skiej potęguje dwupanelowe,
Nojnowszy model Hyundaia będzie nie tylko bardziej elegancki, ale i bardziej ekologiczny od swoich poprzedników
panoramiczne okno dacho-
we z szybami blokującymi
promienie UV, z którego cie-
szyć się mogą także pasaże-
rowie zajmujący tylne sie-
dzenia. Centralny panel mo-
że zostać uchylony lub
całkowicie otwarty, poprzez
wysunięcie go do góry, a na-
stępnie umiejscowienie po-
nad panelem tylnym. Bez-
pieczeństwo użytkowania za-
pewnia system zapobiegają-
cy przytrząśnięciu.
Pojemność schowka w cen-
tralnej konsoli wzrosła
z 3,4 do 6,2 litra, również cen-
tralny podłokietnik jest dłuż-
szy i wyższy, co zapewnia
lepszy komfort.
Atrakcyjność modelu ix35
zwiększają najnowsze,
oszczędne jednostki napędo-
we oraz sześciobiegowe ma-
nualne i automatyczne
skrzynie biegów. Dostępność
poszczególnych silników mo-
że różnić się w zależności od
rynku.
Klienci z Europy otrzyma-
ją do wyboru dwa oszczęd-
ne i ekologiczne silniki ben-
zynowe: jednostkę Theta-II
rozwijającą moc 166 KM
i maksymalny moment ob-
rotowy 197 Nm, która wy-
dziela 178 g/km CO2 (2WD,
manualna skrzynia biegów)
oraz silnik Gamma 1,6 GDI
o mocy 140 KM i maksy-
malnym momencie obroto-
wym 167 Nm (dostępny od
listopada 2010), który emi-
tuje zaledwie 159 g/km CO2.
Jednostka ta dostępna bę-
dzie z technologią ISG
start-stop, pozwalającą zre-
dukować ilość emitowanego
dwutlenku węgla do pozio-
mu 139 g/km (2WD, manu-
alna skrzynia biegów).
Dwulitrowy Theta-II jest o
ponad 10 kilogramów lżej-
szy od poprzednika.
REKLAMA
G4
MOTORYZACJA
WWW.DZIENNIK.PL
●
Czwartek, 22.04.2010
obecność w segmencie M1
NOWOŚCI
Wysoki i przestrzenny samochód, idealny na wycieczki za miasto dla całej rodziny
Światowa premiera modelu
5008 nastąpiła podczas pre-
zentacji na ubiegłorocznym
salonie samochodowym we
Frankfurcie.
Nowy kompaktowy 5-7–
miejscowy Peugeot wzmac-
nia obecność w segmencie
wysokich, przestrzennych po-
jazdów rodzinnych.
Wygląd zewnętrzny modelu
5008 wyróżnia się harmonijną
i szczególnie dobrze wyprofi-
lowaną linią.
Szeroka przednia szyba (1,70
m
Ç
) przedłużona jest dużym
szklanym panoramicznym da-
chem (1,69 m
Ç
), jednym z naj-
większych w gamie Peugeot.
Dzięki temu pasażerowie mo-
gą cieszyć się jasnym wnę-
trzem i wyjątkowym, panora-
micznym widokiem na ze-
wnątrz. Po dodaniu szyb
bocznych, szyby za tylnymi
drzwiami i szyby tylnej prze-
szklona powierzchnia osiąga
5,77 m !
Tylny blok samochodu spra-
wia wrażenie czystości stylu,
siły i wysokiego statusu. Linia
pokrywy bagażnika pozwala
domyślać się, że dostęp do
niego jest bardzo łatwy, co sta-
nowi podstawową zaletę sa-
mochodu rodzinnego.
Wysoka pozycja kierowcy
daje mu doskonałą widocz-
ność i duże poczucie bezpie-
czeństwa, zapewnia mu mak-
simum komfortu, przy jedno-
czesnym zachowaniu
wysokiej pozycji dla górowa-
nia nad drogą. Umieszczony
na wprost kierowcy zestaw
wskaźników przedłużony jest
elegancką fasadą techniczną o
bardzo płynnej linii.
Szerokość na poziomie łokci
wynosi 1476 mm z przodu
i 1520 mm w drugim rzędzie,
złożonym z trzech jednako-
wej szerokości foteli. W trze-
cim rzędzie, w którym może
Powierzchnia szyb
w nowym modelu
sprawia, że
pasażerowie moga
się cieszyć
panoramicznym
widokiem
zająć miejsce dwóch doro-
słych pasażerów, wartość ta
osiąga 1341 mm ! Drugi rząd
składa się z trzech jednakowej
szerokości foteli, których poło-
żenie, aby uzyskać optymalny
komfort, jest regulowane
wzdłuż, a pozycja oparcia –
pod kątem. Fotele mogą też
być oddzielnie składane w
podłodze, aby stworzyć do-
skonale płaską powierzchnię
na poziomie progu załadunko-
wego. Długość użytkowa w tej
konfiguracji (wszystkie fotele
Nowy model Peugeota cieszy się zainteresowaniem zwolenników wyjazdów rodzinnych
REKLAMA
Peugeot rozszerza swoją
Plik z chomika:
ewcia198828
Inne pliki z tego folderu:
GAZETA PRAWNA z 9 lipca 10 (nr 132).pdf
(1222 KB)
TYOGODNIK PRAWA GOSPODARCZEGO z 6 lipca 10 (nr 129).pdf
(342 KB)
NOWE PRAWO z 6 lipca 10 (nr 129).pdf
(207 KB)
NIERUCHOMOŚCI z 6 lipca 10 (nr 129).pdf
(4002 KB)
GAZETA PRAWNA z 6 lipca 10 (nr 129).pdf
(1298 KB)
Inne foldery tego chomika:
DGP 2011
DGP 2012
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin