cwiczenia_w_jezyku_angielskim.pdf

(2673 KB) Pobierz
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka w Łodzi
2012
C H E M I S T R Y
H I S T O R Y
M A T H E M A T I C S
B I O L O G Y
G E O G R A P H Y
C U L T U R E
P H Y S I C S
C O M P U T E ® S C I E N C E
972366598.189.png 972366598.200.png 972366598.211.png 972366598.222.png 972366598.001.png 972366598.012.png 972366598.023.png 972366598.034.png 972366598.044.png 972366598.054.png 972366598.065.png 972366598.076.png 972366598.087.png 972366598.098.png 972366598.109.png 972366598.120.png 972366598.130.png 972366598.141.png 972366598.152.png 972366598.154.png 972366598.155.png 972366598.156.png 972366598.157.png 972366598.158.png 972366598.159.png 972366598.160.png 972366598.161.png 972366598.162.png 972366598.163.png 972366598.164.png 972366598.165.png 972366598.166.png 972366598.167.png 972366598.168.png 972366598.169.png 972366598.170.png 972366598.171.png
Anna Cybulska
1
Biology
4
Anna Panek
2
Chemistry
6
Marta Włodarczyk
3
Mathematics
8
Marta Włodarczyk
4
Physics
10
Elżbieta Ździebło
5
Computer Science
12
Małgorzata Sarnecka–Papis / Anna Markowska
6
Culture
14
Piotr Jaworski
7
History
16
Anna Markowska
8
Geography
18
9
21
Answer key
str. 2
972366598.172.png 972366598.173.png 972366598.174.png 972366598.175.png 972366598.176.png 972366598.177.png 972366598.178.png 972366598.179.png 972366598.180.png 972366598.181.png 972366598.182.png 972366598.183.png 972366598.184.png 972366598.185.png 972366598.186.png 972366598.187.png 972366598.188.png 972366598.190.png 972366598.191.png 972366598.192.png 972366598.193.png 972366598.194.png 972366598.195.png 972366598.196.png 972366598.197.png 972366598.198.png 972366598.199.png 972366598.201.png 972366598.202.png 972366598.203.png 972366598.204.png 972366598.205.png 972366598.206.png 972366598.207.png 972366598.208.png 972366598.209.png 972366598.210.png 972366598.212.png 972366598.213.png 972366598.214.png 972366598.215.png 972366598.216.png 972366598.217.png 972366598.218.png 972366598.219.png 972366598.220.png 972366598.221.png 972366598.223.png 972366598.224.png 972366598.225.png 972366598.226.png 972366598.227.png 972366598.228.png 972366598.229.png 972366598.230.png 972366598.231.png 972366598.232.png 972366598.002.png 972366598.003.png 972366598.004.png 972366598.005.png 972366598.006.png 972366598.007.png 972366598.008.png 972366598.009.png 972366598.010.png 972366598.011.png 972366598.013.png 972366598.014.png 972366598.015.png 972366598.016.png 972366598.017.png 972366598.018.png 972366598.019.png 972366598.020.png 972366598.021.png 972366598.022.png 972366598.024.png 972366598.025.png 972366598.026.png 972366598.027.png 972366598.028.png 972366598.029.png 972366598.030.png 972366598.031.png 972366598.032.png 972366598.033.png 972366598.035.png 972366598.036.png 972366598.037.png 972366598.038.png
 
972366598.039.png 972366598.040.png 972366598.041.png 972366598.042.png 972366598.043.png 972366598.045.png 972366598.046.png 972366598.047.png 972366598.048.png 972366598.049.png 972366598.050.png 972366598.051.png
Drodzy Nauczyciele!
Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe 1 staje się
coraz częściej codziennością szkolną. Szkoły, które od lat prowadzą
ujęte w system klasy dwujęzyczne, zbierają tylko dobre
doświadczenia. Nabycie jak najwcześniej kompetencji zdobywania
wiedzy poprzez język obcy to konieczność współczesnego świata
i czas najwyższy, aby dotychczasową naukę języka obcego zawężoną
do sytuacji dnia codziennego rozszerzyć o sytuacje szkolne.
Korzystając z doświadczeń klas dwujęzycznych z językiem
niemieckim, nauczyciele VIII LO w Łodzi, znający język angielski,
pokusili się o próbę napisania kilku ćwiczeń koncentrujących się wokół
głośnego czytania symboli (w tym liczb) i występowania ich
w poszczególnych przedmiotach. Są wśród zadań także krótkie
teksty, diagramy i tabele, których głośna interpretacja zawsze
sprawia trudności. Część zadań to zadania, w których liczby są
pretekstem do ćwiczenia słownictwa i utrwalenia wiedzy
przedmiotowej.
Mamy nadzieję, że zaproponowane ćwiczenia zachęcą
nauczycieli przedmiotów niejęzykowych do wypróbowania ich na
swoich lekcjach, a także do prób tworzenia własnych
(uwzględniających aktualne tematy) zadań, zachęcających uczniów
do podejmowania trudu zdobywania wiedzy poprzez wybrany język
obcy.
W imieniu zespołu
Elżbieta Świerczyńska
Konsultacja językowa
Anna Markowska & Joshua Skjold
Skład
Elżbieta Ździebło
Koordynator projektu
Elżbieta Świerczyńska
1 Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe = CLIL. Akronim CLIL jest używany jako
określenie definiujące wszystkie typy świadczeń edukacyjnych , w których drugi język (język obcy,
język regionu lub język mniejszości oraz/albo inny oficjalny język państwowy) stosuje się do
nauczania / uczenia się pewnych przedmiotów / tematów – innych niż lekcje języka obcego.
Źródło : http://eacea.ec.europa.eu/portal/page/portal/Eurydice
str. 3
972366598.052.png
 
BIOLOGY
B 1. The composition of the air. Complete the sentence and read it aloud:
78% N 2
0.03% CO 2
21% O 2
The air consists of: a. ofoxygen,
b. ofnitrogen
c. ofcarbondioxide
THE HUMAN BODY IN FIGURES
B 2. Write the numbers and, where necessary, the units found in the text. Use
abbreviations or symbols (e.g. %).
The man has:
A. thirty one spinal nerves
31
B. about sixty per cent of water
C. forty six chromosomes
D. four thousand cubic centimetres of vital capacity in lungs
E. thirty six point six degrees Celsius of temperature
F. An adult has about sixty – eighty heart-beats per minute,
G. the blood pressure averages out at one hundred and twenty millimetres of mercury column
H. and at eighty millimetres of mercury column (Hg)*.
*blood pressure – BP = Hg
B 3. Fill in the right numbers and read the text aloud.
A TEETH
The man has
a . teeth:
b . canines
c . incisors
d . premolars
e . molars
f . wisdom tooth
tthedentist’s
the tooth A – lower left seven
the tooth B – upper left three
the tooth C – g .
the tooth D – h .
B
D
molars pre- canine incisors canine pre- molars
molars molars
C
A
B NECK VERTEBRA
C RIBS
Atlas is
the
a. ...............
neck vertebra
and axis is
the b. ........ one.
The man has a.
pairs of ribs.
The b. ribandthe
c. ribarecalled
floating ribs.
atlas
axis
str. 4
972366598.053.png 972366598.055.png 972366598.056.png 972366598.057.png 972366598.058.png 972366598.059.png 972366598.060.png 972366598.061.png 972366598.062.png 972366598.063.png 972366598.064.png 972366598.066.png 972366598.067.png 972366598.068.png 972366598.069.png 972366598.070.png 972366598.071.png 972366598.072.png 972366598.073.png 972366598.074.png 972366598.075.png 972366598.077.png 972366598.078.png 972366598.079.png 972366598.080.png 972366598.081.png 972366598.082.png 972366598.083.png 972366598.084.png 972366598.085.png 972366598.086.png 972366598.088.png 972366598.089.png 972366598.090.png 972366598.091.png 972366598.092.png 972366598.093.png 972366598.094.png 972366598.095.png 972366598.096.png 972366598.097.png 972366598.099.png 972366598.100.png 972366598.101.png 972366598.102.png 972366598.103.png 972366598.104.png 972366598.105.png 972366598.106.png 972366598.107.png 972366598.108.png 972366598.110.png 972366598.111.png 972366598.112.png 972366598.113.png 972366598.114.png 972366598.115.png 972366598.116.png 972366598.117.png 972366598.118.png 972366598.119.png
 
B 4. Complete the sentence adding the appropriate values and read them
aloud.
A healthy man has about a. …………. erythrocytes,
b. …………. leucocytes and c. …………. platelets.
6 000/mm 3
5 000 000/mm 3
250 000/mm 3
.
B 5. Read aloud Ann Robert’s blood test results shown below. Make use of the
units found in the reference range.
Ann has 15.0 grams of haemoglobin per 100 millilitres of blood.
BUPA WELLNESS AUSTIN FRIAR
Forename: Ann
Seen by: Dr Brian Sedah
Surname: Roberts
Date of Visit: 20.11.
Age: 16
Lab. No.: 06529176
BLOOD COUNT
RESULTS
REFERENCE RANGE
Haemoglobin (Hb)
15.0
11.5 to 16.5 grams per 100ml of blood
Red Blood Cells
4.9
3.8 to 5 x 10 12 /l (3.8 to 5 million per cubic millimetre of blood)
4 to 11 x 10 9 /l (4,000 to 11,000 per cubic millimetre of blood)
White Blood Cells
9.9
Lymphocytes
2.0
1.3 to 4.0 x 10 9 /l(1,300 to 4,000 per cubic millimetre of blood)
Platelets
276
150 to 440 x 10 9 /l (150,000 to 440,000 per cubic millimetre)
B 6. KILOCALORIES
A. How many kilocalories does each of the following products have per 100 grams?
Fill the gaps.
B. R ead it aloud.
kcal/100g
250
290
357
497
887
a bread roll
oil
meat
cheese
chocolate
250 Kcal/100g
a. .........................
b. .........................
c. ........................
d. ........................
str. 5
972366598.121.png 972366598.122.png 972366598.123.png 972366598.124.png 972366598.125.png 972366598.126.png 972366598.127.png 972366598.128.png 972366598.129.png 972366598.131.png 972366598.132.png 972366598.133.png 972366598.134.png 972366598.135.png 972366598.136.png 972366598.137.png 972366598.138.png 972366598.139.png 972366598.140.png 972366598.142.png 972366598.143.png 972366598.144.png 972366598.145.png 972366598.146.png 972366598.147.png 972366598.148.png 972366598.149.png 972366598.150.png 972366598.151.png 972366598.153.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin