konspekt 1.doc

(30 KB) Pobierz
TEMAT: Tajemnicze spotkanie w klasie

Kornelia Witkowska

17.02.2006r.                 

TEMAT: Tajemnicze spotkanie w klasie                                                                                                       

CELE OGÓLNE:

Ø     Słowne wypowiedzi dzieci na temat ferii zimowych.

Ø     Czytanie tekstu obrazkowo- wyrazowego o feriach Nieznajomego s.

Ø     Sprawdzanie rozumienia tekstu metodą wyboru odpowiedzi.

Ø     Przepisywanie wyrazów ze spółgłoskami miękkimi.

Ø     Układanie zdania z sylab i przepisywanie go.

Ø     Rytmiczne czytanie rymowanki.

Ø     Przedstawianie za pomocą ekspresji plastycznej sceny „Wspomnienie z ferii”.

 

1) Dzisiaj porozmawiamy na temat waszych ferii zimowych. Kto mi powie jak i gdzie spędził ferie? Kto był u babci? W jakie zabawy się bawiliście?

2) Otwórzcie karty pracy 56. Mamy zdania, naszym zadaniem jest przeczytać je rytmicznie tak jak na to wskazują nutki. Powiedzcie mi jakie tu mamy nuty, jakie wartości mają te nuty? Kto przeczyta te zdania na razie bez klaskania. Dobrze więc teraz niech każdy spróbuje sam sobie wyklaskać i kto będzie wiedział jak, podnosi rękę do góry. Teraz wspólnie spróbujemy wyklaskać i powiedzieć te zdania.

3) Otwórzcie podręczniki na stronie 38, tu mamy rytmiczne rymowanki. Kto przeczyta te zdania, teraz wszyscy razem.

4) Teraz się pobawimy. Niech każdy po kolei podejdzie do mnie, weźmie 3 kartki i usiądzie na dywanie. Stoczymy bitwę na śnieżki, tylko pamiętajcie nie rzucamy w głowę. Każdy ze swoich kartek „lepi” kule śnieżne. Dzielimy się na 2 drużyny i bawimy się.

5) Dowiedziałam się już co robiliście podczas ferii, a teraz dowiemy się w czasie ferii u babci robił Nieznajomy S. będę czytała tekst, a wy śledźcie go uważnie bo w miejscach gzie są ilustracje będę robiła pauzę, a wskazana osoba podpowie mi, patrząc na obrazek jakiego wyrazu brakuje.

6) Gdzie był Nieznajomy S podczas ferii?

   Co robił kiedy świeciło słońce?

   Co dla nas przygotował?

7) Więc jak Nieznajomy S przygotował dla nas rebus to go rozwiążmy. Co za ptaka mamy na rysunku? Przed nią mamy sylabę we, a za nią literkę ł  więc co wychodzi? Dalej jest narysowane koło a przed nim sz. Czy ktoś już wie jakie będzie rozwiązanie? Wesoła szkoła- a z czym się wam to kojarzy?

8) Otwórzcie karty pracy, mamy tu do przepisania wyrazy. Kto mi powie jaką trudność mają one w sobie?

Więc przepiszcie je dokładnie tak samo zwracając uwagę na spółgłoski miękkie.

9) Powiedzcie mi co to jest śnieg, a czy wiecie jak on powstaje? Czym się różni śnieg od śnieżynki? Ile ramion ma każda śnieżynka, a czy wszystkie są takie same? Pod spodem  macie płatki śniegu na nich sylaby, których musimy ułożyć zdanie.

10) Na początku opowiadaliście mi co każde z was robiło podczas ferii, teraz chciałabym żebyście mi to narysowali. Tylko starajcie się zrobić to jak najpiękniej bo na koniec wybiorę komisję, która wyróżni pięć najlepszych prac i wywiesimy je na gazetce.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin