P_Zurek_Gimnastyka_konspekt.doc

(38 KB) Pobierz
Gimnastyka korekcyjna w przedszkolu

Konspekt zajęć z gimnastyki korekcyjnej.

 

Temat: „Pozycje wyjściowe w korygowaniu postawy”.

Wiek: dzieci 6-7 lat.

Zadanie: Nauka klęku podpartego.

Wada: Wady mieszane.

Czas: 45min

Sprzęt i pomoce: ławeczki, drabinki, laski, piłeczki pingpongowe, szarfa.

 

Część toku

Opis ćwiczenia

Uwagi

Część I – wprowadzająca

(5 – 10 min)

Zbiórka, powitanie się z grupą

- Sprawdzenie ćwiczenia zadanego do domu

- Podanie tematu zajęć

- Pokaz i omówienie prawidłowo wykonanego klęku podpartego. Wykonaj klęk podparty i przejdź do ukłonu japońskiego (zadanie).

 

Zabawa ożywiająca:

Bieg na palcach w różnych kierunkach z reakcją

na sygnał:1 gwizdek- leżenie przodem rr pod czołem

                2 gwizdki-klęk podparty

 

Ćwiczenia oddechowe:

Dzieci robią małe koło i „dmuchają” balonik (koło się powiększa), na słowa prowadzącego : „Balon rośnie, że aż strach, przebrał miarę no i trach”- koło się rozrywa i dzieci przyjmują pozycję leżenie tyłem, NN ugięte, RR w skurczu pionowym.

 

Ćwiczenie wyrabiające nawyk prawidłowej postawy:

Stanie tyłem przy ścianie w postawie skorygowanej RR w skurczu pionowym.

Ruch: przejście do półprzysiadu i powolny powrót do stania.

 

Marsz z zachowaniem postawy prawidłowej połączony z ćwiczeniami oddechowymi, obręczy barkowej, stóp:

Marsz po sali RR w skurczu pionowym, wypowiadanie sylabami: po- sta - wa – sko – ry – go – wa – na.

Ruch: unoszenie wysoko L kolana, L stopa podkurczona,

unoszenie P kolana, P stopa podkurczona. 

Ustawienie w szeregu

 

Przećwiczenie nowej pozycji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plecy przylegają do ściany

Część II główna

( 25 – 30 min)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I. Ćwiczenia mięśni.

Obręczy barkowej:

Siad klęczny, RR wyprostowane w górę, rr trzymają laskę.

Ruch: przekazywanie laski do tyłu.

 

Karku i szyi:

Siad prosty podparty.

Ruch: na hasło prowadzącego

*zegar tyka – skłony głowy w prawo, w lewo mówiąc tik, tak ....

* zegar bije – skłony głowy w przód i tył mówiąc bim, bam...

* zegar dzwoni – krążenie głowa raz w lewą raz w prawą stronę mówiąc drrr....

 

Obręczy biodrowej:

Leżenie tyłem, NN ugięte, RR w bok.

Ruch: unoszenie bioder w górę – wytrzymać, powrót do PW

 

Grzbietu:

Leżenie przodem, RR w bok.

Ruch: wznos tułowia w tył – wdech nosem, powrót do PW – wydech ustami.

 

Brzucha:

Leżenie tyłem, NN ugięte, RR w skurczu pionowym.

Ruch: naprzemienne prostowanie nogi w kolanie (NN lekko uniesione nad podłogą).

 

Stóp:

Siad ugięty podparty.

Ruch:

Toczenie piłeczki pingpongowej stopą od palców do pięty PN i LN.

 

Ćwiczenia oddechowe:

Klęk podparty na przedramionach – dmuchanie piłeczki pingpongowej do partnera.

 

Zabawa ożywiająca:

„Berek – czarodziej”.

Ruch: dz. biegają po sali, wyznaczony berek goni uczestników zabawy. Dotknięty uczestnik przyjmuje pozycję podpór leżąc tyłem o NN ugiętych. Dziecko to może wybawić inny uczestnik przeczołgując się pod nim.

 

II. Ćwiczenia mięśni z zastosowaniem przyrządów.

Obręczy barkowej:

Leżenie tyłem na ławeczce, chwyt dosiężny za brzegi ławki.

Ruch: podciąganie się po ławeczce – (oczekujący w rzędzie-siad ugięty podparty z tyłu).

 

Karku i szyi:

Siad okroczny na ławeczce RR w bok.

Ruch: Spójrz na niebo, podłogę

           Spójrz na lewą, prawą dłoń

           Krążenia głową raz w prawo, raz w lewą stronę

Po każdym ruchu kichnięcie – aa psik.

 

Obręczy biodrowej:

Siad prosty podparty z tyłu, NN w kierunku drabinek. Oparcie stóp o 3 szczebel.

Ruch: wznos bioder w górę, powrót do PW

 

Grzbietu:

Klęk podparty z głową w kierunku drabinki na odległość RR, oparcie RR o szczebel drabinki na wysokości T.

Ruch: pogłębienie padu.

 

Brzucha i stóp:

Siad tyłem do drabinki, szeroki chwyt za szczebel na wysokości łopatek, stopy podkurczone.

Ruch: unieść nogi do siadu równoważnego i wytrzymać

(wypowiadanie sylabami wyrazu: wy – trzy – mam).

 

 

Ustawienie na obwodzie koła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćw. w parach

III Część końcowa

(5 – 7 min)

Zabawa uspokajająca i powtórzenie zadania domowego:

Zabawa „Czaty”.Dzieci w gromadce po jednej stronie sali, prowadząca stoi tyłem do ćwiczących po drugiej stronie sali.

Ruch: uczestnicy idą cicho na palcach, gdy N odwróci się do nich twarzą to przyjmują pozycję w klęku podpartym.

 

Marsz:

Marsz po obwodzie koła śpiewając piosenkę:

Tu prawą mam rękę, a tu lewą mam,

jak ptaszki fruwają pokażę ja wam.

Fruwają, fruwają przez długi, długi czas.

Ruch: RR w górę, w dół.

 

Pożegnanie:

Zbiórka w pozycji skorygowanej, podsumowanie zajęć,

Pożegnanie.

 

 

 

Objaśnienia:

 

 

RR – ręce

NN – nogi

T – tułów

PN – prawa noga

LN – lewa noga

PW – pozycja wyjściowa

 

Zajęcia przeprowadzone na podstawie przedstawionego konspektu, ze względu na stopień trudności są możliwe do wykonania z dziećmi z najstarszej grupy przedszkolnej, ćwiczenia i zabawy powinny być wcześniej opanowane przez dzieci. Ponieważ zajęcia z gimnastyki korekcyjnej w przedszkolu trwają 30 minut, natomiast przedstawiony wyżej konspekt jest przewidziany na typową 45 min lekcję, w półgodzinnych zajęciach należy uwzględnić wybrane ćwiczenia według konspektu.

 

     

                                  Opracowała: mgr Paulina Żurek – nauczycielka oddziału przedszkolnego

                                  przy Zespole Szkół w Przyborowie.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin