Wykład 5 (sem. III).doc

(32 KB) Pobierz
Wykład 20

Wykład 5

Sposoby zapoznania się z wartościami aktywności ruchowej jako podstawa stawiania sobie celów.

 

Sposoby zapoznawania się z wartościami

·        Werbalna

·        Organizowanie doświadczeń

·        Wzór osobowy

 

 

Wiek uczniów

_____________________________________________________________

 

Wywoływanie pozytywnych uczuć
Organizowanie sytuacji wychowawczych
Przykład własny (wzór osobowy)
____________________________________________________________
 

+

_____________________________________________________________

 

Dostarczanie informacji werbalnych jako podstawy poglądów i przekonań

______________________________________________________________

 

+

________________________________________________________________

 

Poczucie własnej wartości, adekwatnej samooceny
Poczucie pewności, że zamiary mogą być realizowane
(zaradność ruchowa, wiedza praktyczna)

________________________________________________________________

 

 

Sposoby przekazywania i zdobywania wiedzy

·        Pokaz
- która grupa mm pracuje podczas wykonywania danego ćwiczenia
- poprawny strój do ćwiczeń
- na filmie – negatywne zachowania kibiców
- plansze (taktyka itp.)

·        Opis i opowiadanie (słownie o jednym zagadnieniu)
- siła to zdolność motoryczna, która polega na…
- jeżeli ktoś jest wytrzymały to…
- po dużym wysiłku należy …

·        Wykład – uporządkowany i usystematyzowany zbiór informacji w różnorodnych związkach i zależnościach; tylko dla dorosłych i młodzieży
- znaczenia aktywności dla dziecka
- dlaczego człowiek powinien być aktywny ruchowo przez całe życie
- znaczenie i uwarunkowanie właściwej postawy ciała

·        Pogadanka – pyt i odp.; do poznawania nowych faktów i sprawdzania stanu wiadomości

·        Dyskusja (wymiana poglądów) – tylko dla młodzieży i dorosłych
- fair play w sporcie i życiu
- za i przeciw aktywności fizycznej

·        Wykonanie zadań
- asekuracja
- pomiar tętna
- samodzielne wykorzystanie nietypowego sprzętu
- przenoszenie sprzętu z korektą, inf. Dodatkowe

·        Praca z książką – sięganie do różnych materiałów w czasie pozalekcyjnym
- np. co oznacza w koszu przepis 8 sekund
- zrobić jakąś gazetkę, tablicę, co zmusi ucznia do sięgnięcia do jakichś materiałów

·        Opisywanie i rysowanie postaci
- np. konkurs – jak najlepiej spędzić wolny czas

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin