Wykład 5
Sposoby zapoznania się z wartościami aktywności ruchowej jako podstawa stawiania sobie celów.
Sposoby zapoznawania się z wartościami
· Werbalna
· Organizowanie doświadczeń
· Wzór osobowy
Wiek uczniów
_____________________________________________________________
Wywoływanie pozytywnych uczućOrganizowanie sytuacji wychowawczychPrzykład własny (wzór osobowy)____________________________________________________________
+
Dostarczanie informacji werbalnych jako podstawy poglądów i przekonań
______________________________________________________________
________________________________________________________________
Poczucie własnej wartości, adekwatnej samoocenyPoczucie pewności, że zamiary mogą być realizowane(zaradność ruchowa, wiedza praktyczna)
Sposoby przekazywania i zdobywania wiedzy
· Pokaz- która grupa mm pracuje podczas wykonywania danego ćwiczenia- poprawny strój do ćwiczeń- na filmie – negatywne zachowania kibiców- plansze (taktyka itp.)
· Opis i opowiadanie (słownie o jednym zagadnieniu)- siła to zdolność motoryczna, która polega na…- jeżeli ktoś jest wytrzymały to…- po dużym wysiłku należy …
· Wykład – uporządkowany i usystematyzowany zbiór informacji w różnorodnych związkach i zależnościach; tylko dla dorosłych i młodzieży- znaczenia aktywności dla dziecka- dlaczego człowiek powinien być aktywny ruchowo przez całe życie- znaczenie i uwarunkowanie właściwej postawy ciała
· Pogadanka – pyt i odp.; do poznawania nowych faktów i sprawdzania stanu wiadomości
· Dyskusja (wymiana poglądów) – tylko dla młodzieży i dorosłych- fair play w sporcie i życiu- za i przeciw aktywności fizycznej
· Wykonanie zadań- asekuracja- pomiar tętna- samodzielne wykorzystanie nietypowego sprzętu- przenoszenie sprzętu z korektą, inf. Dodatkowe
· Praca z książką – sięganie do różnych materiałów w czasie pozalekcyjnym- np. co oznacza w koszu przepis 8 sekund- zrobić jakąś gazetkę, tablicę, co zmusi ucznia do sięgnięcia do jakichś materiałów
· Opisywanie i rysowanie postaci- np. konkurs – jak najlepiej spędzić wolny czas
wfkce