Część II.doc

(1267 KB) Pobierz

CZĘŚĆ II              4

EKLEKTYCZNE UJĘCIE PSYCHOTERAPII              4

Rozdział III              4

OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA  PRZYGOTOWANIA l PRZEBIEGU PROCESU  PSYCHOTERAPII              4

1. NAWIĄZANIE KONTAKTU Z PACJENTEM              4

1.1. EMOCJONALNY ASPEKT KONTAKTU              5

1.2. POZNAWCZY ASPEKT KONTAKTU              6

1.3. SPOŁECZNY ASPEKT KONTAKTU              7

2. WSTĘPNA DIAGNOZA              9

2.1. DIAGNOZA ŹRÓDŁA ZABURZEŃ              10

2.2. DIAGNOZA RODZAJU ZABURZEŃ              11

2.3. DIAGNOZA MOTYWACJI PACJENTA              13

DO ZGŁOSZENIA SIĘ NA PSYCHOTERAPIĘ              13

3. ZAWARCIE KONTRAKTU PSYCHOTERAPEUTYCZNEGO              15

3.1. TREŚĆ KONTRAKTU              15

3.1.1. Ustalenie celu psychoterapii              15

3.1.2. Ustalenie form pracy psychoterapeutycznej              17

3.2. FORMA KONTRAKTU              18

3.3. STRONY KONTRAKTU              19

3.4. ZNACZENIE KONTRAKTU              20

4. ORGANIZACJA PROCESU PSYCHOTERAPII              20

4.1. PRZYGOTOWANIE PACJENTA DO PROCESU ZMIAN              21

4.2. PRACA NAD PROBLEMAMI PACJENTA              22

4.3. ZAKOŃCZENIE PSYCHOTERAPII              24

Rozdział IV              26

ZJAWISKA W PSYCHOTERAPII              26

1. WZAJEMNE USTOSUNKOWANIA W RELACJI PACJENT-PSYCHOTERAPEUTA              26

1.1. USTOSUNKOWANIA PACJENTA DO PSYCHOTERAPEUTY              27

1.1.1. Przeniesienie              27

1.1.2. Współpraca psychoterapeutyczna              37

1.2. USTOSUNKOWANIA PSYCHOTERAPEUTY DO PACJENTA              38

1.2.1. Przeciwprzeniesienie              38

1.2.2. Kontakt psychoterapeuty z pacjentem              41

2. OPÓR PACJENTA PRZECIW ZMIANIE              45

2.1. UJĘCIE PSYCHOANALITYCZNE              45

2.1.1. Opór u neurotyków i pacjentów z głębszymi zaburzeniami niż neurotyczne              45

2.1.2. Przeciwopór              48

2.2. INNE SZKOŁY PSYCHOTERAPII              49

3. ROZŁADOWYWANIE NAPIĘĆ EMOCJONALNYCH, EKSPRESJA „JA"              52

3.1. TERAPIA GESTALT              53

3.2. PODEJŚCIE REICHA I BIOENERGETYKA LOWENA              54

3.3. INNE POGLĄDY              56

4. UŚWIADAMIANIE I WGLĄD, MODYFIKACJA SCHEMATÓW POZNAWCZYCH              58

4.1. UŚWIADAMIANIE l WGLĄD              59

4.2. MODYFIKACJA SCHEMATÓW POZNAWCZYCH              61

4.2.1. Poglądy Becka              61

4.2.2. Stanowiska innych szkół              63

5. SPOŁECZNE UCZENIE SIĘ, UCZENIE SIĘ UMIEJĘTNOŚCI              66

5.1. TERAPIA BEHAWIORALNA              66

5.1.1. Warunkowanie klasyczne              66

5.1.2. Warunkowanie sprawcze              68

5.1.3. Modelowanie              69

5.2. INNE SZKOŁY PSYCHOTERAPEUTYCZNE              70

Rozdziały V              71

TECHNIKI W PSYCHOTERAPII              71

1. PSYCHOANALIZA              72

2. TERAPIA BEHAW10RALNO-POZNAWCZA              75

2.1. TECHNIKI TERAPII BEHAWIORALNEJ              75

2.1.1. Techniki oparte na warunkowaniu klasycznym              76

2.1.2. Techniki oparte na warunkowaniu sprawczym              77

2.1.3. Techniki oparte na teorii społecznego uczenia się              77

2.2. TECHNIKI TERAPII POZNAWCZEJ              78

3. PODEJŚCIE HUMANISTYCZNO-EGZYSTENCJALNE              79

3.1. TERAPIA SKONCENTROWANA NA OSOBIE              79

3.2. TERAPIA GESTALT              80

4. INNE SZKOŁY PSYCHOTERAPEUTYCZNE              81

4.1. BIOENERGETYKA              81

4.2. NEUROLINGWISTYCZNE PROGRAMOWANIE              83

Rozdział VI              85

PSYCHOTERAPIA GRUPOWA              85

1. SPECYFIKA PSYCHOTERAPII GRUPOWEJ              85

2. ORGANIZACJA PSYCHOTERAPII GRUPOWEJ              87

2.1. FORMY ORGANIZOWANIA              87

GRUP PSYCHOTERAPEUTYCZNYCH              87

2.2. WARUNKI ORGANIZACYJNE FUNKCJONOWANIA GRUP              88

2.3. KRYTERIA DOBORU UCZESTNIKÓW              89

DO GRUPY TERAPEUTYCZNEJ              89

2.4. PRZYGOTOWANIE PACJENTÓW              92

DO UDZIAŁU W PSYCHOTERAPII GRUPOWEJ              92

2.5. KONTRAKT GRUPOWY              93

3 CZYNNIKI LECZĄCE W PSYCHOTERAPII GRUPOWEJ              94

3.1. WZBUDZANIE NADZIEI              95

3.2. POCZUCIE PODOBIEŃSTWA              95

3.3. DOSTARCZANIE WIEDZY, INFORMACJI              95

3.4. ALTRUIZM              96

3.5. KOREKTYWNE ODTWARZANIE RODZINY PIERWOTNEJ              96

3.6. UCZENIE SPOŁECZNYCH UMIEJĘTNOŚCI              97

3.7. NAŚLADOWANIE              97

3.8. INTERPERSONALNE UCZENIE              98

3.9. SPÓJNOŚĆ GRUPY              98

3.10. ODREAGOWANIE (KATHARSIS)              99

3.l1. CZYNNIK EGZYSTENCJALNY              99

4. PROCESY l ZJAWISKA W ZAMKNIĘTEJ GRUPIE PSYCHOTERAPEUTYCZNEJ              100

4.1. KONCEPCJA KONFLIKTU OGNISKOWEGO              101

4.2. FAZY ROZWOJU GRUPY PSYCHOTERAPEUTYCZNEJ              103

4.2.1. Faza orientacji              103

4.2.2. Faza konfrontacji i eksploracji różnic              106

4.2.3. Faza pogłębionej eksploracji problemów              108

na poziomie indywidualnym i grupowym              108

4.2.4. Faza kończenia psychoterapii              109

5. ZADANIA l ROLA PSYCHOTERAPEUTY GRUPOWEGO              110

Rozdział VII              112

TERAPIA RODZINNA              112

1. INSPIRACJE l ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE              112

TERAPII RODZIN              112

2. PSYCHOANALITYCZNA TERAPIA RODZIN              117

2.1. ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE              118

2.2. TEZY WYJAŚNIAJĄCE ZABURZENIA              120

2.3. CELE TERAPII PSYCHOANALITYCZNEJ              121

2.4. STRATEGIE l TECHNIKI TERAPII              122

3. TERAPIA RODZINNA              124

BAZUJĄCA NA DOŚWIADCZANIU              124

3.1. ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE              124

3.2. TEZY WYJAŚNIAJĄCE ZABURZENIA              126

3.3. CELE TERAPII              127

3.4. TECHNIKI TERAPEUTYCZNE              128

4. TERAPIA BEHAWIORALNA              129

4.1. ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE              129

4.2. TEZY WYJAŚNIAJĄCE ZABURZENIA              131

4.3. CELE TERAPII              131

4.4. STRATEGIE l TECHNIKI TERAPEUTYCZNE              132

Charakterystyka małżeństwa              134

Terapia              135

5. KOMUNIKACYJNA TERAPIA RODZIN              135

5.1. ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE              136

5.2. TEZY WYJAŚNIAJĄCE ZABURZENIA              137

5.3. CELE TERAPII              138

5.4. STRATEGIE l TECHNIKI TERAPEUTYCZNE              139

6. STRUKTURALNA TERAPIA RODZIN              140

6.1. ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE              141

6.2. TEZY WYJAŚNIAJĄCE ZABURZENIE              142

6.3. CELE TERAPII              142

6.4. STRATEGIE l TECHNIKI TERAPEUTYCZNE              143...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin