Rozkład materiału Witaj szkoło! Klasa 1 część 1 - wrzesień-październik.pdf

(631 KB) Pobierz
Rozkład treści nauczania
WRZESIEŃ
Edukacja
polonistyczna
Edukacja
matematyczna
Temat dnia Pomoce
BLOK TEMATYCZNY: WITAJ, SZKOŁO!
1
SCENARIUSZ
Już w szkole P I, s. 3
4 Omawianie treści wierszyka
zamieszczonego w podręczniku.
4 Wypowiadanie się pełnymi
zdaniami na temat pierwszego
dnia w szkole.
4 Mówienie o swoich
przeżyciach związanych
z pierwszym dniem w szkole.
4 Przedstawianie się imieniem
i nazwiskiem.
2
SCENARIUSZ
Ja i moi
koledzy
P I, s. 4–5 4 Opisywanie całymi zdaniami
wyglądu sali lekcyjnej.
4 Swobodne wypowiedzi
na temat nauki w szkole i tego,
jak można w niej spędzać czas.
4 Wskazywanie różnic
pomiędzy dwoma rysunkami.
4 Poznanie imion niektórych
kolegów i koleżanek
(głoskowanie imion dzieci).
3
SCENARIUSZ
Czarodziejskie
słowa
P I, s. 6–7;
M I, s. 3
4 Swobodne wypowiedzi
na temat wiersza o magicznych
słowach M. Strękowskiej­
­Zaremby.
4 Uświadamianie, w jakich
okolicznościach należy używać
zwrotów grzecznościowych –
odgrywanie scenek dramowych.
4 Układanie tytułów do ilustracji.
4 Kojarzenie długości zdania
z odpowiednim schematem.
4 Próba zapamiętania wiersza.
4 Ćwiczenia grafomotoryczne.
4 Utrwalanie pojęć
związanych z orientacją
przestrzenną – na , pod ,
obok , nad .
18
934732422.087.png 934732422.098.png 934732422.109.png 934732422.120.png 934732422.001.png 934732422.012.png 934732422.023.png 934732422.034.png 934732422.041.png 934732422.042.png 934732422.043.png 934732422.044.png 934732422.045.png 934732422.046.png 934732422.047.png 934732422.048.png 934732422.049.png 934732422.050.png 934732422.051.png 934732422.052.png 934732422.053.png 934732422.054.png 934732422.055.png 934732422.056.png 934732422.057.png 934732422.058.png 934732422.059.png
ROZKŁAD TREŚCI NAUCZANIA
Edukacja
społeczno-przyrodnicza
Edukacja
plastyczno-techniczna
Edukacja
wychowawcza
4 Poznanie imion kolegów
i koleżanek.
4 Poznanie najbliższego
otoczenia: sali lekcyjnej,
toalety, szatni, stołówki.
4 Integracja z grupą
– wykorzystanie zabaw
„Kto zapamiętał najwięcej
imion”, „Iskierka”.
4 Uświadomienie uczniom,
że każdą książkę (w tym
także podręcznik) należy
szanować i powinno się
o nią dbać.
4 Znajomość i nazywanie
przedmiotów, które znajdują
się w sali lekcyjnej.
4 Rozpoznawanie
przedmiotów znajdujących
się w piórnikach.
4 Kształtowanie
świadomości, że dziecko
staje się uczniem.
4 Zapoznawanie się
w grupie – wykorzystanie
zabawy dramowej
„Zgadnijcie, co lubię robić
najbardziej”.
4 Wykonywanie kredkami
pracy plastycznej
„Co lubię robić
najbardziej”.
4 Znajomość prawidłowej
postawy podczas siedzenia
w ławce.
4 Dbałość o porządek
na ławce i w piórniku.
4 Integracja z grupą
– wykorzystanie zabaw
„Zgadnijcie, co lubię robić
najbardziej” i „Zgadnij,
z kim się żegnam”.
4 Wykonanie dowolną
techniką pracy plastycznej
„Nasze czarodziejskie
kolorowe klucze”.
4 Znajomość zwrotów
grzecznościowych.
4 Stosowanie zwrotów
grzecznościowych.
19
934732422.060.png 934732422.061.png 934732422.062.png 934732422.063.png 934732422.064.png 934732422.065.png 934732422.066.png 934732422.067.png 934732422.068.png 934732422.069.png 934732422.070.png 934732422.071.png 934732422.072.png 934732422.073.png 934732422.074.png 934732422.075.png 934732422.076.png 934732422.077.png 934732422.078.png 934732422.079.png 934732422.080.png
ROZKŁAD TREŚCI NAUCZANIA
Edukacja
polonistyczna
Edukacja
matematyczna
Temat dnia Pomoce
4
SCENARIUSZ
Podróż
do Krainy
Książek
P I, s. 8–9;
M I, s. 4;
K I, k.13
4 Uważne wysłuchiwanie
czytanego przez nauczyciela
opowiadania H. Łochockiej
Jak wróbelek Elemelek w szkole
uczył się literek.
4 Swobodne wypowiedzi
na temat przygód Elemelka.
4 Układanie podpisów
do ilustracji.
4 Wskazywanie wyrazów
w zdaniu.
4 Ćwiczenie sprawności
grafomotorycznej przez
kolorowanie obrazków oraz
dorysowywanie elementów.
4 Utrwalanie pojęć
związanych z orientacją
przestrzenną
wewnątrz ,
na zewnątrz .
BLOK TEMATYCZNY: PIERWSZE DNI W SZKOLE
5
SCENARIUSZ
Jestem
dyżurnym
P I, s. 10–11;
M I, s. 5
4 Uważne wysłuchanie wiersza
K. Szpalskiego i M. Załuckiego
Dyżurny Ptyś .
4 Opisywanie i ocenianie
obowiązków dyżurnego na
podstawie analizy historyjki
obrazkowej.
■ Wskazywanie pozytywnej
i negatywnej postawy
dyżurnego.
4 Ćwiczenie sprawności
grafomotorycznej ręki.
4 Utrwalanie pojęć
związanych z orientacją
przestrzenną – przed , za .
6
SCENARIUSZ
Ustalamy
klasowe
zasady
P I, s. 12–13;
M I, s. 6
4 Wypowiadanie się na temat
zasad zachowania się, które
powinny obowiązywać w klasie.
Uzasadnianie swojego wyboru.
4 Wskazywanie pozytywnego
zachowania się uczniów
przedstawionych na ilustracji.
4 Zasygnalizowanie znaczenia
pojęć: zdanie i wyraz .
4 Wyróżnianie wyrazów
w zdaniu.
4 Ćwiczenie sprawności
grafomotorycznej.
4 Utrwalanie pojęć
związanych z orientacją
przestrzenną – wyżej ,
niżej , dalej , bliżej .
20
934732422.081.png 934732422.082.png 934732422.083.png 934732422.084.png 934732422.085.png 934732422.086.png 934732422.088.png 934732422.089.png 934732422.090.png 934732422.091.png 934732422.092.png 934732422.093.png 934732422.094.png 934732422.095.png 934732422.096.png 934732422.097.png 934732422.099.png 934732422.100.png 934732422.101.png 934732422.102.png 934732422.103.png 934732422.104.png 934732422.105.png 934732422.106.png 934732422.107.png 934732422.108.png 934732422.110.png
ROZKŁAD TREŚCI NAUCZANIA
Edukacja
społeczno-przyrodnicza
Edukacja
plastyczno-techniczna
Edukacja
wychowawcza
4 Rozpoznawanie gatunków
ptaków, których nazwy
pojawiają się
w opowiadaniu.
4 Wykonanie pracy
plastycznej – wyklejanie
konturów ptaka plasteliną
lub kawałkami wydartymi
z gazety.
4 Uświadomienie,
że uczciwość popłaca,
a oszukiwanie jest złem.
4 Wdrażanie do roli dyżur­
nego – wykorzystanie
scenek pantomimicznych.
4 Próba przestrzegania
praw i obowiązków
dyżurnego.
4 Opisywanie zasad
pielęgnacji roślin w klasie.
4 Praca plastyczna
w grupach „Kolorowy
regulamin dyżurów”.
4 Uświadomienie
odpowiedzialności
za powierzone funkcje
– obowiązki dyżurnego.
4 Wdrażanie do
wykonywania pracy
w grupie.
4 Znajomość
i przestrzeganie
zasad bezpiecznego
zachowania się w czasie
lekcji i przerw.
4 Uczenie odpowiedzial­
ności za słowo i składane
obietnice.
4 Zachowanie wobec
kolegów i koleżanek
– ustalanie i zapisanie
klasowych zasad.
4 Uświadomienie
konieczności szanowania
szkolnego sprzętu.
21
934732422.111.png 934732422.112.png 934732422.113.png 934732422.114.png 934732422.115.png 934732422.116.png 934732422.117.png 934732422.118.png 934732422.119.png 934732422.121.png 934732422.122.png 934732422.123.png 934732422.124.png 934732422.125.png 934732422.126.png 934732422.127.png 934732422.128.png 934732422.129.png 934732422.130.png 934732422.002.png 934732422.003.png
ROZKŁAD TREŚCI NAUCZANIA
Edukacja
polonistyczna
Edukacja
matematyczna
Temat dnia Pomoce
7
SCENARIUSZ
Co noszę
w tornistrze
P I, s. 14–15;
M I, s. 7;
K I, k. 9
4 Co noszę w tornistrze
– rozmowa na temat ilustracji
przedstawionej w podręczniku.
4 Rozumienie zakresu
obowiązków ucznia.
4 Ćwiczenie sprawności
grafomotorycznej ręki
– dorysowywanie brakujących
elementów, rysowanie
po śladzie.
4 Utrwalanie pojęć
związanych z orientacją
przestrzenną – wyżej ,
niżej , dalej , bliżej .
8
SCENARIUSZ
Kolorowy
świat
P I,
s. 16–17;
M I, s. 8;
CD 1
4 Rozmowa na temat ulubionych
kolorów.
4 Dostrzeganie i opisywanie
pomyłek na ilustracji.
4 Słuchanie ze zrozumieniem
opowiadania Z. Beszczyńskiej
Kredki .
4 Wyróżnianie sylab
w imionach.
4 Utrwalanie pojęć
związanych z orientacją
przestrzenną – strona
lewa , prawa .
BLOK TEMATYCZNY: WSPOMNIENIA Z WAKACJI
9
SCENARIUSZ
Gdzie
byliśmy
na wakacjach
P I, s. 18–19;
M I, s. 9;
K I, k.17;
CD 1
4 Swobodne wypowiadanie się
na temat wakacji.
4 Poprawne pod względem
gramatycznym i stylistycznym
słowne opisywanie ilustracji.
4 Trafne dokonywanie wyboru
przedmiotów potrzebnych
podczas wakacji w górach
i nad morzem.
4 Ćwiczenie sprawności
grafomotorycznej ręki.
4 Dzielenie wyrazów na sylaby.
4 Utrwalanie pojęć
związanych z orientacją
przestrzenną – strona
lewa , prawa , w prawo ,
w lewo .
10
SCENARIUSZ
Wakacyjne
pamiątki
P I, s. 20–21,
M I, s. 10;
K I, k.18;
CD 1
4 Swobodne wypowiadanie się
na temat pamiątek
przywiezionych z wakacji.
■ Poprawne pod względem
gramatycznym i stylistycznym
opisywanie pamiątek.
■ Wskazywanie błędów
na ilustracjach.
4 Utrwalanie pojęć
związanych z orientacją
przestrzenną – strona
lewa , strona prawa ,
na górze , na dole .
22
934732422.004.png 934732422.005.png 934732422.006.png 934732422.007.png 934732422.008.png 934732422.009.png 934732422.010.png 934732422.011.png 934732422.013.png 934732422.014.png 934732422.015.png 934732422.016.png 934732422.017.png 934732422.018.png 934732422.019.png 934732422.020.png 934732422.021.png 934732422.022.png 934732422.024.png 934732422.025.png 934732422.026.png 934732422.027.png 934732422.028.png 934732422.029.png 934732422.030.png 934732422.031.png 934732422.032.png 934732422.033.png 934732422.035.png 934732422.036.png 934732422.037.png 934732422.038.png 934732422.039.png 934732422.040.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin