OCENA OPISOWA
ZACHOWANIE
Relacje z rówieśnikami
Łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami.
Ma trudności z nawiązaniem kontaktu z rówieśnikami.
Zgodnie współpracuje w grupie rówieśniczej.
Nie potrafi zgodnie współpracować z rówieśnikami.
Potrafi zwrócić uwagę kolegom na ich złe zachowanie.
Stosuje zwroty grzecznościowe.
Rzadko używa zwrotów grzecznościowych.
Stosuje wulgaryzmy w stosunku do kolegów.
Nie potrafi zapanować nad negatywnymi emocjami.
Potrafi zapanować nad negatywnymi emocjami.
Czasami potrafi zapanować nad negatywnymi emocjami.
Czasami nie potrafi zapanować nad negatywnymi emocjami.
Jest koleżeński, uprzejmy.
Jest koleżeńska, uprzejma.
Chętnie przewodzi w grupie rówieśniczej.
Lubi narzucać swoje zdanie innym.
Potrafi rozwiązywać konflikty bez stosowania agresji.
Jest konfliktowy w kontaktach z rówieśnikami.
Stosuje przemoc.
Należy do osób nieśmiałych.
Izoluje się od grupy rówieśniczej.
Często obraża się na kolegów.
Często skarży.
Jest miły i kulturalny.
Jest miła i kulturalna.
Łatwo nawiązuje kontakty z nauczycielami.
Ma problem z nawiązywaniem kontaktów z nauczycielami.
Rzadko używa zwrotów grzecznościowych w relacjach z dorosłymi.
Zapomina o używaniu zwrotów grzecznościowych.
Nie zawsze używa zwrotów grzecznościowych.
Obraża się na nauczycieli.
Obraża nauczyciela.
Samodzielnie pracuje w czasie zajęć.
Jest samodzielny i rzadko potrzebuje pomocy nauczyciela.
Nie zawsze pracuje samodzielnie.
Czasami pracuje samodzielnie.
Rzadko pracuje samodzielnie.
Nie potrafi pracować samodzielnie.
Oczekuje pomocy ze strony nauczyciela.
Oczekuje pomocy przy wykonywaniu łatwych zadań.
Oczekuje pomocy przy wykonywaniu trudnych zadań.
Często potrzebuje pomocy ze strony nauczyciela.
Pracuje tylko z pomocą nauczyciela.
Potrafi skupić swoją uwagę na wykonywanym ćwiczeniu.
Ma problem z koncentracją uwagi.
Nie zawsze potrafi skupić się na zajęciach.
Nie potrafi się skupić na wykonywanym ćwiczeniu.
Jest nieuważny i rozkojarzony w czasie zajęć.
Jest nieuważna i rozkojarzona w czasie zajęć.
Przeszkadza innym w pracy.
Wymaga zachęty do pracy.
Wymaga dodatkowej zachęty do pracy.
Jest wytrwały w czasie wykonywania zadań.
Zawsze do końca wykonuje zadanie.
Nie zawsze kończy rozpoczęte zadanie.
Tylko czasami kończy zadania.
Wykonuje zadania szybko i zbyt pochopnie.
Szybko zniechęca się do pracy.
Jest sprawny manualnie.
Wykazuje się przeciętną sprawnością manualną.
Wykazuje się słabą sprawnością manualną.
Dokładnie rysuje po śladzie.
Dokładnie pisze po śladzie.
Estetycznie wykonuje prace plastyczno-techniczne.
Nie zawsze jego prace plastyczno-techniczne są estetyczne.
Nie zawsze jej prace plastyczno-techniczne są estetyczne.
Rzadko wykonuje estetyczne prace.
Wykonuje oryginalne i pomysłowe prace.
Tworzy barwne i bogate w szczegóły prace.
Prezentuje ubogie w szczegóły prace plastyczne.
Zachowuje prawidłowy kształt liter.
Nie zachowuje prawidłowego kształtu liter.
Ma estetyczne pismo.
Pisze niestarannie i nieczytelnie.
Zachowuje poprawny kierunek pisma.
Nie potrafi zachować prawidłowego kierunku pisma.
Ma chwiejne pismo.
Prawidłowo łączy litery w wyrazach.
Nieprawidłowo łączy litery w wyrazach.
Zachowuje prawidłowe odstępy między wyrazami.
Zapomina o zachowaniu odstępów między wyrazami.
Pismo mieści się w liniaturze.
Nie mieści liter w liniaturze.
Prawidłowo odwzorowuje kształt liter i cyfr.
Ma kłopoty z prawidłowym odwzorowaniem liter i cyfr.
Zachowuje szybkie tempo pracy.
Pracuje w umiarkowanym tempie.
Pracuje w zmiennym tempie.
Pracuje w wolnym tempie.
Pracuje w bardzo wolnym tempie.
Pisze starannie, ale bardzo wolno.
Pisze bardzo szybko, lecz niestarannie.
Aktywność
Wykazuje dużą aktywność na zajęciach.
Jest mało aktywny.
Jest mało aktywna.
Jest dość aktywny.
Jest dość aktywna.
Jest bierny podczas zajęć.
Jest bierna podczas zajęć.
Chętnie przewodzi grupie rówieśniczej.
Chętnie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych.
Bierze aktywny udział w życiu klasy.
Jest przygotowany do zajęć.
Jest przygotowana do zajęć.
Jest zawsze przygotowany do zajęć.
Jest zawsze przygotowana do zajęć.
Nie zawsze jest przygotowany do zajęć.
Nie zawsze jest przygotowana do zajęć.
Rzadko jest przygotowany do zajęć.
Rzadko jest przygotowana do zajęć.
Z ochotą wykonuje dodatkowe zadania domowe.
Nie odrabia zadań domowych.
Zdarza się, że nie ma odrobionej pracy domowej.
Zapomina przyborów szkolnych, podręczników, zeszytów, ćwiczeń, stroju gimnastycznego,
obuwia zmiennego.
Jest punktualny.
Jest punktualna.
Zazwyczaj jest punktualny.
Zazwyczaj jest punktualna.
Często spóźnia się do szkoły.
Nie pamięta o przeproszeniu za swoje spóźnienie.
Często przychodzi na zajęcia z kilkuminutowym opóźnieniem.
Starannie prowadzi zeszyty.
Niestarannie prowadzi zeszyty.
Nie dba o staranne prowadzenie zeszytów.
Starannie wypełnia karty pracy, zeszyty ćwiczeń.
Niestarannie wypełnia karty pracy, zeszyty ćwiczeń.
Starannie wykonuje prace plastyczno-techniczne.
Niestarannie wykonuje prace plastyczno-techniczne.
Niestarannie koloruje obrazki.
Dba o porządek na stanowisku pracy.
Nie zawsze potrafi utrzymać porządek na stanowisku pracy.
Wykonuje polecenia nauczyciela.
Dokładnie wykonuje polecenia nauczyciela.
Niedokładnie wykonuje polecenia nauczyciela.
Nie wykonuje poleceń nauczyciela.
Wybiórczo wykonuje polecenia nauczyciela.
Samodzielnie wykonuje polecenia nauczyciela.
Potrzebuje pomocy przy wykonywaniu poleceń.
Zawsze potrzebuje pomocy przy wykonywaniu poleceń.
Często potrzebuje pomocy przy wykonywaniu poleceń.
Z uwagą słucha poleceń nauczyciela.
Nieuważnie słucha wypowiedzi innych.
Rozumie polecenia nauczyciela.
Ma problem ze zrozumieniem poleceń.
Nie sprawia kłopotów wychowawczych.
Sprawia kłopoty wychowawcze.
Jest zdyscyplinowany.
Jest zdyscyplinowana.
Jest niezdyscyplinowany.
Jest niezdyscyplinowana.
Potrafi zachować się stosownie do różnych sytuacji.
Nie potrafi zachować się stosownie do różnych sytuacji.
Wyróżnia się wysoką kulturą osobistą.
Cechuje się niską kulturą osobistą.
Dokonuje samooceny swojego zachowania.
Nie potrafi dokonać samooceny swojego zachowania.
Nie zawsze potrafi dokonać samooceny swojego zachowania.
Jest wrażliwy na krytykę ze strony innych osób.
Jest wrażliwa na krytykę ze strony innych osób.
Nie zawsze czuje się dowartościowany.
Nie zawsze czuje się dowartościowana.
Słucha uważnie poleceń nauczyciela i stosuje się do nich.
Przeszkadza podczas zajęć.
Wybiórczo traktuje polecenia nauczyciela....
chaton_ania