maj P.doc

(147 KB) Pobierz

                                 

                               Maj  2011

 

        Ośrodki zainteresowań 

 

1.     W słońcu i cieple przyroda rozkwita.

2.     Spotkanie z  teatrem i poezją.

3.     Nasi  dzielni  strażacy

4.     Polska nasza ojczyzna

 

 

 

                                                                                                                                  Opracowanie:

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

         W SŁOŃCU I CIEPLE PRZYRODA ROZKWITA                                                                                                            

                                         02.05. -06.05.2011r.

 

 

 

1 (  1/3 )Słoneczne promienie” –rozmowa z dziećmi w oparciu  o wiersz J. Ratajczak pt. „Słońce”

·         wie jaką rolę odgrywa światło słoneczne i woda w życiu roślin

.

2.( 5/6 )Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – metoda zadaniowa wg K. Wlaźnik kształtowanie prawidłowej postawy ciała; doskonalenie sprawności ogólnej;

przeciwdziałanie płaskostopiu

·         przestrzega podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas ćwiczeń gimnastycznych

 

3(  1/3/12) „Wszystko wokół kwitnie” –rozmowa z dziećmi w oparciu o ilustracje oraz opowiadanie H. Zdzitowieckiej „Piosenka słowika”

·         uważnie słucha opowiadania, bierze udział w rozmowie

·         wypowiada się na temat obrazka.

 

 

4.( 9 ) „Kwitnąca jabłoń” -  wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką.

·        dz. odtwarza w formie plastycznej treść opowiadania,

 

Ø                                  ( 3 ) Ćwiczenia narządów mowy – ćwiczenia dźwiękonaśladowcze

 

Ø                                  ( 4.7)„Żuraw i czapla” – słuchanie wiersza, nauka fragmentu na pamięć.

 

Ø                                  ( 1/12 )„Co nam dają pszczoły” – rozmowa nt. roli pszczół w przyrodzie.

 

Ø                                  (14)Tak- nie – zabawa

 

Ø                                  (3/12 )Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach i roślinach mieszkających na łące

 

Ø                                  (10 )„Co przypominają te chmury”- zabawa twórcza

 

Ø      ( 14 ). Zabawa „Co jest w tym kolorze” – losowanie kolorów, podanie nazwy przedmiotu, rośliny w tym kolorze, utrwalenie nazw kolorów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

 

 

 

 

5( 13 )Łąkowe rachunki” – posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie sześciu. Sumowanie liczby kropek na biedronkach. Zapoznanie z pojęciem owady.

 

·         liczy w zakresie sześciu i więcej

elementy

 

6( 8 )Zabawy przy muzyce – umiejętność zmiany kroku w zależności od słyszanej muzyki: marsz, bieg na paluszkach, podskoki z nogi na nogę.

 

 

7.( 1/3 )Motyle znad łąki” – słuchanie wiersza

D. Gellner. Rozmowa na temat jego treści.

·         wypowiada się na dany temat.

 

8.( 9 )Motyl” – wykonanie motyla z rolki po papierze toaletowym i kolorowego papieru.

·         potrafi wycinać proste formy, ozdabiać je i łączyć ze sobą

 

 

 

 

Ø      ( 12 )Zajęcia pielęgnacyjne w kąciku przyrody, podlewanie tulipanów, cebuli, pietruszki, dzielenie się swoimi spostrzeżeniami, wyciąganie wniosków

 

Ø      (4) Co do czego pasuje – dobieranie przedmiotów ze względu na wybrana ceche ( wielkości kolor przeznaczenia itp.);

 

Ø      ( 14) Słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę

 

Ø      (1/4  )Dowolna działalność plastyczna – kolorowanie obrazków, wycinanie, lepienie z plasteliny;

 

Ø      ( 1 /10/15   )Zabawy wybraną zabawką, zwrócenie uwagi na poszanowania prawa do zabawy każdego dziecka.

 

( 5/6 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

 

( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych

 

                    ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

 

- „Samochody” – bieg

-„ Wieje wietrzyk”” -zabawa orientacyjno – porządkowa

- „ Kto potrafi „ - zab. ruch. z elem. równowagi.

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

       SPOTKANIE Z TEATREM I POEZJĄ.

                                09.05.-13.05.2011r.

 

 

 

1.(7/15) Wyjście do Teatru Małego na spektakl

pt. ”Muminki”

·         kulturalne zachowanie się podczas spektaklu

 

2.( 1/315 )„Jak powstają książki”. Rozmowa z dziećmi

o kolejnych etapach powstawania książki w oparciu o wiersz „Drukarz” W.Ścisłowskiego – rozwiązywanie zagadek słowno-obrazkowych

·         wie jak powstają książki oraz rozumie pojęcia: drukarz, drukarnia, ilustrator, introligatornia, księgarnia, biblioteka

 

3( 5/6  ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych, tułowia i równowagi.

·         odczuwają radość i dzielą się radością z podejmowanego wysiłku fizycznego

 

4( 15/6)Wycieczka do księgarni

·         wyjaśni funkcję księgarni

·         omówi zasady zachowania się
 

5 ( 8 ) Rytmika- zabawy przy muzyce- utrwalenie poznanych piosenek, rozpoznawanie ich po melodii, improwizowanie ruchem treści piosenek, stwarzanie atmosfery do miłej i radosnej wspólnej zabawy przy muzyce

 

 

Ø      ( 1/14  )Rozwiązywanie zagadek słownych o tematyce bajkowej – wskazywanie charakterystycznych dla danej bajki elementów.

 

Ø      ( 14  )Słuchanie baśni braci Grimm pt. „Królewna Śnieżka”.

 

Ø      1/6 )Zabawa ruchowo naśladowcza „Przedszkolna pantomima” – dzieci poruszają się w sposób podany przez rytmika i zgodnie z muzyką.

 

Ø      (4/14   )Nasze bajeczki – rozwiązywanie zagadek obrazkowych i wyrazowych związanych z bohaterami popularnych bajek

 

Ø      (4/10   )Królewna Śnieżka – układanie historyjki obrazkowej

 

Ø      ( 7/14  )Nauka wiersza „Na Straganie” z podziałem na role.

 

Ø      13/14 )Zabawy matematyczne – rozwiązywanie równań z zastosowaniem znaków

 

Ø      ( 10 )Zabawy konstrukcyjne różnego rodzaju klockami  - tworzenie karmników dla ptaków

 

Ø      ( 7, 1 )Zabawy w kącikach tematycznych  - odgrywanie ról, włączanie do zabawy dzieci nieśmiałe,

 

Ø      (1)Zabawy stolikowe, wykorzystanie gier towarzyskich, zw. uwagi n podporządkowanie się regułom gry

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                               

                               

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin