Maj 2011
Ośrodki zainteresowań
1. W słońcu i cieple przyroda rozkwita.
2. Spotkanie z teatrem i poezją.
3. Nasi dzielni strażacy
4. Polska nasza ojczyzna
Opracowanie:
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
W SŁOŃCU I CIEPLE PRZYRODA ROZKWITA
02.05. -06.05.2011r.
1 ( 1/3 )„Słoneczne promienie” –rozmowa z dziećmi w oparciu o wiersz J. Ratajczak pt. „Słońce”
· wie jaką rolę odgrywa światło słoneczne i woda w życiu roślin
.
2.( 5/6 )Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – metoda zadaniowa wg K. Wlaźnik kształtowanie prawidłowej postawy ciała; doskonalenie sprawności ogólnej;
przeciwdziałanie płaskostopiu
· przestrzega podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas ćwiczeń gimnastycznych
3( 1/3/12) „Wszystko wokół kwitnie” –rozmowa z dziećmi w oparciu o ilustracje oraz opowiadanie H. Zdzitowieckiej „Piosenka słowika”
· uważnie słucha opowiadania, bierze udział w rozmowie
· wypowiada się na temat obrazka.
4.( 9 ) „Kwitnąca jabłoń” - wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką.
· dz. odtwarza w formie plastycznej treść opowiadania,
Ø ( 3 ) Ćwiczenia narządów mowy – ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
Ø ( 4.7)„Żuraw i czapla” – słuchanie wiersza, nauka fragmentu na pamięć.
Ø ( 1/12 )„Co nam dają pszczoły” – rozmowa nt. roli pszczół w przyrodzie.
Ø (14)Tak- nie – zabawa
Ø (3/12 )Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach i roślinach mieszkających na łące
Ø (10 )„Co przypominają te chmury”- zabawa twórcza
Ø ( 14 ). Zabawa „Co jest w tym kolorze” – losowanie kolorów, podanie nazwy przedmiotu, rośliny w tym kolorze, utrwalenie nazw kolorów.
5( 13 )„Łąkowe rachunki” – posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie sześciu. Sumowanie liczby kropek na biedronkach. Zapoznanie z pojęciem owady.
· liczy w zakresie sześciu i więcej
elementy
6( 8 )Zabawy przy muzyce – umiejętność zmiany kroku w zależności od słyszanej muzyki: marsz, bieg na paluszkach, podskoki z nogi na nogę.
7.( 1/3 )„Motyle znad łąki” – słuchanie wiersza
D. Gellner. Rozmowa na temat jego treści.
· wypowiada się na dany temat.
8.( 9 )„Motyl” – wykonanie motyla z rolki po papierze toaletowym i kolorowego papieru.
· potrafi wycinać proste formy, ozdabiać je i łączyć ze sobą
Ø ( 12 )Zajęcia pielęgnacyjne w kąciku przyrody, podlewanie tulipanów, cebuli, pietruszki, dzielenie się swoimi spostrzeżeniami, wyciąganie wniosków
Ø (4) Co do czego pasuje – dobieranie przedmiotów ze względu na wybrana ceche ( wielkości kolor przeznaczenia itp.);
Ø ( 14) Słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę
Ø (1/4 )Dowolna działalność plastyczna – kolorowanie obrazków, wycinanie, lepienie z plasteliny;
Ø ( 1 /10/15 )Zabawy wybraną zabawką, zwrócenie uwagi na poszanowania prawa do zabawy każdego dziecka.
( 5/6 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5/6 ) Zabawy ruchowe
- „Samochody” – bieg
-„ Wieje wietrzyk”” -zabawa orientacyjno – porządkowa
- „ Kto potrafi „ - zab. ruch. z elem. równowagi.
SPOTKANIE Z TEATREM I POEZJĄ.
09.05.-13.05.2011r.
1.(7/15) Wyjście do Teatru Małego na spektakl
pt. ”Muminki”
· kulturalne zachowanie się podczas spektaklu
2.( 1/315 )„Jak powstają książki”. Rozmowa z dziećmi
o kolejnych etapach powstawania książki w oparciu o wiersz „Drukarz” W.Ścisłowskiego – rozwiązywanie zagadek słowno-obrazkowych
· wie jak powstają książki oraz rozumie pojęcia: drukarz, drukarnia, ilustrator, introligatornia, księgarnia, biblioteka
3( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych, tułowia i równowagi.
· odczuwają radość i dzielą się radością z podejmowanego wysiłku fizycznego
4( 15/6)Wycieczka do księgarni
· wyjaśni funkcję księgarni
· omówi zasady zachowania się
5 ( 8 ) Rytmika- zabawy przy muzyce- utrwalenie poznanych piosenek, rozpoznawanie ich po melodii, improwizowanie ruchem treści piosenek, stwarzanie atmosfery do miłej i radosnej wspólnej zabawy przy muzyce
Ø ( 1/14 )Rozwiązywanie zagadek słownych o tematyce bajkowej – wskazywanie charakterystycznych dla danej bajki elementów.
Ø ( 14 )Słuchanie baśni braci Grimm pt. „Królewna Śnieżka”.
Ø ( 1/6 )Zabawa ruchowo naśladowcza „Przedszkolna pantomima” – dzieci poruszają się w sposób podany przez rytmika i zgodnie z muzyką.
Ø (4/14 )Nasze bajeczki – rozwiązywanie zagadek obrazkowych i wyrazowych związanych z bohaterami popularnych bajek
Ø (4/10 )Królewna Śnieżka – układanie historyjki obrazkowej
Ø ( 7/14 )Nauka wiersza „Na Straganie” z podziałem na role.
Ø ( 13/14 )Zabawy matematyczne – rozwiązywanie równań z zastosowaniem znaków
Ø (1)Zabawy stolikowe, wykorzystanie gier towarzyskich, zw. uwagi n podporządkowanie się regułom gry
Marusia901