marzec P.doc

(153 KB) Pobierz

                                    

                                    Marzec 2011

 

        Ośrodki zainteresowań 

 

1.Przedszkolaki kochają zwierzaki .   

2.Tyle kobiet dookoła / Marcowa pogoda.    

3.Szukamy wiosny

4.Przyroda budzi się do życia.

                            5.Wiosna w ogrodzie

 

 

 

                                                                                                                                 

                                                                                

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

    PRZEDSZKOLAKI KOCHAJĄ ZWIERZAKI    

                                       28.02.-04.03.2011r.            

 

 

1.( 3/12/13 ) „ Mój przyjaciel pies –rozmowa z dziećmi na temat opieki nad zwierzętami.

·         dziecko zna cechy psa;

·         nazywa wygląd psa, zna sposób jego poruszania się oraz odżywiania;

·         zna wygląd podstawowych figur geometrycznych;

-d

2.( 14 /9 ) Buda dla psa – wyklejanie budy z figur geometrycznych

·         dziecko prawidłowo wykonuje pracę plastyczną;

 

3.( 1/3 „ Koty Oli” – opowiadanie obrazka połączone

z wykonaniem zadania indywidualnego w kartach pracy.

·         wypowiada się na temat obrazka,

·         wie ,co oznacza odpowiedzialność za zwierzęta i konieczność opiekowania się nimi,

 

4. ( 5/ 6 )Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony metodą zadaniową.

·         ćwiczy zgodnie z poleceniem wychowawcy,

·        przestrzega określonych reguł w zabawach ruchowych

Ø      12/3 )„ Zwierzęta domowe i nie domowe” – zabawa dydaktyczna, nazywanie zwierząt na obrazkach.

 

Ø      ( 3 )„ Zwierzęta i ich głosy” – zabawy ortofoniczne.

 

Ø      ( 13 )„Kotek i płotek” – zabawa dydaktyczna. Stosowanie określeń: nad, pod, na, obok.

 

Ø      ( 15 )Wyjście z dziećmi do biblioteki na głośne czytanie oraz wypożyczenie książek.

 

Ø      ( 7 ) „ Koty i kotki” – zabawa prowadzona w formie opowieści ruchowej.

 

Ø      ( 14 )„ O którym obrazku opowiadam?”- zab. dydaktyczna

 

Ø      ( 8 )Śpiewanie piosenek z repertuaru przedszkola – utrwalenie piosenek poznanych w miesiącu listopadzie, zabawy taneczne i rytmiczne na tle piosenek.

 

Ø      ( 9 )„ Piesek” – lepienie z plasteliny, zorganizowanie wystawy psów.

 

Ø      ( 1 )Zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci.

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                               

                               

 

 

5.( 1/ 13 /3 ) „ Większy” – słuchanie wiersza K. Pokorskiej, zabawa dydaktyczna „ Zwierzęta” .

·         porównuje wielkości zwierząt,

·         porządkuje zwierzęta wg wielkości malejącej i wzrastającej,

6. ( 8 )„Piesek – osłuchanie i nauka piosenki.

·        potrafi indywidualnie zaśpiewać piosenkę 

 

7. ( 1/3/8/7/)„Przedszkolaki kochają zwierzaki” – spotkanie z pracownikami przytuliska dla zwierząt. Prezentacja krótkiego programu artystycznego, wzbudzenie w dzieciach pozytywnych uczuć- chęci niesienia pomocy innym oraz udziału w akcji ,,Przedszkolaki kochają zwierzaki”.

 

8.( 1/3 )„ Na podwórku koło bramy” – słuchanie wiersza H. Łochockiej połączone z zabawa dydaktyczną „ Mamy i ich dzieci”.

·         nazywa zwierzęta dorosłe i ich dzieci,

·        wie jak dorosłe zwierzęta opiekują się swoimi młodymi.

9.( 9 )Zwierzęta” – odrysowanie i kolorowanie - wdrażanie do uważnego słuchania, doskonalenie koordynacji wzrokowo  - ruchowej.

·        rysuje zwierzęta wg określonej zasady – od najmniejszego do największego

 

Ø      ( 14 )„ Kotek”rysowanie pod dyktando.

 

Ø      ( 1/ 4 )Działalność dowolna w zespołach przy stolikach: gry, układanki, itp. – organizowanie samodzielnie czasu wolnego przeznaczonego na zabawę.

Ø      ( 14) „Które zdjęcie było pierwsze” – karta pracy

 

Ø      (  2 )Wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole.

 

Ø (1/8 )Zabawa ruchowa z wykorz. muzyki z Klanzy ,,Orzeszki’’.

 

Ø (  13),,Jaki to kolor?’’ – utrwalenie nazw podstawowych kolorów.

 

Ø (  1/14) Zabawa ,,Głuchy telefon.

 

Ø ( 4 )  Konstruowanie budowli z klocków – podejmuje próbę budowli;

( 5/6 /11) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

 

( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych

 

                    ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

„ Figurki”- bieżna

„ Pająk i muchy”- orientacyjno- porządkowa

„ Pies i kotek”- orientacyjno- porządkowa

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                      TYLE KOBIET DOOKOŁA

                                    07.03. – 09.03.2011r.

                               

 

 

1.( 1/15)Tyle kobiet dookoła” – słuchanie wiersza H. Łochockiej. zainteresowanie dzieci pracą zawodową kobiet

·         potrafi wypowiedzieć się nt kobiet i zawodów jakie wykonują( nauczycielka, sprzedawczyni, lekarka…)

 

2.( 9 )Kobiety w pracy – praca plastyczna- rysowanie kredkami ( I gr.) , pastelami (II gr.) ,farbami akw.(III gr.).

·         prawidłowo rozplanowuje swoją pracę, dobiera odpowiednie kolory, doprowadza pracę do końca

 

3.(7/15) Teatrzyk w przedszkolu

·         wie jak zachować się na przedstawieniu

 

4.( 9/  )Kwiatek dla mamy - wykonanie przestrzennej pracy plastycznej.

·         doskonalenie umiejętności wycinania i składania wg wzoru.

 

5.( 13 )„Kwiaty w wazonie” – kształtowanie umiejętności przeliczania obiektów. Wyodrębnianie przedmiotów do przeliczenia, ustawianie w rzędzie.

·         liczy w zakresie sześciu i więcej

 

6.( 8 ) . Zabawy rytmiczne – wystukiwanie rytmu na kołatce i bębenkach – do znanych melodii. nauka piosenki „Dzień kobiet”

·         aktywnie bierze udział w zabawie przy muzyce

 

Ø         ( 1/3 )Praca kobiet – rozmowy na temat pracy mamy, babci i cioci na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń ;

 

Ø      ( 2,3)Zabiegi , higieniczno sanitarne – prawidłowo wykonuje podstawowe czynności higieniczne (podciąga rękawy, dokładnie myje ręce) ;

 

Ø      (7)Improwizacja ruchowa „Poznajemy zawody kobiet”;

 

Ø      (9 )Naszyjnik dla koleżanki” – przewlekanie nitki przez dziurki, nawlekanie elementów wg wzoru.

 

Ø      (13 ) „Dziewczynki i chłopcy” – porównywanie postaci, dostrzeganie różnic i podobieństw – swobodne wypowiedzi dzieci

 

Ø     (4/10)Zabawy układankami i gry stolikowe z wykorzystaniem kostki

 

Ø      ( 8 )Nasze popisy – indywidualne śpiewanie piosenek i mówienie wierszy – ćwiczenia pamięci

 

Ø      ( 14  ) Rozwiązywanie zagadek przez dzieci dotyczących różnych zawodów. Wyszukiwanie obrazków – rozwiązań zagadek

 

Ø      ( 9 )Kolorowanie wybranych obrazków, ćw sprawności manualnej dłoni, koordynacji wzrokowo – ruchowej.

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                      MARCOWA POGODA         

                        10.03. – 11...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin