Styczeń 2010
Ośrodki zainteresowań
1. Witaj nowy roku/ Bal karnawałowy;
2. Zabawy na śniegu;
3. Pomagamy ptakom przetrwać zimę;
4. Moja babcia i mój dziadek;
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
,,Moja babcia i mój dziadek’’
18.01 – 22.01.2010
1.( 3, 14, 15) Rozmowa z dziećmi przy ilustracjach tematycznych na temat ,,Za co kochamy nasze babcie i dziadków’’
Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla najbliższych członków rodziny – okazywanie szacunku osobom starszym.
· wypowiada się na temat swojej babci i dziadka
· opowiada o spędzonym ze swoimi dziadkami czasie
2. (8, ) „Kłótnia dziadka ”– osłuchanie z piosenką. (płyta CD A. Loska). Nauka zabawy naśladowczej do tekstu piosenki. Ćwiczenie pamięci mechanicznej oraz kształcenie poczucia rytmu.
· powtarza słowa piosenki
· przedstawia ruchem treść piosenki
3.(9) ,,Moja Babcia - mój Dziadek’’ –
wykonanie postaci babci lub dziadka
różnymi technikami plastycznymi. (pastele, farby, kolorowa włóczka, skrawki materiału itp.). Rozwijanie wyobraźni dzieci.
· dorysowuje brakujące elementy twarzy
· dokleja ubranie i włosy z włóczki
4. „ Dzień babci i dziadka w przedszkolu” – uroczystość z udziałem zaproszonych gości.
· przeżywanie radości i zadowolenia, recytacja wierszyków i piosenek, wręczenie przygotowanych niespodzianek.
5.(4,13) Zabawa dydaktyczna ,,Czyja tasiemka jest dłuższa” – poprawne stosowanie określeń : dłuższa, krótsza. Kształcenie logicznego myślenia..
· porównuje długość tasiemki stosując określenia: dłuższa – krótsza,
Ø ( 14)Zabawy dydaktyczne:,,Co robi moja babcia – mój dziadek” - rozpoznawanie czynności pokazywanych przez nauczycielkę.
Ø ( 4 ),,Układamy obrazki” – rozwijanie pamięci wzrokowej (n-l układa trzy obrazki, dziecko je nazywa, potem zamienia ich kolejność).
Ø ( 3),,O czym mówię” – zabawy językowe ( n-l opowiada o jakimś przedmiocie który stoi w środku koła, dzieci odgadują nazwę przedmiotu)
Ø ( 10) Zabawy konstrukcyjne różnego rodzaju klockami - próby tworzenia wspólnych budowli – układanie dużego serduszka.
Ø ( 7, 1 )Zabawy w kącikach tematycznych - wdrażanie do stosowania form grzecznościowych podczas zabaw z rówieśnikami
Ø ( 9/ 10) Rysowanie kredkami, lepienie z plasteliny, ciastoliny , próby cięcia papieru – rozwijanie sprawności manualnych dzieci
Ø ( 5 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub parku – odbijanie na śniegu śladów dłoni, butów.
Ø ( 5 ) Zabawy ruchowe na hollu z wykorzystaniem sprzętu sportowego – przestrzeganie ustalonych reguł bezpiecznej zabawy.
( 5 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5 ) Zabawy ruchowe
- Komu trzeba się ukłonić” – orien. –porząd..
- ,,Kto trafi”- z el. rzutu
,,Pomagamy ptakom przetrwac zimę”
25.01–29.01.2010
1.( 12,3,4.11 ) ,,Ptaki i dzieci” – inscenizacja wiersza W. Domeradzkiego. Rozmowa z dziećmi na temat dokarmiania ptaków pozostających zimą w naszym kraju – rozpoznawanie wróbla.
Segregowanie przyniesionej karmy (ziarenka zbóż, pestki słonecznika, owoce jarzębiny, okruchy chleba, słonina) – umieszczenie karmnika za oknem.
· rozumie potrzebę dokarmiania ptaków,
· rozpoznaje wróbla wśród innych ptaków
2. ( 13),,Liczymy wróbelki – przeliczanie ptaków w zakresie trzech, określanie na której gałęzi jest ich najwięcej, a na której najmniej. Kształcenie logicznego myślenia.
· przelicza ptaki w zakresie trzech
· wskazuje na której gałęzi siedzi jeden, dwa lub trzy wróbelki,
3. (5.6) ,,Ptaki w karmnikach’’ – zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych z obręczami. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
· bierze udział w zabawach ruchowych
· reaguje na polecenia nauczyciela
4.( 9,14) ,,Karmnik dla ptaków ” – naklejenie karmnika z papieru kolorowego według wzoru– rozwijanie wyobraźni dzieci, doskonalenie sprawności manualnych
· nakleja elementy karmnika z papieru kolorowego w odpowiednim miejscu na kartce
5.( 14,9) ,,Czyje to ślady” – rozpoznawanie wśród różnych śladów zwierząt, tych pozostawionych przez ptaki.
· wskazuje wśród śladów zwierząt - ślady pozostawione przez ptaki
Ø ( 1 ) Zabawy dydaktyczne: ,Czarodziejskie piórko” - wskazywanie części ciała dotkniętej przez piórko .
Ø ( 14 ) Zabawa ortofoniczna ,,Ptaszki” – naśladowanie odgłosów znanych ptaków (ćwir, kra, pi)
-- „Lampa- nos”- orient- porządkowa
- „Biegnij za papierową strzałką z el biegu
-‘Po kładce”- z el. równowagi
- „Raki idą tyłem”- z el. czworakowania
Witaj nowy roku/ Bal karnawałowy
04.01–08.01.2010
1( 3/ 8 ) „ Witaj Nowy Roku 2010”-powitanie nowego roku piosenka . składanie życzeń noworocznych.
· rozumie pojęcia: Stary Rok, Nowy Rok
· potrafi ułożyć życzenia noworoczne
2. ( 8 ) Rytmika - zabawy przy muzyce- utrwalenie znanych zabaw tanecznych oraz swobodna ekspresja ruchowa do muzyki. Osłuchanie z piosenką: „Domek”
· umiejętne współdziałanie podczas tańca w parze
3. ( 3/15 ) Co to jest bal – rozmowa z dziećmi na temat balu/ przebieg, przebranie/
· rozumie pojęcia „karnawał” „bal”
4( 4/7 ) Przygotowanie do balu- historyjka obrazkowa.
· potrafi wnikliwie analizować treść obrazka
· umie wypowiadać się na określony temat
5. ( 8 ) „Moja maska na bal”- wykonanie pracy plastycznej: wycinanie , naklejanie, ozdabianie wyciętych szablonów
· umiejętne posługiwanie się nożyczkami.
Ø (9)Stary Rok, Nowy Rok – wykonanie ilustracji
Ø ( 7/1 ) Zabawy tematyczne w kącikach – zachowanie ładu i porządku po skończonej zabawie
Ø ( 14 ) Słuchanie bajek z taśmy magnetofonowej
Ø ( 1/4 ) Gry i układanki stolikowe- dz zna i przestrzega reguły
Ø ( 9 ) Balonika- K...
Marusia901