04198312.pdf

(396 KB) Pobierz
SZT
SZTANDAR
ANDAR
BIBLIJNY
BIBLIJNY — NASZYM
NASZYM
JEDYNYM
JEDYNYM
SZT
SZTANDAREM
ANDAREM
„Podnie´cie
chora˛giew
do
narodów”
Izajasz
62:10;
Izajasz 8:20; Łukasz 11:28.
„Tedy wyszedł głos z stolicy, mówia˛cy: Chwalcie Boga
naszego wszyscy słudzy jego, i którzy si ˛ go boicie, i mali i
wielcy. I słyszałem głos jako ludu wielkiego, i jako głos wielu
wód, i jako głos mocnych gromów, mówia˛cych: Halleluja! i ˙
uja˛ł Królestwo Pan Bóg wszechmoga˛cy” — Obj. 19:5,6.
„Dzi ˛ kujemy tobie, Panie Bo ˙ e wszechmoga˛cy, który´
jest, i który´ był, i który masz przyj´´! ˙e´ wzia˛ł moc swoja˛
wielka ,iuj ˛łe´ królestwo; I rozgniewały si˛ narody, i
przyszedł gniew twój i czas umarłych, aby byli sa˛dzeni, i
aby´ oddał zapłat ˛ sługom twoim, prorokom i ´wi˛ tym, i
boja˛cym si˛ imienia twego, małym i wielkim, i aby´ wytracił
tych, co psuja˛ ziemi ˛” — Obj. 11:17,18.
„Bo tak mówi Pan zast ˛ pów: Oto Ja jeszcze raz, a to po
małym czasie, porusz ˛ niebem i ziemia˛, i morzem i sucha˛;
Porusz ˛, mówi˛ , wszystkie narody, i przyjda˛doPo ˙ ˛danego
od wszystkich narodów; i napełni ˛ ten dom chwała˛, mówi
Pan zast ˛ pów” — Agg. 2:7,8.
„Albowiem oto Ja tworz ˛ niebiosa nowe, i ziemi ˛ nowa˛,
a
nie
b˛da˛
wspominane
rzeczy
pierwsze,
ani
wsta˛pia˛na
serce” — Izaj. 65:17.
„Lecz nowych niebios i nowej ziemi według obietnicy
jego
oczekujemy,
w
których
sprawiedliwo´´
mieszka”
— 2 Piotra 3:13.
„I zatra˛bił Anioł siódmy, i stały si˛ głosy wielkie na niebie mówia˛ce: Królestwa ´wiata stały si˛ królestwami
Pana
naszego i Chrystusa jego, i królowac´b˛dzie na wieki wieków” — Obj. 11:15.
Grudzień 1983 Nr. 4
911580244.011.png
i
Zwiastun
Chrystusowego
Królestwa
SZTANDAR BIBLIJNY — NASZYM JEDYNYM SZTANDAREM
„Podnieście chorągiew do narodów” — Izaj. 62:10.
Izaj. 8:20; Łuk. 11:28.
RADOSNA NOWINA DLA CAŁEGO RODZAJU LUDZKIEGO
„Nie bójcie się; bo oto zwiastuję wam radość wielką, która będzie wszystkiemu ludowi:
iż się wara dziś narodził zbawiciel, który jest Chrystus Pan, w mieście Dawidowem" (Łuk.
2 :10, 11).
W
YDAJE się, że skłonność do odczuwania strachu leży
w naturze człowieka. Wynika to prawdopodobnie z
faktu, iż uświadamiamy sobie, że z natury jesteśmy
grzesznikami, na których nałożona jest kara i że
sprawiedliwie możemy doznać przy-
padającego nam" kara nia.
Niewątpliwie szatan również
wykorzystuje ową naturalną
skłonność, usiłując po-
wstrzymywać nas przed
uświadomieniem sobie, że nasz
Bóg jest Bogiem miłości,
miłosierdzia i dobrotliwości. W
związku z tym wydaje się
naturalne, iż ludzkość znajdując
się w niezwykłych okolicz-
nościach życia powinna odczuwać
strach. Wszędzie możemy do-
strzec uwidocznienie się tej
skłonności. We wszystkich
pogańskich religiach strach stano-
wi główną siłę pobudzającą.
Nawet w tak
zwanych krajach chrześcijańskich
nasz Niebiański Ojciec bywa
rozumiany błędnie. Wiele osób sądzi nadal, że Bóg od
początku zaplanował torturowanie przez całą wieczność
większej części naszej rasy i że prawdopodobnie
jedynie garstka wybranych będzie mogła uniknąć tego
potępienia.
Dlatego nie powinniśmy się dziwić czytając, iż pasterze
z równin Betlejemu poczuli strach, gdy zobaczyli
pojawienie się aniołów. Nic dziwnego, że się zaniepokoili,
bowiem widok ów był bardzo niezwykły. Gdybyśmy tam
byli, to prawdopodobnie również odczulibyśmy
bojaźń wywołaną przez ten
niezwykły widok. Ale jeden z
aniołów pośpiesznie
uspokoił ich mówiąc:„Nie
bó cie ię , nie
przyszedłem, aby uczynić
wam krzywdę, lecz dobro —
„bo oto zwiastuję wam radość
wielką, która będzie wszy-
stkiemu ludowi". Wy-
rażenie przetłumaczone
tu jako „radość wielka"
we wszystkich innych
wypadkach jest oddane
jako Ewangelia. Myśl, którą
zawierało posłanie anielskie,
j t t j :
Poselstwo Ewangelii jaka
ostatecznie dotrze do
każdego stanowi wielką
radość. Wiadomość o Panu Jezusie Chrystusie i Boskim
Planie zbawienia we właściwym czasie dotrze przez
Niego do całego rodzaju ludzkiego — zarówno do żywych,
jak i umarłych — i sprawi mu wielką radość. To wyraźne
poselstwo jest przepełnione po-
SZTANDAR BIBLIJNY I ZWIASTUN
CHRYSTUSOWEJ BAZYLEI
Izaj. 62 : 10
MIESIĘCZNIK
Grudzień 1983
Nr 335/4 (10)
SPIS TREŚCI
Radosna nowina dla całego rodzaju ludzkiego,
Łuk. 2 : 10, 11 .............................................................. 146
Prawdziwa światłość, Jan 1:9 ..................................... 148
Boski Plan ukryty w Abrahamie i jego rodzi
nie ......................................................................... 152
Poszukiwanie bogactwa, Łuk. 13 :21 . . . 155
Świecki Ruch Misyjny „Epifania", jego histo
ria, natura, cele i doktryny ....................................... 158
Dlaczego modlimy się „Przyjdź Królestwo
Twoje"? ........................................................................... 159
„I ZATRĄBIŁ ANIOŁ SIÓDMY, I STAŁY SIĘ GŁOSY
WIELKIE NA NIEBIE MÓWIĄCE: KRÓLESTWA
ŚWIATA STAŁY SIĘ KRÓLESTWAMI PANA
NASZEGO I CHRYSTUSA JEGO, I KRÓLOWAĆ
BĘDZIE NA WIEKI WIEKÓW"
Obj. 11 : 15
911580244.012.png 911580244.013.png 911580244.014.png 911580244.001.png 911580244.002.png 911580244.003.png 911580244.004.png 911580244.005.png 911580244.006.png 911580244.007.png 911580244.008.png
Grudzień 1983 Sztandar Biblijny 147
Pana na świat, wszędzie pojawiły się choroby, płacz i
śmierć. Ale Bóg, który nałożył na człowieka
przekleństwo, celowo zaplanował, by we właściwym
czasie pierwsze rzeczy przeminęły, a w przyszłości nie
było więcej chorób, płaczu, wzdychania i śmierci.
kojem i radością, ponieważ sugeruje, że w jakiś sposób,
nie wyrażony przez anioła, przekleństwo panujące nad
światem zostanie z czasem usunięte. Przekleństwem
ciążącym nad rasą Adamową jest kara śmierci, którą
wymierzono ponad cztery tysiące lat przed ogłoszeniem
owej wielkiej radości pokornym pasterzom z Judei.
Przez wiele stuleci miliony ludzi schodziły do grobów.
Izraelici oczekiwali Mesjasza przez ponad dwa tysiące
lat, jednak On przyszedł dopiero w chwili, gdy
aniołowie ogłosili Jego narodziny. Wszelkie informacje
przed tym pierwszym ogłoszeniem Jego obecności
stanowiły jedynie jej zapowiedź. Lecz oto aniołowie
przynieśli ową radosną nowinę, iż On właśnie się
narodził w mieście Dawidowym — w Betlejem.
Słowo Chrystus jest greckim równoważnikiem
hebrajskiego Mesjasz — terminu, przez który
rozumiano dawno obiecane nasienie Abrahama, które
miało błogosławić wszystkie narody ziemi (l Mojż. 12 :
3; 22 : 15—18). W czasie narodzin Dzieciątko
Betlejemskie było Chrystusem, który miał się rozwinąć
w Ciało składające się z członków, był Panem przez
wiarę, ale jedynie w proroczym sensie. Ono nie było
Zbawicielem aktualnie, gdyż powierzone Mu dzieło
zbawienia było przed Nim a nie za Nim. Jezus wówczas
nie był Chrystusem chwały, gdyż najpierw musiał być
wypróbowany, sprawdzony, musiał okazać Swą
lojalność nawet za cenę śmierci. Nie był nawet Panem,
którym został później, po powstaniu od umarłych, kiedy
otrzymał wszelką moc w niebie i na ziemi. Był On Tym,
którego Jehowa przewidział na Swego wielkiego
Przedstawiciela w niebie i na ziemi. W ten sposób pro-
roczo był nazwany Zbawicielem, Panem, Chrystusem.
Kiedy przeglądamy proroctwa Starego Testamentu,
przekonujemy się, że Prorocy Izraela wskazywali na
wielkiego Zbawiciela, który będzie w stanie zbawić w
zupełności. Przez owych świętych mężów żyjących w
dawnych czasach Bóg przyrzekł, że pewnego dnia pośle
Pomazańca, który będzie Królem Żydów, Królem
całego świata. Ów wielki Kró , który został już
przedstawiony w osobie Melchisedeka króla
Salemskiego, Kapłana Boga Najwyższego, miał zostać
Kapłanem według porządku Melchisedekowego (l
Mojż. 14: 18—20; Ps. 110 :4). Tak więc anielscy
posłańcy na równinach Betlejemu zwiastowali
pasterzom tego, o którym prorocy już tak dawno
przepowiadali.
Dla tych, którzy rozumieją tę anielską nowinę, jest
ona z pewnością źródłem wielkiej radości. Była to
nowina dla całego rodzaju ludzkiego, a nie jedynie dla
Żydów. Była to nowina radości, ponieważ
przepowiadała przywrócenie łaski Boskiej całemu
światu. Na początku, w czasach Adama, Bóg przeklął
ziemię — nie w sensie przeklęcia rodzaju ludzkiego,
lecz w sensie poddania rasy procesowi umierania.
Zapowiedział, że człowiek musi umrzeć (l Mojż. 2:17 ;
3 : 17—19).
Jako wynik wydanego w Edenie wyroku, co nastąpiło
ponad cztery tysiące lat przed przyjściem naszego
Teraz nadszedł czas, aby potwierdzić ów zamiar.
Nowina ta przyniosła wielką radość tym wszystkim,
którzy o niej słyszeli. Nasza radość jest jeszcze większa,
ponieważ widzimy dalszy rozwój wielkiego Boskiego
Planu, który był realizowany przez minionych
dziewiętnaście stuleci. Rozumiemy, że przez ten czas
Bóg wybierał Oblubienicę dla Chrystusa, który miał być
Głową tego Pomazanego Grona i który miał je
doprowadzić do zwycięstwa. Pismo Święte mówi, że
właśnie dożyliśmy chwili, kiedy Pomazane Grono
będzie skompletowane (pisane w 1921 r.), kiedy każdy
członek weźmie udział w pierwszym zmartwychwstaniu
a Królestwo Mesjasza ustanowione zostanie na całej
ziemi. Wtedy rozpocznie się dla świata wielka radość z
powodu powracania do wiedzy o Bogu i doświadczania
Boskiej łaski oraz wiecznego życia. To Królestwo trwać
będzie tysiąc lat.
Błogosławieństwa przeznaczone dla świata będą
naszą własnością, jeśli przyjmiemy je wiarą. Będąc
wiernymi naśladowcami Jezusa słuchamy tych rzeczy.
Wierzymy, że zostaliśmy zaproszeni i przyjęliśmy
skierowane do nas zaproszenie. Przez wiarę
przyjmujemy, że Pan Jezus przykrywa nasze braki.
Przez wiarę staramy się zakończyć bieg z radością.
Przez wiarę wiemy, że Kościół jest już skompletowany.
Przez wiarę spoglądamy w bramy Nowej Dyspensacji i
dostrzegamy, iż chwała jest tuż przed nami, na co
Mistrz wskazał, jako na możliwe do zobaczenia. Przez
wiarę uświadamiamy sobie, że czas Wielkiego Ucisku
obejmujący obecnie wszystkie narody nie jest jedynie
czasem wojen, lecz że strapienia narodów, które jak
nasz Pan wskazał staną się przygotowaniem do
ustanowienia Królestwa, związane są z ich upadkiem.
Przez wiarę przyjmujemy słowa Mistrza: ,,A gdy się to
pocznie dziać, spoglądajcież a podnieście głowy wasze,
przeto, iż się przybliża odkupienie wasze” — Łuk.
21:28.
Poselstwo anielskie dowodzi, że poważny błąd
wkradł się do Kościoła. Przez, wieki panowało
przekonanie, że w momencie śmierci znaczna większość
rodzaju ludzkiego oddana zostanie w ręce demonów,
aby wiecznie cierpieć tortury. Taka doktryna stałaby się
z pewnością złą nowiną o wielkim nieszczęściu dla
większej części rasy Adamowej. Zaznaczamy, że
anielskie poselstwo sprzeciwiało się wszelkiej myśli
tego rodzaju. Według aniołów była to nowina o „radości
wielkiej, która będzie wszystkiemu ludowi”, tym
właśnie, co dawno temu Bóg przyrzekł Abrahamowi
oznajmiając: „Przez siebie samego przysiągłem ...
błogosławione będą w nasieniu twojem wszystkie
narody ziemi” — l Mojż. 22 : 16—18.
Następnie anioł wytłumaczył pasterzom to
911580244.009.png 911580244.010.png
148 Sztandar Biblijny Grudzień 1983
przekleństwo a na jego miejsce wprowadzić wielkie
błogosławieństwo. Ściślej mówiąc, Niemowlątko nie
było Owym Pomazańcem, ponieważ Jezus nie był
pomazany Duchem Świętym przed skończeniem
trzydziestu lat, co miało miejsce przy Jordanie, gdzie
rzeczywiście stał się Chrystusem Bożym (Łuk. 3-21—
23; Dz. Ap. 10:38). Owo Niemowlątko Jezus miało stać
się w przyszłości Zbawicielem, Mesjaszem. Anielska
nowina wybiegała w przyszłość do czasów, gdy nasz
Pan wstąpił do chwały, czci i nieśmiertelności. O tak,
wybiegała do tych czasów, w których zapanuje
Królestwo Mesjasza i przez Cielesnego Izraela będą
spływać błogosławieństwa na wszystkie narody ziemi.
Nowina ta jest jedną z tych, które przynoszą radość
wszystkim, ponieważ zawiera w sobie ziarno Bożego
Planu Zbawienia. BS '21,45.
poselstwo. Podstawą radości był fakt, że tego dnia
urodził się w mieście Dawidowym ich Zbawiciel, który
był Mesjaszem, Panem. Betlejem jest owym miastem
Dawidowym, z którego wyjść miał Zbawca (Mich. 5 :
2). Anioł zwrócił pasterzom uwagę na to proroctwo. No-
wo narodzone niemowlątko miało stać się ich
Zbawicielem. Owa nowina nie głosi, że wszyscy ludzie
są braćmi i że Bóg jest Ojcem wszystkich. Wysuwa na
plan pierwszy fakt, że rodzaj ludzki potrzebuje
zbawienia i że Bóg poczynił pewne zarządzenia, na
mocy których mógł dać Odkupiciela, który zbawiłby
chętnych i posłusznych od grzechów. Tym Odkupicie-
lem nie był nikt inny jak Chrystus Pan.
Słowo Chrystus oznacza Pomazańca Bożego,
Mesjasza, obiecanego od wieków. Miał on usunąć
PRAWDZIWA ŚWIATŁOŚĆ
„Tenci był tą prawdziwą światłością, która oświeca każdego człowieka, przychodzącego na świat" (Jan 1:9).
WSZĘDZIE w Piśmie Świętym światło jest użyte, by
reprezentowało Boga, Jego prawdę, Jego
sprawiedliwość, Jego sług i ich poselstwa. I przeciwnie,
ciemność jest synonimem szatana, księcia ciemności,
oraz wszystkich jego zwiedzionych naśladowców, dzieci
ciemności, a także niegodziwości, z którą on jest
identyfikowany, stanowiącej uczynki ciemności. Te
metafory są tak pełne wyrazu, iż szybko bywają
rozpoznawane, nie tylko przez biegłych w Piśmie
Świętym, lecz także przez świat. Głos natchnienia w
Biblii oznajmia, że pod wpływem szatana, pod
wpływem mocy ciemności, ,,świat wszystek w złem
położony jest”. To twierdzenie powstało podczas Wieku
Ewangelii, a nie w czasach przed potopem czy przed
daniem Izraelowi Zakonu lub w Wieku Zakonu, lecz
właśnie w Wieku Ewangelii. Mimo, że Jezus przyszedł i
dał Swoje życie na Okup, mimo że Jego naśladowcy
zostali pomazani Duchem Świętym w Zielone Świątki,
świat i tak jest położony w złem. Zgodnie z tym co już
powiedziano: „oto ciemności okryją ziemię, a zaćmienie
narody” (l Jana 5 : 19; Izaj. 60 : 2). A jednak Pismo
Święte świadczy, iż Jezus jest Światłością świata,
prawdziwą Światłością, która oświeca każdego
człowieka, przychodzącego na świat, co wyraża
zacytowany na wstępie tekst. W jaki sposób i w jakim
znaczeniu to oświadczenie może być prawdziwe?
Odpowiadamy, że nie zawiera ono prawdy już
wymienionej, jest jedynie proroczym świadczeniem o
tym, co dopiero nastąpi.
Nasz Pan oznajmił tę wielką prawdę, gdy powiedział,
„Ja światłość przyszedłem na świat, aby żaden, kto
wierzy w mię, w ciemnościach nie został”, lecz „ludzie
bardziej umiłowali ciemność niż światłość; bo były złe
uczynki ich” (Jan 12:46; 3:19—21). Innymi słowy, nasz
Pan tu wskazuje, że ludzkość uległa takiej deprawacji,
rozwinęła taką sympatię do
grzechu i stała w takiej sprzeczności z absolutną prawdą,
sprawiedliwością i prawością, iż światłość nie była dla
niej atrakcyjna, była raczej mniej pociągająca, niż błąd.
Pan wyjaśnił, że w tym tkwi owa tajemnica nienawiści,
jaką wywołała Jego obecność, nienawiści, która
doprowadziła do ukrzyżowania Go. Ciemność
„nienawidzi światłości i nie idzie na światłość, aby nie
były zganione uczynki jej”, gdyż naturą światła jest
rozpraszanie ciemności. Dziwna rzecz, ale ciemność nie
była ograniczona do nieświadomych wówczas i nie jest
dzisiaj. Ona nie ma względu na stanowiska. Najbardziej
zdecydowanymi sługami ciemności i najbardziej
przeciwnymi światłu Prawdy, które promieniowało z
życia i nauk naszego Zbawiciela, byli najwyżsi kapłani,
doktorzy prawa i przewodzący faryzeusze. ,,A wielki lud
rad go słuchał”. Prawdę powiedziawszy, moce
ciemności są największe w jednostkach bardziej
wpływowych i bardziej wykształconych. Sam szatan nie
stał się księciem ciemności z powodu ignorancji czy
głupoty, lecz z powodu pychy i grzesznej ambicji, która
wiodła go do sprzeciwienia się Boskiemu Planowi (Mar.
12 :37).
Nasz Pan nie tylko poinformował nas, że możliwości
emanowania Jego światła były o-graniczone przez
otaczające Go ciemności wpływów szatańskich i przez
ludzką deprawację oraz złą ambicję, lecz także, iż to
samo w odpowiednim stopniu spełni się w życiu Jego
naśladowców, to znaczy, że oni dalecy będą od stania się
luminarzami, potężnymi słońcami na firmamencie spraw
ziemi, rozpraszającymi jej ciemności, że będą jedynie
małymi światłami lub świecami. Pan przestrzega nas
przed zniechęceniem się lub wstydzeniem się Go,
wstydzeniem się światła zachęcając do osadzenia swoich
świec na świeczniku tak, by mogły świecić dla tych
wszystkich, którzy są w
Grudzień 1983 Sztandar Biblijny 149
Domu — by nasze światła świeciły domownikom wiary.
A nawet, niech nasze okna będą otwarte, aby ci, co
znajdują się na zewnątrz, mogli dostrzec te światła u
domowników wiary i sami przyjść do tych świateł oraz
doznać serdecznego przyjęcia. Nie mamy jednak mnie-
mać, że świat będzie lubił nasze światło, lub
przypuszczać, że kiedy je do niego zaniesiemy, to będzie
skłonny do sławienia nas, wywyższania i czczenia.
Wprost przeciwnie, jak długo książę ciemności ma świat
w dzierżawie i działa przez światową ambicję i
uprzedzenie, silnie obwarowane złudzenia i fałszywce
doktryny, tak długo są prawdziwe słowa Pana, ,,Jeźli
was świat nienawidzi, wiedzcie, żeć mię pierwej, niżeli
was, miał w nienawiści”. (Jan 15 :18). ,,Nie miećcie
pereł waszych przed świnie, by ich snąć nic podeptały
nogami swemi, i obróciwszy się, nie rozszarpały was”
(Mat. 7 : 6). Ta głębia naszego posłannictwa nie jest
zamierzona dla świata, który czci mamonę, lecz po
prostu dla poświęconych, by poznali tajemnice
,,Królestwa Niebieskiego”. Dla nich obecnie jest
przeznaczone światło Prawdy, dla tych, ,,którebykolwiek
powołał Pan, Bóg nasz”. Pozostali z tego świata są
dziećmi ciemności, wobec których w Pańskiej
opatrzności zostanie podjęte działanie we właściwym
czasie (Mat. 13 :11; Kol. l : 13).
Podobnie, teksty Pisma Świętego wyrażają się o
ścieżce sprawiedliwych w Wieku Ewangelii. One nie
wskazują na ścieżkę Kościoła jako ścieżkę olśniewającą,
wręcz przeciwnie, wskazują na jej wąskość i ciasność,
na to, że najeżona jest próbami i trudnościami, otoczona
ciemnościami, z wyjątkiem światła Boskiej Prawdy. Co
więcej, obraz tej ścieżki i Kościoła podróżującego po
niej, przedstawiony w Piśmie Świętym, podkreśla ten
fakt. On przedstawia podróżnego z lampą przyczepioną
do czubka jego sandała, oświecającą tylko każdy krok na
drodze, jak to podaje Biblia, ,,Słowo twe jest pochodnią
nogom moim, a światłością ścieżce mojej” (Ps. 119 :
105). Apostoł Piotr podając tę samą myśl, mówi: ,,I
mamy mocniejszą mowę prorocką, której pilnując jako
świecy w ciemnem miejscu świecącej, dobrze czynicie,
ażby dzień oświtnął, i jutrzenka weszła w sercach
waszych” (2 Piotra l : 19). Są tu podkreślone cztery
fakty: (l) że Bóg przygotował nowy dzień, który zaświta
we właściwym czasie; (2) że żyjemy w okresie nocy, po-
przedzającej tę nową epokę; (3) że Słowo Pańskie jest
jedynym światłem i przewodnikiem Jego ludu w tej
nocy; (4) że ci, którzy nie są Jego ludem i nie mają tego
światła, chodzą w ciemności, bez względu na to, za jak
mądrych i rozważnych w sprawach światowych
uważaliby się sami i byli uważani przez innych.
cięstwo światła nad ciemnością, o czym zapewniają
nas liczne ustępy Pisma Świętego, mówiące, iż w
słusznym czasie nasz wielki Zbawiciel Chrystus, Sam
przejmie wielką moc i rozpocznie panowanie,
panowanie sprawiedliwości, panowanie Królestwa
Bożego. Następne zapewnienie mówi, iż szybko, na
początku tego panowania szatan będzie związany na ty-
siąc lat, ażeby w ten sposób ograniczyć zwodzenie
rodzaju ludzkiego. Nasz Pan, mówiąc o tym w jednej ze
Swych przypowieści, nazywa szatana mocarzem obecnej
dyspensacji i oznajmia, że go zwiąże i ,,dom jego
rozchwyci” — zniszczy dzieła zła, grzechu, zabobonu,
ignorancji itd. Ach, jaki szczęśliwy dzień wówczas
nastanie dla całego świata!
I właśnie w tym miejscu Apostoł nam przypomina, że
Boski Plan obejmujący przyszłe Królestwo Boga mówi,
iż wybrany podczas Wieku Ewangelii Kościół będzie
połączony ze swym Panem, ze swym Oblubieńcem. To
połączenie Kościoła z Chrystusem jest tak serdeczne, że
czasami dzieło ograniczania szatana i mocy zła na
początku Wieku Tysiąclecia jest przypisywane
Kościołowi pod zwierzchnictwem Głowy i Pana, jak w
tym wypadku, o którym mówi Apostoł, ,,A Bóg pokoju
zetrze szatana pod nogi wasze w rychle” (Rzym. 16 :
20). Podobnie nasz Pan wymienia Kościół jako sto-
warzyszony z Nim w przyszłym dziele oświecania, gdyż
wtedy, kiedy nasz tekst traktuje o Chrystusie jako
prawdziwym i wielkim Świetle, które ostatecznie
oświeci każdego człowieka przychodzącego na ten
świat, nasza Biblia wskazuje, iż członkowie Kościoła
wcześniej już oświecani, postępujący wąską ścieżką
Jego śladami i wystawieni na szczególne próby oraz
trudności, mające rozwinąć i wypróbować zwycięzców,
będą także członkami wielkiego Słońca
Sprawiedliwości, którego promienie, według obietnicy
Pisma Świętego, będą uzdrawiać (Mal. 4 : 2). To
uczestniczenie Kościoła z Nim, w charakterze członków
chwalebnego Słońca Sprawiedliwości, nasz Pan po-
kazuje w przypowieści o pszenicy i kąkolu. W konkluzji
tej przypowieści Pan mówi o zgromadzeniu wybranych
przy końcu tego wieku przez przemianę w
zmartwychwstaniu i oznajmia, że wówczas
,,sprawiedliwi lśnić się będą jako słońce w królestwie
Ojca swego. Kto ma uszy ku słuchaniu, niechaj słucha”
(Mat. 13 :43).
A teraz, po zapoznaniu się z chwalebnym obrazem
poranka Tysiąclecia, wracając do faktów, jakie istnieją
obecnie, dostrzegamy absolutną prawdę obrazów
biblijnych, które przedstawiają świat w ciemnościach a
pogaństwo w szczególnie wielkich ciemnościach i lud
Boży jako jedyny posiadający lampę Boskiego ob-
jawienia, która rzuca światło każdorazowo tylko na
jeden krok na tej ścieżce. Wszystko w tym obrazie
potwierdza pozostałe stwierdzenia Słowa i nasze własne
doświadczenia, a mianowicie, iż nic z tego, co lud Boży
może uczynić w obecnym czasie nie rozproszy mocy
ciemności. Nasze małe świece powinny być osadzone na
swoich świecznikach, knoty
NADCHODZĄCY LEPSZY DZIEŃ
Radujemy się z zapewnienia udzielonego przez Boga,
że nastanie lepszy dzień, chwalebny dzień, w którym
,,cienie przeminą”, nużące cienie tego świata. To
wskazuje na zwy-
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin