Razem_w_przedszkolu_5_cz_3_rozklad_materialu.doc

(309 KB) Pobierz
Wielokierunkowa aktywność dzieci – STYCZEŃ /cz

Wielokierunkowa aktywność dzieci – STYCZEŃ /cz. III/

 

Integralny ośrodek tematyczny: MAMY ZIMĘ. WIWAT NOWY ROK!

 

 

Temat

dnia

 

Społeczna,

przyrodnicza,

techniczna

i zdrowotna

 

 

Językowa i literacka

 

Matematyczna

Słuchowa, muzyczna

Plastyczna

Gry i zabawy ruchowe

 

 

Zima

„Zimowe obrazki” – wyszukiwanie w czasopismach dziecięcych ilustracji związanych z zimą. Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy: często pada

śnieg lub śnieg z deszczem, hula mroźny wiatr, lekki mróz, silny mróz, długie noce,

krótkie dni.

Odwołanie się do doświadczeń dzieci. „Szukamy zimy” – spacer w ogrodzie przedszkolnym. Obserwowanie otoczenia, zwracanie uwagi na zjawiska zachodzące w przyrodzie.

„Zimowe zabawy” – opowiadanie obrazka sytuacyjnego połączone z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Poznanie charakterystycznych cech zimy. Zapoznanie z obrazem graficznym głoski n, litery: n, N. Globalne czytanie wyrazu numerki. Doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

 

„Gdzie słychać n?” – ćwiczenia słuchowe połączone z wykonaniem zadania z wyprawki pięciolatka. Doskonalenie słuchu fonematycznego, spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo-ruchowej. Globalne czytanie wyrazów: nuta, narty.

Wypychanie z tekturki liter t, T. Odrysowywanie kształtu liter na osobnej kartce i ozdabianie według własnego pomysłu. Z chętnymi dziećmi układanie sylab i wyrazów z poznanych liter.

 

W ogrodzie przedszkolnym – lepienie bałwana. Zapoznanie z właściwościami śniegu: suchy, sypki, wilgotny,.

 

 

K 3, s. 2, 3

 

W 3, s. 1

W 3, s. 3

 

 

Podstawa programowa

Ad 3, p. 3, 4

Ad 11, p. 1

 

Ad 3, p. 3

Ad 14, p. 3, 6

 

 

Ad 14, p. 3, 6

 

Ad 5, p. 4

W krainie śniegu i lodu

Zima” – zabawa dydaktyczna. Utrwalanie wiadomości dotyczących zimy. Wdrażanie do spokojnego oczekiwania na swoją kolej.

„Zwierzęta polarne” – praca z obrazkiem połączona z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Poznanie zwierząt żyjących w klimacie polarnym. Globalne czytanie wyrazów: pingwin, mors, lis polarny, foka.

 

Słuchanie wiersza Tomasza Jabłońskiego „Eskimos”.
Wskazanie na globusie Antarktydy i Arktyki. Poznanie podstawowych cech klimatu polarnego. Poznanie sposobu życia Eskimosów.

 

„Pingwinek” – zabawa ze śpiewem.

Wykonanie zadania – karty pięciolatka. Globalne czytanie podpisów pod obrazkami. Kolorowanie zwierząt żyjących w krajach polarnych. Nalepianie nazw zwierząt według wzoru pod dużymi postaciami zwierząt. Liczenie zwierząt i określanie, ile ich jest.

„Eskimos” – wydzieranka z kolorowego papieru. Poznanie wyglądu Eskimosa. Globalne czytanie wyrazu Eskimos. Doskonalenie sprawności manualnych.

 

Zabawą ruchową „Wyprawa do polarnej krainy”.

 

 

 

 

K 3, s. 1

 

 

Podstawa programowa

Ad 11, p. 1

Ad 12, p. 1

 

Ad 3, p. 3

 

Ad 8, p. 2

Ad 14, p. 2, 3, 4

Ad 5, p. 4

Nowy Rok

„Pory roku” – zabawa dydaktyczna. Określanie symboli pór roku: wiosna – krople deszczu, lato – słońce, jesień – liść jesienny, zima – płatek śniegu. Ustalenie stałego następstwa pór roku. Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy.

„Nowy Rok” – słuchanie wiersza Doroty Gellner połączone z wykonaniem zadania z wyprawki pięciolatka. Posługiwanie się nazwami pór roku. Określanie charakterystycznych dla nich zjawisk atmosferycznych.

„Cztery pory roku” – praca z obrazkiem . Opowiadanie treści obrazka. Budowanie wypowiedzi wielozdaniowej. Wprowadzenie do globalnego czytania podpisu 4 pory roku.

 

„Obrazek i wyraz” – zabawa dydaktyczna. Globalne czytanie wyrazów: mors, foka, pingwin, renifer, Eskimos. Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów.

 

Wykonanie zadania – wyprawka pięciolatka. Wyszukiwanie na obrazkach sześciu różnic i zaznaczanie ich czerwoną kropką na dolnym obrazku. Ozdabianie ramek flamastrami.

„Pory roku” – malowanie farbami plakatowymi na dużych arkuszach szarego papieru (praca w zespołach). Odzwierciedlanie w formie plastycznej własnych spostrzeżeń. Zgodna współpraca w zespole.

 

Zabawa orientacyjno- porządkowa „Wiatr śnieżynki”.

 

 

 

 

 

W 3, s. 2

 

 

 

Podstawa programowa

Ad 14, p. 6

Ad 14, p. 7

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin