WYDZIAŁ EDUKACYJNO – FILOZOFICZNY
INSTYTUT PEDAGOGII
Dziennik praktyk pedagogicznych - pedagog szkolny
Dziennik praktyk pedagogicznych
Lp.
Data
Godzina
Cele i zadania
Praktyczne działania
Podpis opiekuna praktyk
1.
05.09.
2011r.
800 - 1200
Zapoznanie się z pracą i dokumentacją pedagoga szkolnego.
Zapoznanie się ze strukturą i czynnościami pedagoga szkolnego w związku z prowadzeniem Dziennika Pracy Pedagoga Szkolnego.
Przeczytanie i omówienie zadań pedagoga szkolnego w zakresie:
ü Zadań ogólnowychowawczych;
ü Profilaktyki wychowawczej
ü Indywidualnej opieki pedagogicznej;
ü Pomocy materialnej uczniom;
Omówienie zakresu oddziaływań pedagoga szkolnego.
Przeczytanie i omówienie planu pracy pedagoga szkolnego na rok szkolny 2011 / 2012.
Przejrzenie i omówienie zasad prowadzenia Dziennika Pracy Pedagoga Szkolnego.
2.
06.09.
2011 r.
1100- 1500
Zapoznanie się z dokumentacja szkoły.
Przeczytanie i omówienie:
ü Planu Pracy Gimnazjum im. gen. Mariusza Zaruskiego w Ustce;
ü Organizacją pracy szkoły: misją szkoły, zadaniami dydaktycznymi, wychowawczymi i opiekuńczymi;
ü Programem wychowawczym realizowanym w szkole;
ü Wewnątrzszkolnym systemem oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów;
ü Statutem Gimnazjum.
3.
07.09.
Zapoznanie się ze programem doradcy zawodowego w Gimnazjum im. gen. Mariusza Zaruskiego w Ustce
Przeczytanie i omówienie zadań doradcy zawodowego w zakresie:
ü Poradnictwa zawodowego
ü Orientacji zawodowej
ü Doradztwa zawodowego
ü Informacji zawodowej
ü Informacji edukacyjnej
4.
08.09.
Zapoznanie się z dokumentacją związaną ze współpracą szkoły z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Słupsku.
Zapoznanie się z zakresem obowiązków pedagoga szkolnego w związku z współpracą z świetlicą szkolną.
Przeczytanie i omówienie przygotowanych przez PPP opinii w związku z niepowodzeniami i trudnościami szkolnymi uczniów szkoły.
Omówienie zakresu obowiązków pedagoga szkolnego.
5.
09.09.
800 -1200
Zapoznanie się z praca i działalnością Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
Zapoznanie się z metodami współpracy pedagoga szkolnego z uczniami szkoły.
Zapoznanie się z opiniami uczniów z trudnościami w nauce i trudnościami wychowawczymi.
Zgromadzenie dokumentacji niezbędnej do przebadania uczniów w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej.
Przygotowanie wniosków dla rodziców do dostosowania form i warunków Egzaminu Gimnazjalnego uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dyslektyków, dysgrafików, nauczanych indywidualnie).
Udział w rozmowie pedagoga szkol...
spodpowieki