Plan wynikowy KOLOROWA KLASA sem 2.doc

(138 KB) Pobierz
TYDZIEŃ/MIESIĄC

Plan wynikowy

Treści nauczania i przewidywane osiągnięcia ucznia w pakiecie Kolorowa klasa, dla klasy 1, semestr II Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON

 

Uwaga: W kolumnie „Przewidywane osiągnięcia ucznia” w nawiasach podano punkty podstawy programowej odpowiadające poszczególnym treściom nauczania.

 

TYDZIEŃ/MIESIĄC

 

TEMAT

TREŚCI POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZE ORAZ SPOŁECZNE Z ETYKĄ, MUZYCZNE, PLASTYCZNE I TECHNICZNE

TREŚCI MATEMATYCZNE

PZREWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA

 

1 i 2 tydzień lutego

FERIE ZIMOWE

 

 

1 i 2 tydzień lutego

3/ luty

Wspomnienia z ferii (czytanie z podziałem na role)

 

 

 

 

 

Wprowadzenie liter F, f

Czytanka „Flagi”

Rozmowa na temat „Jak spędziliśmy ferie zimowe?” (sposoby spędzania wolnego czasu, miejsca, które dzieci odwiedziły podczas ferii).

 

Nauka pisania liter F, f. Flaga Polski, flagi innych państw.

Flaga Unii Europejskiej, Syriusz.

Zapoznanie z mapą Europy (miejsce Polski w Europie; zwrócenie uwagi na państwa, z którymi graniczy Polska).

Część wspólna zbiorów wprowadzenie. Doliczanie, odliczanie, ciągi rosnące, malejące.

– dba o estetykę i poprawność graficzną pisma, przestrzega zasad kaligrafii (1.2.c)

– posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, litera, zdanie (1.2.d)

– czyta i rozumie proste krótkie teksty (1.2.b)

– mówi na temat, zadaje pytania i odpowiada na pytania innych osób (1.1.b)

– wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a Polska znajduje się w Europie; zna symbole narodowe, rozpoznaje flagę Unii Europejskiej (5.8)

– klasyfikuje obiekty(7.1.c)

– układa obiekty w serie rosnące i malejące, numeruje je; wybiera obiekt w takiej serii, określa następne i poprzednie (7.1.b)

4/luty

Wprowadzenie liter H, h

Czytanka „Hymn” (z podziałem na role).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Władysław Bełza „Katechizm polskiego dziecka”

 

 

Małgorzata Barańska „Kto robi harmider” (żartobliwy wiersz do czytania przez uczniów)

Nauka pisania liter H, h. Zapoznanie uczniów z hymnem narodowym i z hymnem Unii Europejskiej.

 

Zwrócenie uwagi na postawę, jaką należy przyjąć podczas słuchania/

wykonywania hymnu narodowego.

 

Rozmowa na temat okoliczności (sytuacji), w których wykonuje się hymn.

Wprowadzenie pojęcia symbole narodowe (wyjaśnienie uczniom, czym są symbole narodowe).

 

Nauka na pamięć wiersza Władysława Bełzy.

 

 

Zabawy z hałaśliwą literką H, h odgrywanie scenek pantomimicznych (za pomocą mimiki, gestu, ruchu).

Dopełnianie do 10.

 

– dba o estetykę i poprawność graficzną pisma, przestrzega zasad kaligrafii (1.2.c)

– posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, litera, zdanie (1.2.d)

– zna symbole narodowe; rozpoznaje flagę i hymn Unii Europejskiej (5.8)

– śpiewa piosenki (3.1)

– kulturalnie zachowuje się na koncercie oraz w trakcie śpiewania hymnu narodowego (3.6)

– odtwarza z pamięci teksty dla dzieci (1.3.c)

– uczestniczy w zabawie teatralnej, ilustruje mimiką, gestem, ruchem zachowania bohatera literackiego lub wymyślonego;

(3.1)

wykonuje rymowanki (1.3.a)

– wyznacza sumy (dodaje), manipulując obiektami lub rachując na zbiorach zastępczych, np. na palcach, sprawnie dodaje w zakresie 10 (7.2.b)

1/marzec

Wprowadzenie dwuznaków Ch, ch

Czytanka „Chmura”

 

Czytanka „Chochlik Michałek”

 

 

 

 

 

 

 

 

Tadeusz Śliwiak „Wiosna blisko”

Nauka pisania dwuznaków Ch, ch. Nazywanie i opisywanie zjawisk atmosferycznych. Rozmowa na temat zagrożeń wynikających ze strony zjawisk przyrodniczych. Zabawa słuchowa naśladowanie zjawisk pogodowych.

 

Szukanie pierwszych oznak wiosny. Pierwsze wiosenne kwiaty. Prowadzenie obrazkowego kalendarza pogody.

Różnicowanie ciężaru różnych przedmiotów.

 

– dba o estetykę i poprawność graficzną pisma, przestrzega zasad kaligrafii (1.2.c)

– posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, litera, zdanie (1.2.d)

nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku, podejmuje rozsądne decyzje i nie naraża się na niebezpieczeństwo wynikające z pogody (6.2.c)

zna zagrożenia ze strony zjawisk przyrodniczych, wie, jak zachować się w sytuacji zagrożenia (6.2.d)

odtwarza proste rytmy głosem i na instrumentach perkusyjnych (6.2.c)

nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku (3.2)

obserwuje pogodę i prowadzi obrazkowy kalendarz pogody (6.2.a)

– różnicuje przedmioty cięższe, lżejsze (7.3.b)

2/marzec

Wprowadzenie liter Ó, ó

Czytanka „Wujek Józef”

Małgorzata Barańska „Piosenka wujka Józefa” (tekst do czytania przez uczniów)

Nauka pisania liter Ó, ó. Polskie krajobrazy (zwrócenie uwagi na piękno ojczystych krajobrazów).

 

Wykonanie pracy plastycznej inspirowanej muzyką klasyczną.

Waga i ważenie. Posługiwanie się pojęciami: lżejszy, cięższy, najlżejszy, najcięższy.

 

– dba o estetykę i poprawność graficzną pisma, przestrzega zasad kaligrafii (1.2.c)

– posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, litera, zdanie (1.2.d)

mówi na temat, zadaje pytania i odpowiada na pytania innych osób (1.1.b)

wykonuje śpiewanki i rymowanki

(3.1)

wypowiada się w wybranych technikach plastycznych na płaszczyźnie; posługuje się takimi środkami wyrazu plastycznego jak kształt, barwa, faktura (4.1)

– świadomie i aktywnie słucha muzyki, potem wyraża swe doznania werbalnie i niewerbalnie (3.4)

– potrafi ważyć przedmioty; różnicuje przedmioty cięższe, lżejsze; wie, że towar w sklepie pakowany jest według wagi (7.3.b)

3/marzec

Wprowadzenie liter Ż, ż

Czytanka „Żabi salon mody”

Czytanka „Obrażona żaba”

 

 

 

 

 

 

Wprowadzenie dwuznaków Rz, rz

Czytanka „Witamy wiosnę”

 

 

 

 

 

 

 

 

„Przygody Wisły” (tekst do słuchania)

 

 

 

 

 

 

„Płynie Wisła, płynie …” (wierszyk do przeczytania przez ucznia)

Nauka pisania liter Ż, ż. Rozmowa na temat dostosowania ubioru do warunków pogodowych. Rozmowa na temat „Jak dbać o zdrowie, gdy nadchodzi wiosna”. Schludny wygląd.

 

Nauka pisania dwuznaków Rz, rz. Pierwszy dzień wiosny omówienie zwyczajów związanych z nadejściem wiosny, przygotowanie marzanny. Powitanie wiosny.

 

 

Bieg Wisły. Pokazywanie biegu rzeki na mapie Polski(zwrócenie uwagi na wybrane miejsca, przez które przepływa Wisła).

Utrwalenie znajomości pojęć mniej, więcej, tyle samo.

 

Mierzenie długości. Porównywanie długości obiektów.

– dba o estetykę i poprawność graficzną pisma, przestrzega zasad kaligrafii (1.2.c)

– posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, litera, zdanie...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin