tylko-tutaj-visual-studio-2010-dla-programistow-c_vs21cn.pdf
(
18364 KB
)
Pobierz
696559167 UNPDF
Idź do
Visual Studio 2010
dla programistów C#
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
• Skorowidz
Autor
:
Jacek Matulewski
ISBN: 978-83-24 6 -2173- 6
Format: 172×245, stron: 824
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Doskonały przewodnik po świecie programowania w C# dla platformy .NET!
• Środowisko Visual Studio 2010, język C# 4.0 i podstawy projektowania aplikacji
• Bazy danych i technologia LINQ
• Nowy paradygmat zrównoleglenia aplikacji z biblioteką TPL
• Technologie Windows i wprowadzenie do XNA 4.0
Język C# na dobre zadomowił się już na rynku programistycznym. Zarówno on sam, jak i platforma
.NET przydają się do najróżniejszych zastosowań, obejmujących nie tylko projektowanie złożonych
aplikacji korzystających z baz danych, ale również usług systemu Windows lub gier. Pora więc
zapoznać się z tym językiem programowania, oswoić ze środowiskiem Visual Studio 2010 rmy
Microsoft i zorientować się, jak możesz wykorzystać nowe umiejętności. Ta obszerna książka
o przekrojowym charakterze ułatwi Ci wejście w świat języka C#, platform .NET i XNA. Poznasz
również wiele zaawansowanych technik programistycznych.
Z pierwszej części przewodnika poznasz język C# i bogate środowisko programistyczne Visual
Studio 2010. Nauczysz się również jak wydajnie projektować aplikacje z gracznym interfejsem
użytkownika. Kolejne części poruszają kwestie połączenia aplikacji z bazą danych i stosowania
technologii LINQ. W dobie komputerów z wieloma procesorami o wielu rdzeniach bardzo ważna
jest umiejętność tworzenia aplikacji wielowątkowych. Temu zagadnieniu poświęcona jest część
czwarta dotycząca nowej biblioteki TPL. Znajdziesz tu także opis zagadnień związanych z usługami
sieciowymi WCF i pracą z wykorzystaniem różnorodnych technologii Windows. Osobną część
poświęcono także wprowadzeniu do technologii XNA 4.0 i budowaniu z jej pomocą gier korzystających
z graki 2D. Jeśli chcesz programować w języku C#, nie możesz przegapić tej książki!
• Środowisko Visual Studio 2010, język C# i debugowanie kodu
• Projektowanie zorientowane obiektowo i przegląd komponentów Windows Forms
• Podstawy ADO.NET, eksport i prezentacja danych, transakcje i raportowanie
• Wprowadzenie do zapytań LINQ i tworzenie źródeł danych LINQ
• Programowanie współbieżne – wątki i zadania
• Klasa Parallel i dane w programach równoległych, technologia PLINQ
• Biblioteka WCF – tworzenie usług sieciowych nowej generacji
• Technologie Windows – rejestr systemu, komunikaty, usługi i automatyzacja
• Tworzenie gier w XNA 4.0, użycie shakerów HLSL
• Użycie wyrażeń regularnych – sposób na werykację wprowadzanych danych
• Testy jednostkowe – najlepsza metoda sprawdzania poprawności kodu
Poznaj platformę .NET i język C# od podszewki!
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2011
Spis treci
Wstp ............................................................................................................ 15
Cz I Projektowanie aplikacji Windows ......................................17
Rozdzia 1. rodowisko Visual Studio 2010 ....................................................................... 19
Projektowanie interfejsu aplikacji ..................................................................................................... 20
Tworzenie projektu ..................................................................................................................... 20
Dokowanie palety komponentów Toolbox .................................................................................. 22
Tworzenie interfejsu za pomoc komponentów Windows Forms ............................................... 22
Zapisywanie i wczytywanie projektu .......................................................................................... 24
Analiza kodu pierwszej aplikacji ....................................................................................................... 24
Metody zdarzeniowe ......................................................................................................................... 29
Metoda uruchamiana w przypadku wystpienia zdarzenia kontrolki .......................................... 29
Testowanie metody zdarzeniowej ............................................................................................... 29
Przypisywanie istniejcej metody do zdarze komponentów ...................................................... 31
Edycja metody zdarzeniowej ....................................................................................................... 32
Modyfikowanie wasnoci komponentów ................................................................................... 32
Wywoywanie metody zdarzeniowej z poziomu kodu ................................................................ 32
Reakcja aplikacji na naciskanie klawiszy .................................................................................... 33
Rozdzia 2. Debugowanie kodu ......................................................................................... 35
Skd bior si bdy i jak ich unika? ................................................................................................ 35
Kontrolowane uruchamianie aplikacji w Visual C# ........................................................................... 36
ledzenie wykonywania programu krok po kroku (F10 i F11) ................................................... 37
Run to Cursor (Ctrl+F10) ............................................................................................................ 38
Breakpoint (F9) ........................................................................................................................... 38
Okna Locals i Watch ................................................................................................................... 39
Stan wyjtkowy ................................................................................................................................. 41
Zgaszanie wyjtków ................................................................................................................... 41
Przechwytywanie wyjtków w konstrukcji try..catch .................................................................. 42
Rozdzia 3. Jzyk C# ........................................................................................................ 45
Platforma .NET ................................................................................................................................. 46
rodowisko uruchomieniowe ......................................................................................................46
Kod poredni i podwójna kompilacja .......................................................................................... 46
Skróty, które warto pozna .......................................................................................................... 46
Podstawowe typy danych .................................................................................................................. 47
Deklaracja i zmiana wartoci zmiennej ....................................................................................... 47
Typy liczbowe oraz znakowy ...................................................................................................... 48
Okrelanie typu zmiennej przy inicjacji (pseudotyp var) ............................................................ 49
Operatory .................................................................................................................................... 49
Konwersje typów podstawowych ................................................................................................ 51
4
Visual Studio 2010 dla programistów C#
Operatory is i as .......................................................................................................................... 51
acuchy ..................................................................................................................................... 52
Typ wyliczeniowy ....................................................................................................................... 54
Leniwe inicjowanie zmiennych ...................................................................................................55
Metody .............................................................................................................................................. 55
Przecianie metod ...................................................................................................................... 56
Domylne wartoci argumentów metod — argumenty opcjonalne (nowo jzyka C# 4.0) ....... 57
Argumenty nazwane (nowo jzyka C# 4.0) ............................................................................. 58
Wartoci zwracane przez metody ................................................................................................ 58
Zwracanie wartoci przez argument metody ............................................................................... 58
Delegacje i zdarzenia .................................................................................................................. 59
Wyraenia lambda ....................................................................................................................... 60
Typy wartociowe i referencyjne ....................................................................................................... 61
Nullable ....................................................................................................................................... 62
Pudekowanie .............................................................................................................................. 63
Typy dynamiczne (nowo jzyka C# 4.0) ........................................................................................ 63
Sterowanie przepywem .................................................................................................................... 66
Instrukcja warunkowa if..else ...................................................................................................... 66
Instrukcja wyboru switch ............................................................................................................ 66
Ptle ............................................................................................................................................. 67
Wyjtki .............................................................................................................................................. 68
Dyrektywy preprocesora ................................................................................................................... 70
Kompilacja warunkowa — ostrzeenia ....................................................................................... 70
Definiowanie staych preprocesora ............................................................................................. 70
Bloki ............................................................................................................................................ 71
Atrybuty ............................................................................................................................................ 71
Kolekcje ............................................................................................................................................ 72
„Zwyke” tablice ......................................................................................................................... 72
Ptla foreach ................................................................................................................................ 74
Sortowanie .................................................................................................................................. 74
Kolekcja List ............................................................................................................................... 75
Kolekcja SortedList i inne sowniki ............................................................................................77
Kolejka i stos ............................................................................................................................... 77
Tablice jako argumenty metod oraz metody z nieokrelon liczb argumentów ........................ 78
Sowo kluczowe yield ................................................................................................................. 79
Nowa forma inicjacji obiektów i tablic .............................................................................................. 80
Rozdzia 4. Projektowanie zorientowane obiektowo ........................................................... 83
Przykad struktury (Ulamek) ............................................................................................................. 84
Przygotowanie projektu ............................................................................................................... 84
Konstruktor i statyczne obiekty skadowe ................................................................................... 84
Pierwsze testy .............................................................................................................................. 85
Konwersje na acuch (metoda ToString) i na typ double ........................................................... 86
Metoda upraszczajca uamek ..................................................................................................... 86
Wasnoci .................................................................................................................................... 87
Operatory arytmetyczne .............................................................................................................. 88
Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode ....................................................... 89
Operatory konwersji .................................................................................................................... 90
Implementacja interfejsu (na przykadzie IComparable) ................................................................... 91
Definiowanie typów parametrycznych .............................................................................................. 92
Definiowanie typów ogólnych ....................................................................................................93
Okrelanie warunków, jakie maj spenia parametry ................................................................ 94
Implementacja interfejsów przez typ ogólny ............................................................................... 95
Definiowanie aliasów .................................................................................................................. 96
Typy ogólne z wieloma parametrami .......................................................................................... 97
Rozszerzenia ...................................................................................................................................... 98
Typy anonimowe ............................................................................................................................... 99
Spis treci
5
Rozdzia 5. Przegld komponentów biblioteki Windows Forms ......................................... 101
Notatnik.NET .................................................................................................................................. 101
Projektowanie interfejsu aplikacji i menu gówne ..................................................................... 101
Okna dialogowe i pliki tekstowe ............................................................................................... 106
Edycja i korzystanie ze schowka ............................................................................................... 113
Drukowanie ............................................................................................................................... 113
Elektroniczna kukuka ..................................................................................................................... 120
Ekran powitalny (splash screen) ................................................................................................ 120
Przygotowanie ikony w obszarze powiadamiania ..................................................................... 122
Odtwarzanie pliku dwikowego .............................................................................................. 125
Ustawienia aplikacji ........................................................................................................................ 126
Dywan graficzny ............................................................................................................................. 129
Lista uruchomionych procesów ....................................................................................................... 132
Rozdzia 6. Przecignij i upu ....................................................................................... 135
Podstawy ......................................................................................................................................... 135
Interfejs przykadowej aplikacji ................................................................................................ 135
Inicjacja procesu przecigania ................................................................................................... 137
Akceptacja upuszczenia elementu ............................................................................................. 138
Reakcja na upuszczenie elementu ............................................................................................. 139
Czynnoci wykonywane po zakoczeniu procesu przenoszenia i upuszczania ......................... 140
Przenoszenie elementów midzy rónymi aplikacjami ............................................................. 140
Zagadnienia zaawansowane ............................................................................................................ 140
Opónione inicjowanie procesu przenoszenia ........................................................................... 141
Przenoszenie wielu elementów .................................................................................................. 142
Przenoszenie plików .................................................................................................................. 144
Rozdzia 7. Przezroczyste okna o dowolnym ksztacie ...................................................... 147
Konfiguracja formy ......................................................................................................................... 147
Wczytywanie obrazu ....................................................................................................................... 148
Przezroczysto i agodne znikanie okna ......................................................................................... 150
Zamykanie klawiszem Esc .............................................................................................................. 151
Przenoszenie formy za dowolny punkt ............................................................................................ 151
Menu kontekstowe .......................................................................................................................... 152
Rozdzia 8. Projektowanie kontrolek ............................................................................... 155
Komponent FileListBox .................................................................................................................. 156
Implementacja podstawowych funkcjonalnoci ........................................................................ 156
Rozbudowa komponentu o moliwo zmiany katalogu ........................................................... 163
Waciwoci .............................................................................................................................. 164
Zdarzenia — interakcja z komponentem ................................................................................... 168
Odwieanie komponentu i automatyczne ledzenie zmian w prezentowanym katalogu ......... 173
Kompilacja komponentu do postaci biblioteki DLL ................................................................. 175
Prosty przykad wykorzystania komponentu FileListBox: przegldanie plików tekstowych .... 179
Kolorowy pasek postpu ................................................................................................................. 181
Tworzenie projektu ................................................................................................................... 182
Rysowanie obramowania kontrolki ........................................................................................... 182
Pola i wasnoci ......................................................................................................................... 182
Rysowanie paska postpu .......................................................................................................... 185
Metody ...................................................................................................................................... 186
Zdarzenia ................................................................................................................................... 186
Rozdzia 9. Studium przypadku: implementacja liczb zespolonych i ich uycie
do rysowania fraktali .................................................................................... 189
Implementacja liczb zespolonych .................................................................................................... 189
Projekt struktury ........................................................................................................................ 190
Wasnoci .................................................................................................................................. 192
Plik z chomika:
gitara_i_bas
Inne pliki z tego folderu:
Paweł Zaremba-Śmietański pieniądze leżą na parkiecie. giełda dla niepokornych full scan.pdf
(16755 KB)
web-design.-projektowanie-atrakcyjnych-stron-www pełna wersja.pdf
(98881 KB)
Witold Wrotek ulead video studio 11 pl. pierwsze starcie pełna wersja.pdf
(24681 KB)
Kevin Kocis, MSCE administracja microsoft active directory full version.pdf
(16775 KB)
Jeffrey E. Clark autocad 2002 i 2004. tworzenie makr w vba ebook.pdf
(9988 KB)
Inne foldery tego chomika:
- HD - FILMY PRZYRODNICZE
- HD - Koncerty - Teledyski
- Lekarz Domowy
- SYMULATORY
Pliki dostępne do 01.06.2025
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin