UMOWA na serwisowanie nr.docx

(23 KB) Pobierz

UMOWA nr .......................

O KONSERWACJĘ SYSTEMU ALARMOWEGO

 

 

Zawarta w dniu……………………….. roku pomiędzy……………………………………..

…………………………………...……………………………….zwany dalej Zleceniodawcą a

firmą ………………………………………………………………………………………………..

 

NIP: ……………………………………………… nr licencji ………………………………….

zwany dalej Serwisantem.

Strony zawierają umowę o treści:

§1

Zakres usługi i jej obowiązywanie

1.      Zleceniodawca zleca Serwisantowi przejęcie do konserwacji system alarmowego oraz

 

………………………………………………………………………………………………………

znajdującego się na obiekcie - miejsce instalacji:

 

………………..………………………………...............................................................

 

gdzie usługi konserwacyjno - serwisowe wymienione w §1 pkt.2 umowy będą wykonywana

 

raz na ………………miesiące. 

 

Za co serwisant będzie otrzymywał ryczałtowe wynagrodzenie w kwocie ustalonej w §4 pkt.1.

 

2.      Zakres podejmowanych czynności konserwacyjno - serwisowych przez Serwisanta dla danego systemu alarmowego to:

- sprawdzenie instalacji kablowej, rozmieszczenia i zamocowania poszczególnych elementów systemu alarmowego, wyszczególnionych na osobnej liście urządzeń dołączonej do umowy;

- sprawdzenie poprawności działania wszystkich czujników łącznie z urządzeniami uruchamianymi ręcznie (np. przycisk napadowy, pilot, ręczny ostrzegacz pożarowy);

- sprawdzenie czy zasilanie główne i awaryjne (akumulatory, zasilacze buforowe, ups) są sprawne i utrzymują zasilanie podczas braku zasilania sieciowego 230V;

- wymiana na koszt Zleceniodawcy raz na 6 miesięcy wszystkich baterii jakie wykorzystywane są do zasilania urządzeń aktywnych w danym systemie alarmowym (czujniki ruchu, przyciski napadowe);

- sprawdzenie centrali alarmowej wraz ze wszystkimi połączeniami i procedurami do jakich została zaprojektowana;

- sprawdzenie poprawności działania systemu powiadamiania o alarmie dla odpowiednich służb i centrów monitoringu.

- sprawdzenie poprawnego działania każdego sygnalizatora optyczno-akustycznego zainstalowanego w systemie;

- usuniecie bieżących usterek lub awarii wykrytych podczas konserwacji;

- sprawdzenie czy system alarmowy jako całość jest sprawna i gotowa do pracy.

- każda jednostka konserwacyjno-serwisowa będzie zakończona wpisem do książki serwisowej danego obiektu, wraz z wykazem dokonanych przeglądów i napraw, potwierdzona podpisem i pieczątka Serwisanta.

 

3.      Zasady napraw urządzeń i instalacji wykraczających poza zakres okresowych usług serwisowych wykazanych w §1 pkt. 2 umowy, odbywających się na bieżąco po zgłoszeniu awarii, będą realizowane w następujący sposób:

- nie odpłatnie - przez okres 12 miesięcy od daty instalacji i przekazania systemu alarmowego do użytkowania w przypadku samoistnego uszkodzenia;

- nie odpłatnie - jeżeli Zleceniodawca podpisał umowę serwisową z wyłączeniem wymiany uszkodzonych elementów instalacji na nowy.

- odpłatne – jeżeli Zleceniodawca nie ma podpisanej ważnej umowy serwisowej lub zalega z zapłatą dla Serwisanta;

- odpłatnie – jeżeli uszkodzenia są efektem dewastacji, ingerencji osób nie upoważnionych lub nieprzeszkolonych oraz nieprzepisowego użytkowania systemu alarmowego,

- odpłatnie – jeżeli uszkodzenia są efektem wyładowań atmosferycznych, niepoprawnych parametrów sieci energetycznej czy innych zdarzeń nie wywołanych czynnikiem ludzkim.

- odpłatnie – jeżeli zlecenia dotyczą rozbudowy lub poważnych zmian w systemie alarmowym traktowanym przez Serwisanta jako odrębne zlecenie.

 

4.      W przypadku wystąpienia awarii systemu alarmowego Serwisant jest zobowiązany do podjęcia naprawy usterek, w ciągu 12 godzin od zgłoszenia zaistniałej sytuacji przez właściciela systemu alarmowego. W przypadku zwłoki przekraczającej 7 dni, Zleceniodawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym.

 

5.      Zleceniodawca i Serwisant zachowują w tajemnicy wszystkie informacje, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo Zleceniodawcy w czasie obowiązywania umowy serwisowej oraz po jej rozwiązaniu. 

 

§2

Czas trwania umowy i jej wypowiedzenie

 

1.      Strony zawierają umowę na czas nieokreślony z możliwością wypowiedzenia jej przez każdą ze stron na koniec każdego okresu rozliczeniowego.

2.      Umowa może ulec rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym w wyniku obustronnego porozumienia stron.

3.      W razie nie zrealizowania płatności przez Zleceniodawcę w ustalonym terminie, Serwisant ma prawo odstąpić od umowy i zaprzestać serwisowania obiektu, wysyłając wezwanie do uiszczenia zaległej opłaty.

 

 

§3

Podstawa oraz zakres odpowiedzialności za szkody

 

1.      Serwisant w toku wykonywanych umowy, jest zobowiązany do wykonywania swoich czynności z należytą starannością i sztuką swojego zawodu.

2.      Serwisant nie ponosi odpowiedzialności za wadliwe funkcjonowanie urządzeń i instalacji wynikającej z:

- braku systematycznej konserwacji urządzeń i instalacji;

- uszkodzeń i nie właściwej obsługi;

- napraw i zmian w systemie wykonywany przez osoby inne niż te które wyznaczył Serwisant;

- zużycia fizycznego urządzeń;

- Serwisant nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z przestępstw jakie zaistniały na obiekcie;

- w przypadku nie udostępnienia obiektu w terminie wcześniej uzgodnionym ze Zleceniodawcą, Serwisant ma prawo do odstąpienia od umowy i wystawienia faktury VAT na podstawie ustaleń w §4 pkt.1

 

 

 

 

§4

Fakturowanie i warunki płatności

 

1.      Zleceniodawca jest zobowiązany do uiszczenia okresowej ryczałtowej opłaty, będącej wynagrodzeniem dla Serwisanta za wykonanie usługi serwisowej która została ustalona

 

na kwotę: ………………………………………………………………….

        słownie: …………………………………………………………………………………………

na podstawie wystawionej faktury VAT przez Serwisanta, płatne do 14dni od daty wystawienia                    faktury za każdy okres konserwacyjno-serwisowy ustalony w §1 pkt.1

2.      Serwisant ma prawo na podwyższenie ryczałtowej opłaty określonej w §4 pkt.1 jeżeli Zleceniodawca w ciągu 14 dni od daty pisemnego powiadomienia go o tym fakcie nie przedstawi sprzeciwu. To oświadczenie woli będzie traktowane jako podstawa do rozwiązania umowy.

 

 

§5

Zmiany w umowie

Wszelkie zmiany umowy mogą nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony

§6

Rozstrzyganie sporów

1.      W kwestiach nieuregulowanych mają odpowiednie zastosowania przepisy Kodeksu Cywilnego .

2.      Wszelkie ewentualne spory będą rozstrzygane przez Sąd.

 

§7

Postanowienia końcowe

Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

 

 

Załączniki:

1. Lista urządzeń składających się na system alarmowy.

2. Książka serwisowa.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin