wymiana koła dwumasowego.docx

(15 KB) Pobierz

Najlepiej robić to w dwie osoby, bo skrzynia jest dość ciężka, potrzebny kanał lub podnosnik.Spuszczamy olej ze skrzyni Demontujemy kolejno:AKUMULATOR,. koło, nakrętkę piasty, sworzeń zwrotnicy, odchylamy piastę koła wyciągamy półoś. odlaczamu czujnik biegu wstecznego!! - to wszystko jest dostępne od strony lewego kola. Pod samochodem: wspornik poprzeczny, lewe nadkole, plastikowa rurę łączącą interkoler z turbina mocowana na dwie śruby i dwie opaski, rury gumowe idące od tej plastikowej w stronę przodu, metalowe wzmocnienie na polaczeniu silnika i skrzyni, odkręcić mocowanie przewodów klimy, aby można je było przesunąć, bo przeszkadzają. Można poluzować śrubę trzymająca ławę da to trochę więcej miejsca przy wyciąganiu skrzyni.

OD góry samochodu: wypinamy kostkę z przepływomierza, demontujemy przepływomierz, obudowę filtra, dobrze też zdemontować podstawę akumulatora, wypinamy wszystkie kostki od czujników, demontujemy potencjometr od "gazu”, bo za nim mamy dwie śrubki torksy od poduszki, wypinamy końcówki linek od biegów i na lewo od nich na polaczeniu silnika i skrzyni czujnik halla. Lepiej go wyjąć, aby nie połamać przy wyciąganiu skrzyni. Wyjmujemy siłownik sprzęgła, trzeba go wcisnąć i przekręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara o kat ok 30-40 stopni i wyciągnąć, odkręcić przewód masowy akumulatora. Wykręcany wszystkie śruby łączące skrzynię z silnikiem, podpieramy podnośnikiem silnik. Odkręcamy dwie śruby i nakrętkę ze szpilki trzymające łapę poduszki do skrzyni i dwa wkręty torksy, które były zasłonięte przez potencjometr gazu. Opuszczamy skrzynie na podnośniku tak, aby wysunęła sie szpilka z łapy i wysuwamy w lewo poduszkę skrzyni. Sprawdzamy raz jeszcze czy mamy odłączone wszystkie przewody i wykręcone wszystkie śruby. Skrzynia jest gotowa do wyjęcia, wysuwamy ja w stronę lewego kola, musimy wszystko opuścić trochę niżej, bo Bedzie nam zawadzać o podłużnice mechanizm zmiany biegów, odsuwamy jeszcze trochę i skrzynia jest nasza. Tu uwaga ze skrzyni wysuwa sie jednocześnie prawa półoś. Aby było łatwiej trzeba pod koniec skantować nieco skrzynie do przodu. Sprzęgło i dwumasa to juz pestka wszystko na torksach. Montaż w odwrotnej kolejności. Za pierwszym razem trochę to trwa, bo nie wiadomo do końca, co trzeba zdemontować, aby nie przeszkadzało, ale za drugim to juz bez problemu. Bez pospiechu w warunkach garażowych 1, 5godz na demontaż 30-40min na demontaż i montaż sprzęgła i dwumasy i 1, 5 na montaż całości. Piwo wskazane, ale PO ZAKONCZENIU, nigdy w trakcie. Jeśli lubisz mieć usmarowane ręce to śmiało życzę powodzenia

Narzędzia raczej typowe klucze oczkowe i nasadowe 13,16 i torksy gwiazdki i sześciokątne

Zgłoś jeśli naruszono regulamin