Data: 5.11.2008r.Formy pracy: indywidualna ( z pomocą nauczyciela )Metody: - stymulacja polisensoryczna- metoda F. Affolter- metoda samodzielnych doświadczeń, w których nauczyciel stwarza warunki do spontanicznej zabawy lub innej formy działalności dziecka,Czas trwania zajęć: 45 min.Cel ogólny: pobudzanie spontanicznej działalności dziecka,Cele szczegółowe: - wydłużanie czasu koncentracji uwagi,- robienie rękami piany w wodzie,Środki dydaktyczne: magnetofon, nagranie z muzyka relaksacyjną pt. ,, Jesień”,lampka , olejek lawendowy, liście, kasztany, suszarka do włosów, żółta chusta, miód, miska z wodą ciepłą i zimną, lód, małe zabawki, płyn do kąpieli, dzbanek z wodą, symbole trójwymiarowe,Przebieg zajęć:1. Powitanie z uczniem przez podanie ręki, śpiewanie piosenki:,, Witaj ... Jak się masz?Podaj mi swą rączkę Cześć, cześć, cześć.”2. Ułożenie planów pracy z wykorzystaniem symboli trójwymiarowych.3. Poranny krąg – jesień.- włączenie muzyki relaksacyjnej pt ,, Jesień”,- przyciemnienie Sali,- masaż dłoni ( masaż grzbietowej strony dłoni – głaskanie, rozcieranie; masaż wewnętrznej strony dłoni – ugniatanie, oklepywanie; głaskanie, ściskanie dłoni ),- opowiadanie o jesieni: oglądanie, dotykanie, przekładanie liści, kasztanów,- spotkanie z żywiołem ( suszarka do włosów ) – rozwiewanie suchych liści, włosów,- założenie dziecku na głowę chusty, zabawa ,, A ku-ku”,- zastosowanie bodźca smakowego – podanie miodu,- gaszenie lampki zapachowej,4.Zabawy z wodą:- spryskiwanie twarzy i rak dziecka wodą,- wkładanie dłoni dziecka do ciepłej i zimnej wody,- dotykanie kostkami lodu dłoni, twarzy dziecka,- polewanie dłoni dziecka strumieniem wody z dzbanka,- wyjmowanie z miski zabawek pływających po wodzie,- mieszanie wody z płynem do kąpieli – robienie piany,- wycieranie rąk,- picie wody z łyżeczki,5 Czynności porządkowe.
Toudulenna