Plan tematów lekcji realizowanych w Ośrodku Edukacji Przyrodniczo-Leśnej "Zdrojowa Góra" w Pile w ramach autorskiego programu wspomagającego realizację zindywidualizowanego programu rewalidacyjno-wychowawczego dla ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim.BLOK TEMATYCZNY: LAS I JEGO MIESZKAŃCYROK SZKOLNY: 2006/2007MIESIĄC: PaździernikTEMAT:"Praca pana leśnika".CEL ZAJĘĆ:Poznanie leśnika, jego zawodu i obowiązków.CZAS ZAJĘĆ:1,5 godziny lekcyjnej.MIESIĄC:ListopadTEMAT:"Drzewa liściaste. Wiewiórka – mieszkaniec drzew liściastych”.CEL ZAJĘĆ:Nauczenie wyróżniania w otoczeniu naturalnym drzew liściastych. Sposoby spędzania zimy przez wiewiórkę – mieszkańca drzew liściastych.CZAS ZAJĘĆ:1,5 godziny lekcyjnej.MIESIĄC:GrudzieńTEMAT:„Poznaję drzewa iglaste”CEL ZAJĘĆ:Nauczenie wyróżniania w otoczeniu naturalnym drzew iglastych.CZAS ZAJĘĆ:1,5 godziny lekcyjnej.MIESIĄC:StyczeńTEMAT:„Dokarmiamy mieszkańców lasu”CEL ZAJĘĆ:Dokarmienie mieszkańców lasu (wędrówka do paśnika w lesie) i ptaków z okolic szkoły.CZAS ZAJĘĆ:3 godziny lekcyjne w lesie + Dokarmianie ptaków przez okres zimowy.MIESIĄC:LutyTEMAT:„Chodzi lisek koło drogi…”CEL ZAJĘĆ:Poznanie polisensoryczne lisa.CZAS ZAJĘĆ:1,5 godziny lekcyjnej.MIESIĄC:MarzecTEMAT: „Stary niedźwiedź mocno śpi…”CEL ZAJĘĆ:Poznanie polisensoryczne niedźwiedzia.CZAS ZAJĘĆ:1,5 godziny lekcyjnej.MIESIĄC:KwiecieńTEMAT:” Las i jego skarby” CEL ZAJĘĆ:Wycieczka do lasu-rezerwatu z pracownikiem nadleśnictwa .CZAS ZAJĘĆ:3 godziny lekcyjne.MIESIĄC:MajTEMAT:„Motyle”CEL ZAJĘĆ:Poznanie jednej z oznak wiosny.CZAS ZAJĘĆ:1,5 godziny lekcyjnej.MIESIĄC:MajTEMAT:„Jedziemy na majówkę.”CEL ZAJĘĆ:Spotkanie integracyjne przy ognisku zorganizowane przez nadleśnictwo.CZAS ZAJĘĆ:4 godziny lekcyjne.
Toudulenna