360Stopni_nr3.pdf

(9251 KB) Pobierz
115304849 UNPDF
NR 3
Czerwiec 2009
360stopni.info
W NUMERZE:
FUEL
DAMNATION
BIONIC COMMANDO
UFC 2009: UNDISPUTED
TERMINATOR: SALVATION
SBK 09: SUPERBIKE WORLD CHAMPIONSHIP
RELACJA
Z KONFERENCJI
MICROSOFTU!
MAGAZYN GRACZY DLA GRACZY
115304849.013.png 115304849.014.png 115304849.015.png 115304849.016.png 115304849.001.png
S PIS T REŚCI
360 STOPNI
W STĘP
2. Spis treści
2. Wstępniak
3. Konferencja Microsoftu na E3
PROGRESS MUSI BYĆ!
Z numeru na numer staramy się wprowadzać coraz to lepsze usprawnienia. Teraz
udało nam się wywalczyć znacznie lepszą jakość i znacznie mniejszą objętość. Również
popracowaliśmy nad wyświetlaniem tekstu. Jak widać, pojawiły się również hiperłącza do
stron w magazynie i Internecie - Wasze sugestie zostały wysłuchane!
Z APOWIEDZI
8. Risen
9. Fight Night Round 4
Muszę przyznać, że numer 3 wyszedł nam trochę mniejszy niż poprzednie, a było
to spowodowane różnymi czynnikami - chociażby szkoła/studia. Jak wiadomo, teraz jest
najgoręcej w tej kwestii. Z tego też powodu tak duże opóźnienie wydania 360Stopni. Jednak
staramy się to Wam zrekompensować. Możecie w tym numerze przeczytać prawdopodobnie
pierwszą w Polsce recenzję gry Prototype, w której też zamieściliśmy (prawdopodobnie jako
pierwsi w Polsce) ilm bezpośrednio w PDF (pobiera się strumieniowo z naszego serwera).
Jako, że nie jesteśmy w stanie nagrać przyzwoitej jakości gameplayu (póki co!) z gry, to
zaczerpnęliśmy video z serwisu GameTrailers, za co mam nadzieję się nie obrażą...
T EMAT NUMERU
10. Prototype
Ś WIEŻE RECKI
14. Bionic Commando
18. FUEL
20. Terminator: Salvation
21. UFC 2009: Undisputed
23. Damnation
25. SBK 09: Superbike World Championship
W najświeższych recenzjach przekonacie się, czy hucznie zapowiadane FUEL
sprostało wymaganiom, jakie stawiali przed nim gracze. Nieoczekiwanie, Bionic Commando
stworzone przez GRIN, jest grą bardzo dobrą. Czego powiedzieć nie można o Terminator:
Salvation, które zostało stworzone przez to samo studio. Podobnie, jak Wanted: Weapons
of Fate z poprzedniego numeru. Do tego recenzja mordobicia UFC 2009: Undisputed
(Angoleiro rozgrzewa się przed premierą Fight Night Round 4) i gry motocyklowej SBK 09:
Superbike World Championship.
R ETRO-RECENZJE
27. Forza Motorsport 2
30. Fallout 3
33. Guitar Hero: Aerosmith
34. Assassin’s Creed
36. Naruto: Rise of a Ninja
38. Dead Space
Jak zwykle, nie zabrakło również recenzji tego, co leży od dawien dawna na naszych
półkach z grami: Forza Motorsport 2, Fallout 3, Guitar Hero: Aerosmith, Assassin’s Creed i
Naruto: Rise of a Ninja. Ogromnie polecam, zwłaszcza, że niedługo czeka nas niezła jazda
z trzecią Forzą i nowym Assassin’s Creedem!
O FF-TOP
40. Retrospekcja: Fallout
44. Retro Age - część 1 - Nintendo
46. Hyde Park
48. Ostatnia strona
Mimo, że Fallout jest serią, póki co, bliższą braci pecetowej, to warto przypomnieć
Wam (a i my skorzystaliśmy), całą serię, od pierwszej części do ostatniej. Dlaczego? Bo
seria Fallout od trójki zmierza w kierunku konsol, przede wszystkim Microsoftu - w końcu
tutaj zostały wydane ekskluzywnie dodatki do tej gry (ostatnio słabe The Pitt, podobno
znacznie lepsze Broken Steel). Do tego zapowiedziano również Fallout: New Vegas, które
ma być zupełnie nową grą w postapokaliptycznym świecie. I to tworzoną przez te same
osoby, które wykreowały pierwsze części!
Byłbym zapomniał... w tym numerze znajdziecie również relację z konferencji
Microsoftu na E3 (z naszego punktu widzenia) oraz, jak co numer, HydePark, w którym
rozmawiamy, a jakże!, o tym, co się działo na targach growych w Los Angeles.
W składzie witam również Jakuba “Thavena” Seraina oraz Generała Czajniczka,
który użyczył swojej krótkiej piłki w recenzji FUEL i z pewnością pojawi się nie raz wraz ze
swoim abstrakcyjnym humorem! Was zachęcam do zaglądania na naszą stronę internetową
www.360stopni.info, bo tam znajdziecie najświeższe informacje z życia magazynu.
PS. Następny numer pojawi się na naszej stronie dopiero pod koniec lipca, jako numer
wakacyjny (na lipiec i sierpnień). Ale bez obaw! Z pewnością przygotujemy coś ekstra!
Większą ilość stron? To na pewno. Wakacje to sezon ogórkowy, więc niewiele się dzieje, ale
po wakacjach zapraszam na mega-recenzję edycji kolekcjonerskiej Assassin’s Creed 2!
Norbert “norberdo” Suski
2
115304849.002.png 115304849.003.png 115304849.004.png 115304849.005.png
Na targach E3 nie mogliśmy się pojawić, ale
dzięki dobrom świata współczesnego, jakim nie-
wątpliwie są komputery i powszechny dostęp do
Internetu, mogliśmy obejrzeć na żywo konfe-
rencję Microsoftu. A na to czekaliśmy w redakcji
chyba wszyscy – może z wyjątkiem Witka, który
przespał całą imprezę... W każdym razie, ci co
oglądali, mieli okazję zobaczyć całą gamę nie-
samowitych tytułów, a w większości były to ga-
meplaye na żywo! Co zrobiło na nas największe
wrażenie, a co zawiodło – przeczytacie w Hyde-
Parku. Tutaj tylko krótko przedstawimy prawie
wszystko, co pojawiło się na konferencji Micro-
softu.
The Beatles: Rock Band
Konferencja rozpoczęła się dźwiękami grupy The Beatles, a konkretnie
utworem Day Tripper, który odegrali ludzie z Harmonix – twórcy serii.
Przy prezentacji gry pojawili się także Ringo Starr i Paul MacCartney!
Oczywiście w produkcji nie może zabraknąć największych hitów zespo-
łu. Mało tego, po premierze gry, która nastąpi 9 września, na Xbox Live
pojawią się do ściągnięcia całe albumy The Beatles – na czele z Abbey
Road. W grze pojawi się także obsługa trzech mikrofonów, więc zapro-
ście już znajomych na odśpiewanie chórków!
Tony Hawk: Ride
Na scenie pojawił się nie kto inny, jak Tony Hawk,
który przedstawił nowy kontroler do gry w kształ-
cie deski i zapowiedział zwiastun produkcji. Po-
chlebnie wypowiadali się również znani skaterzy
w zaprezentowanym ilmie. Widać, że sterowanie
za pomocą nowego kontrolera nie będzie zwykłym
w kij dmuchał – dlatego też twórcy zafundują ob-
szerny samouczek, aby poznać podstawy sterowa-
nia produkcją.
3
115304849.006.png 115304849.007.png
Call of Duty: Modern Warfare 2
Wiadomo już, że produkcja nie będzie jednak opatrzo-
na częścią „Call of Duty”. Na konferencji przedstawiono
gameplay z gry, w którym można było zobaczyć frag-
menty zawarte również w udostępnionych do tej pory
trailerach. W typowym dla siebie klimacie, zaprezento-
wano etap na ośnieżonym szczycie, gdzie bohater wraz
z kompanem wspinają się do bazy wroga, aby potem
eksterminować wszystko, co się rusza. Akcja idzie peł-
ną gębą, pojawiają się panowie na skuterach – w tym
momencie jednego zabijamy by przejąć jego maszynę.
Tutaj zaczęła się już akcja, która mnie osobiście zwaliła
z nóg. Nie da się ukryć, że Modern Warfare 2 to będzie
hit! A przekonamy się o tym 10 listopada. Trzeba jeszcze
tylko dodać, że posiadacze Xboxa 360 otrzymają dodat-
kowe mapy do ściągnięcia z Xbox Live, prawdopodobnie
jako time-exclusive.
Final Fantasy XIII
O tym, że Final Fantasy XIII zostanie wydane także na Xboxa 360, wiedzą
już chyba wszyscy posiadacze tej maszynki. Co ciekawe, najprawdopo-
dobniej gra nie będzie się różnić niczym na obu platformach. Ludzie ze
Square Enix zaprezentowali jedynie krótki gameplay z produkcji – zapo-
wiada się wyśmienicie. Premiera gry odbędzie się w roku 2010.
„Wszystko to, co zobaczycie dalej, będzie exclusivem na Xboxa 360!”
Tak konferansjer zapowiedział tytuły, o których przeczytacie dalej w ni-
niejszym artykule. Na pewno jest w tym 99% prawdy, bo chociażby Left
4 Dead 2 będzie wydane na Xboxa 360 i PC...
Shadow Complex i Joy Ride
Kiedy na scenie pojawił się Cliff Bleszinski z Epic Games, zapewne serce
wszystkich posiadaczy konsoli Microsoftu zabiło szybciej. Przynajmniej
my osobiście liczyliśmy na jakieś, choćby najmniejsze, wzmianki o trze-
ciej części Gears Of War. Niestety, a może i stety, zapowiedziano jedy-
nie grę o tytule Shadow Complex, która będzie strzelaniną i exclusivem
tylko na Xbox Live Arcade. Jak przystało na produkcję Epic Games, gra
będzie napędzana silnikiem Unreal Engine 3. Jest łudząco podobna do
Bionic Commando: Rearmed jeśli chodzi o przedstawienie świata. Duże
znaczenie będzie miało otoczenie, powalczymy również z ogromnymi
bossami.
Na Xbox Live Arcade pojawi się także Joy Ride studia BigPark. Bedzie
to gra, w której nasze Xboxowe avatary wsiądą do zabawnych autek,
aby rywalizować ze sobą w tej casualowej produkcji. W produkcji znaj-
dziemy przeróżne opcje społecznościowe, dzięki którym wymienimy się
własnoręcznie zbudowanymi trasami, skórkami czy autkami. Premiera
zimą tego roku.
Crackdown 2, Left 4 Dead 2
Pokazano zwiastuny obu tych produkcji. O
Crackdown 2 niewiele można, póki co, powie-
dzieć – jedynie tyle, że powstaje i zostanie
utrzymana w stylu podobnym do jedynki. No i
oczywiście, będzie to exclusive na Xboxa 360.
17 listopada tego roku zagramy w drugą część
Left 4 Dead! Produkcja studia Valve będzie
jeszcze bardziej krwawa niż jedynka, jednak
hulać będzie na silniku Source, co nie wróży
zbyt dobrze graice. Do dyspozycji dostaniemy
również nowe mapy do multi i single playera.
Premiera na Xboxa 360 i PC.
4
115304849.008.png 115304849.009.png 115304849.010.png
Splinter Cell: Conviction
Największa chyba niespodzianka konferencji. Conviction przeszedł
metamorfozę w stosunku do tego, co mogliśmy zobaczyć kilkanaście
miesięcy temu. I bardzo dobrze! Znacznie bardziej od chowania się
w tłumie preferujemy krwawą i dynamiczną rozgrywkę. Tutaj każdą
misję będzie można przejść na różne sposoby, co pokazał długi ga-
meplay z gry. Produkcja ma niesamowity klimat, nawiązujący rów-
nież do poprzednich części. Duże znaczenie będą miały elementy
otoczenia. Sam Fisher nie będzie już czaił się w ciemnościach i cze-
kał na okazję – zdradzony przez pracodawców, zamieni się niemalże
w predatora, który wyeliminuje wszystko na swojej drodze, mniam!
Sam nie będzie posiadał również „bondowych” gadżetów znanych z
poprzednich części – chcesz zajrzeć do pokoju, musisz wziąć kawa-
łek rozbitego lustra i podłożyć pod drzwi! I, jak cała seria, exclusive
na Xboxa! Premiera już jesienią!
Forza Motorsport 3
Ochom i achom, jakie towarzyszyły przedstawieniu nowej Forzy
nie było końca. Na początku mocne wejście przedstawiciela studia
tworzącego tą produkcję na tle Audi R8, a potem ten sam model
w akcji w grze. Podobno gra ma być najpiękniejszą ścigałką, jaka
kiedykolwiek powstała. Poziom trudności ma być na tyle dobrze
dopracowany, aby każdy mógł po tę produkcję sięgnąć. Będziemy
mogli ścigać się 400 modelami aut od 50 producentów, a także
nagrywać ilmy wbudowanym edytorem – kto widział konferencję,
ten wie co mamy na myśli. Po prostu wyglądało to pięknie. Do
tego otrzymamy ogromną ilość opcji społecznościowych, dzięki
którym to gracze będą budować content gry. Gra jest zachwalana
na wszystkie strony, zobaczymy jak to będzie się miało w prak-
tyce. Miejmy nadzieję, że zapowiedzi się sprawdzą! Premiera w
październiku tego roku!
Halo 3 ODST
[Tu słów kilka od Ravvena – wielkiego fana serii – dop. norberdo]
[od jakichś trzech miesięcy – dop. Ravven]. W Halo 3 ODST (Or-
bital Drop Shock Trooper) wcielamy się w nowego ODST-a, który
po wystrzeleniu ze statku orbitującego ponad atmosferą planety,
na której ma wylądować rozdzielił się ze swoim squadem w wy-
niku walki, która wybuchła w atmosferze. Osobom nieznającym
książek z serii Halo trudno dokładnie opisać ODST-ów. W pew-
nym sensie jest to „elita” żołnierzy Ziemii. Są twardzi, odważni
i świetnie wyszkoleni, ale bohater serii Halo, John SPARTAN-117
myślał, że tylko wariaci wystawiają się na takie wystrzelenie z
kosmosu przez atmosferę w malutkiej kapsule. Hmm... Powiem
wam też, że sgt. Johnson był w porównaniu do ODST-ów tylko
zwykłym marine (nooo też nie do końca „zwykłym”) i bardzo ich
respektował.
Tak czy inaczej, w Halo 3 ODST zobaczymy nowy HUD, który bę-
dzie bardzo przydatny, ponieważ będzie rozpoznawał niektóre
elementy otoczenia i jednostki (wrogie i przyjazne), po czym
będzie je zaznaczał obramowywaniem w odpowiednim kolorze.
Ponadto będzie sygnalizować dojście naszego bohatera do klu-
czowego momentu w danym etapie gry (na konferencji pokazano
przykład uruchomienia się wspomnienia po podniesieniu pewnego
przedmiotu z ziemi). Jeśli chodzi o nowości w wyposażeniu, to
ODST mają dostęp do broni, do których nawet Spartanie nie mie-
li dojścia. Developerzy zapowiedzieli także większą interakcję z
AI (ponoć dużo mądrzejszym niż ten z H3) squadu. Wszystko po
to, aby pokazać graczom, że zwykli żołnierze (w sumie ODST to
byli już całkiem nieźli) nie są tacy twardzi jak Spartanie. Jest im
trudniej, nie mają takiej siły czy szybkości, więc muszą dobrze
działać razem (choć Spartanie także byli tak szkoleni). [premiera
22 września 2009! – dop. norberdo].
Halo Reach
[I ponownie kilka słów od Ravvena – o Halo Reach, które zostało oi-
cjalnie zapowiedziane na konferencji Microsoftu – dop. norberdo]
[całkiem możliwe, że gra będzie na podstawie książki Halo – The
Fall of Reach – dop. Ravven]. Jeśli chodzi o Halo REACH, to według
mnie, jest to nie lada smaczek dla fanów serii. Tam rozgrywa się
większość wydarzeń prosto sprzed, jak i po Halo 1.
To właśnie na planecie Reach z inicjatywy Dr Halsey powstał pro-
jekt SPARTAN-II i tam, do tajnej bazy ONI, John (SPARTAN-117) wraz
z innymi dziećmi, wyselekcjonowanymi do programu SPARTAN-II,
został sprowadzony. Przez wiele lat tam się uczył, szkolił, trenował
i w końcu został „ulepszony” dla celów programu.
5
115304849.011.png 115304849.012.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin