Caparol - farby, tynki, ocieplenia - cennik 2009.pdf

(2101 KB) Pobierz
Cennik CAPAROL 2009.indd
Caparol Polska
Cennik 03.2009
obowiązuje od dn. 02.03.2009
159680196.010.png 159680196.011.png 159680196.012.png 159680196.013.png 159680196.001.png 159680196.002.png 159680196.003.png 159680196.004.png 159680196.005.png 159680196.006.png 159680196.007.png 159680196.008.png
159680196.009.png
Cennik ważny od dn. 02.03.2009
Spis treści
SPIS TREŚCI
Ogólne warunki sprzedaży . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
1. Program Caparol
1.1. Farby elewacyjne akrylowe i dyspersyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
1.2. Farby elewacyjne silikonowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
1.3. Farby elewacyjne silikatowe – Sylitol . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
1.4. System renowacji fasad Capalith i masy szpachlowe zewnętrzne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
1.5. Masy szpachlowe wewnętrzne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
1.6. Farby wewnętrzne odporne na szorowanie na mokro – klasa 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
1.6.1. Farby wewnętrzne odporne na szorowanie na mokro – klasa 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
1.6.2. Farby wewnętrzne odporne na szorowanie na mokro – klasa 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
1.7. Farby wewnętrzne lateksowe, odporne na szorowanie na mokro – klasa 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
1.8. Farby wewnętrzne ochrona przed pleśnią i grzybami. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
1.9. Środki gruntujące na bazie wody . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
1.10. Środki gruntujące na bazie rozpuszczalnikowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
1.11. Materiały dekoracyjne – lazury i masy szpachlowe, linia Ambiente . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
1.12. Capalac – środki gruntujące, lakiery i lazury do drewna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
1.13. Farby elewacyjne i wewnętrzne Caparol, obiektowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
2. Program Capatect
2.1. Tynki renowacyjne WTA do zawilgoconych/zasolonych murów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
2.2. Silikatowe (krzemianowe), gotowe tynki fakturowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
2.3. Mineralne, lekkie tynki strukturalne w postaci suchych mieszanek, produkty o niskim zużyciu . . . . . . . . .14
2.4. Tynki akrylowe nowej generacji na bazie żywic polimerowych wzmacnianych siloxanem . . . . . . . . . . . .14
2.5. Tynki silikonowe Amphisilan – technologia CCC – czyste fasady . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
2.6. Tynki mozaikowe (kamyczkowe) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
2.7. Kleje i masy szpachlowe do płyt termoizolacyjnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
2.8. Tynki cementowo-wapienne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
2.9. Siatki zbrojące z włókna szklanego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
2.10. Powłoki malarskie oraz środki gruntujące . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
2.11. Kołki rozporowe do mocowania styropianu i wełny mineralnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
2.12. Narożniki ochronne, profile fasadowe, akcesoria do wykonywania ociepleń . . . . . . . . . . . . . . . . . .17
2.13. Materiały izolacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17
3. Program Disbon
3.1. Środki gruntujące . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
3.2. Środki impregnujące i hydrofobizujące . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
3.3. Powłoki posadzkowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
3.4. Ochrona betonu i renowacja balkonów i tarasów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
Materiały pomocnicze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19
Aktualności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Indeks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
Caparol Polska Sp. z o.o. , 02-867 Warszawa, ul. Baletowa 5C, tel. (22) 544 20 40, fax (22) 544 20 41, e-mail: info@caparol.pl, www.caparol.pl
3
 
Ogólne warunki sprzedaży
Cennik ważny od dn. 02.03.2009
Ogólne warunki sprzedaży firmy Caparol Polska Sp. z o.o.
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Ogólne warunki sprzedaży określają zasady zawierania umów
sprzedaży towarów oferowanych przez firmę Caparol Polska
Sp. z o.o. Ogólne warunki sprzedaży mają zastosowanie w sto-
sunku do umów zawieranych z konsumentami (w rozumieniu roz-
porządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995 r. Dz.U. Nr 64 poz. 328),
o ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie zawierają
uregulowań odmiennych.
2. Ogólne warunki sprzedaży, zwane dalej również „OWS”, stanowią
integralną część wszystkich umów sprzedaży zawieranych z firmą
Caparol Polska Sp. z o.o.
3. Zawarcie umowy następuje na podstawie zamówienia Kupujące-
go. Jeżeli w ciągu 2 godzin od złożenia zamówienia Kupujący nie
odwoła go, ani Caparol Polska Sp. z o.o. nie zawiadomi Kupują-
cego o odmowie przyjęcia zamówienia, umowa zostaje zawarta.
Zamówienie powinno zawierać oświad czenie, że Kupu jącemu zna-
ne są i że akceptuje ogólne warunki sprzedaży, a w szczególności
wyraża zgodę na ich traktowanie jako część umowy. Zamówienie
powinno być podpisane przez osoby upoważnione do występo-
wania w imieniu Kupującego.
4. Ogólne warunki sprzedaży podane są do wiadomości Kupującego
najpóźniej przy składaniu przez niego zamówienia. Jeżeli Kupują-
cy pozostaje w stałych stosunkach handlowych z Caparol Polska
Sp. z o.o., przyjęcie przez niego „OWS” przy jednym zamówieniu
uważa się za ich akceptację dla wszystkich pozostałych zamówień
i umów sprzedaży.
5. Jeżeli Kupujący w zamówieniu nie złożył oświadczenia, o którym
mowa w pkt. 3, Caparol Polska Sp. z o. o. może wstrzymać wyda-
nie towaru do czasu otrzymania pisemnego oświadczenia.
6. Kupującemu nie służy wobec Caparol Polska Sp. z o.o. prawo
zatrzymania ani prawo złożenia oświadczenia o potrąceniu.
7. Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania
zapłaty za towar bądź za jego część.
8. Kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego pisemnego zawiado-
mienia Caparol Polska Sp. z o.o. o każdorazowej zmianie swojej
siedziby lub miejsca zamieszkania i adresu dla doręczeń korespon-
dencji. Brak zawiadomienia powoduje, że doręczenia dokonane
na adresy wskazane w zamówieniu, uważane są za skuteczne.
§ 4. Warunki dostawy
1. Dostawa towaru zakupionego przez Kupującego jest realizowana
na podstawie jego zamówienia.
2. Zamówienie powinno być złożone w formie pisemnej i określać
dokładną nazwę i adres Kupującego, asortyment, ilość zamawia-
nego towaru, termin i miejsce dostawy, uzgodnioną z Caparol
Polska Sp. z o.o. formę i termin płatności oraz być opatrzone pie-
czątką firmową i podpisane przez osobę uprawnioną do składania
zamówień w imieniu Kupującego.
3. Caparol Polska Sp. z o.o. może przyjąć zamówienie w całości
lub w części.
4. Caparol Polska Sp. z o.o. jest związana terminem dostawy jedy-
nie wówczas, gdy potwierdzi go na piśmie. Kupujący jest zobo-
wiązany do odbioru towaru w ustalonym terminie. W przypadku
braku potwierdzenia terminu na piśmie Caparol Polska Sp. z o.o.
dołoży wszelkich wysiłków, aby przygotować towar do wysyłki
z uwzględnieniem interesów Kupującego.
5. Caparol Polska Sp z o.o. realizuje dostawę materiałów do miejsca
wskazanego przez Kupującego w przypadku, gdy wartość zamó-
wienia jest nie mniejsza niż 7 000 PLN.
6. Minimalna wartość jednorazowego zamówienia realizowanego
przez Caparol Polska Sp z o.o. wynosi 1 000 PLN. Zamówienia
poniżej tej wartości nie będą realizowane ani kompensowane.
7. Zamówienia o wartości pomiędzy 1 000 PLN a 7 000 PLN będą
realizowane jako odbiór własny Kupującego lub dostarczane będą
przez Caparol Polska Sp z o.o. W tym przypadku cena sprzedaży
produktów zostanie powiększona o 7%. Przy odbiorze własnym
Kupującego wymagana jest wcześniejsza awizacja załadunku.
8. Jeżeli niemożność spełnienia świadczenia przez Caparol Polska
Sp. z o.o. nastąpiła wskutek siły wyższej, Kupującemu nie przy-
sługują żadne roszczenia o naprawienie szkody wynikłej z tytułu
niewykonania lub nieterminowego wykonania umowy. Caparol
Polska Sp. z o.o. ma obowiązek niezwłocznego poinformowa-
nia Kupującego o zdarzeniach, które spowodowały niemożność
realizacji dostawy. Do zdarzeń określanych mianem siły wyższej
zalicza się m.in. niezawinione przez Caparol Polska Sp. z o.o. za-
kłócenia w funkcjonowaniu zakładu produkcyjnego, ograniczenia
spowodowane zarządzeniem władz, klęską żywiołową, strajkami,
blokadami dróg, itp.
9. W przypadku przeterminowanych płatności, nieuregulowania od-
setek za opóźnienie płatności lub przekroczenia limitu kredytu ku-
pieckiego przez Kupującego realizacja kolejnych zamówień zosta-
je wstrzymana do czasu dokonania stosownych płatności.
§ 2. Oferty, wzorce i ceny
1. Oferty, reklamy i inne ogłoszenia o towarach oferowanych przez
Caparol Polska Sp. z o.o. mają charakter wyłącznie informacyjny.
Wzorce i próbki wystawiane przez Caparol Polska Sp. z o.o. mają
wyłącznie charakter materiałów poglądowych i wystawowych.
2. Ceny określone w cennikach wysyłanych kontrahentom są wiążą-
ce do czasu pisemnego powiadomienia przez Caparol Polska
Sp. z o.o. o ich zmianie. Ceny określone w cennikach nie obej-
mują podatku VAT.
§ 3. Warunki płatności
1. Zapłata za otrzymany towar powinna nastąpić bez potrąceń
niezwłocznie po wystawieniu faktury lub według uzgodnionych
warunków płatności. Termin płatności w każdym przypadku jest
określany w dniach i liczony jest od daty wystawienia faktury.
2. Datą wykonania świadczenia przez Kupującego jest data wpływu
należności na konto sprzedawcy, tj. Caparol Polska Sp. z o.o.
z siedzibą w Warszawie.
3. W przypadku nieterminowej zapłaty, Caparol Polska Sp. z o.o. jest
uprawniony, bez dodatkowych wezwań, do żądania odsetek za
opóźnienie, w wymiarze aktualnie obowiązujących odsetek usta-
wowych. Odsetki za opóźnienie liczone są od dnia następującego
po dniu, w którym upłynął termin płatności.
4. W przypadku nieterminowej realizacji płatności, Caparol Polska
Sp. z o.o. jest uprawniona do dochodzenia, obok należności
głównej i odsetek za opóźnienie (oraz ewentualnie kar umow-
nych), również kosztów sądowych, egzekucyjnych, zastępstwa
procesowego oraz wszelkich kosztów związanych z windykacją
tej należności.
5. Jeżeli Kupujący popadł w opóźnienie z płatnościami należnymi na
podstawie więcej niż jednej faktury, Caparol Polska Sp. z o.o. ma
prawo zaliczenia jakiejkolwiek zapłaty dokonanej przez Kupujące-
go z tytułu jakiejkolwiek faktury w pierwszej kolejności na poczet
odsetek za opóźnienie, a następnie należności najdawniej wyma-
galnych. Postanowienie niniejsze uchyla uprawnienia dłużnika,
o którym mowa w art. 451 § 1 kodeksu cywilnego.
§ 5. Wysyłka
1. Z chwilą wydania rzeczy przez Caparol Polska Sp. z o.o. na Ku-
pującego przechodzą korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz
niebezpieczeństwo przypadkowej jej utraty lub uszkodzenia.
2. Miejscem wykonania świadczenia przez Caparol Polska Sp. z o.o.,
a zatem miejscem wydania rzeczy jest magazyn Caparol Polska
Sp. z o.o. Zasada ta jest zachowana także wówczas, gdy przewóz
towarów następuje środkami transportu należącymi do Caparol
Polska Sp. z o.o.
3. Kupujący jest obowiązany dokonać rozładunku samochodu z to-
warem w ciągu 2 godzin od chwili przyjazdu samochodu na
miejsce przeznaczenia. W przypadku, gdy Kupujący nie dokonał
4
Caparol Polska Sp. z o.o., 02-867 Warszawa, ul. Baletowa 5C, tel. (22) 544 20 40, fax (22) 544 20 41, e-mail: info@caparol.pl, www.caparol.pl
 
Cennik ważny od dn. 02.03.2009
Ogólne warunki sprzedaży
rozładunku we wskazanym wyżej czasie, ponosi on koszty przesto-
ju pojazdu. Kupujący ma prawo wskazać dodatkowe, alternatywne
miejsce rozładunku samochodu z towarem. Koszt rozładunku samo-
chodu w dodatkowym miejscu rozładunku ponosi Kupujący. W przy-
padku, gdy dostarczenie towaru do dodatkowego miejsca rozładun-
ku spowoduje wydłużenie drogi transportu lub istotną jej zmianę,
wówczas dodatkowe koszty transportu obciążają Kupującego.
4. Wyznaczenie zakładu bądź magazynu, z którego będzie dostarczo-
ny towar oraz sposobu jego przewozu należy do Caparol Polska
Sp z o.o. Dołoży ona największych starań, aby uwzględnić życzenia
Kupującego w możliwie najszerszym zakresie. Kupujący zobowiąza-
ny jest starannie zbadać kompletność przesyłki bezpośrednio przy
odbiorze i ustalić ewentualne braki lub uszkodzenia towaru powstałe
w trakcie transportu. Kupujący winien zażądać od przewoźnika doko-
nania na liście przewozowym adnotacji o szkodzie oraz sporządzić
protokół szkodowy, w przeciwnym razie utraci on roszczenia odszko-
dowawcze względem Caparol Polska Sp z o.o. lub przewoźnika.
kości i koloru w stosunku do towaru wystawionego przez Caparol
Polska Sp. z o.o. w charakterze materiału wystawienniczego lub
ofertowego nie traktuje się jako wady towaru.
5. W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną Caparol Polska
Sp. z o.o. może według swego uznania albo wymienić towar na
nowy, wolny od wad lub uzgodnić stosowne odszkodowanie. Za-
łatwienie reklamacji w wyżej opisany sposób wyklucza możliwość
domagania się dalszych rekompensat.
6. Do czasu ostatecznego rozpatrzenia reklamacji Kupujący obowiąza-
ny jest przechowywać reklamowany towar w sposób należyty, unie-
możliwiający jego ewentualne uszkodzenie lub powstanie braków.
7. Brak zgłoszenia reklamacji w przewidzianych wyżej terminach powo-
duje utratę przez Kupującego prawa do reklamacji.
8. W każdym przypadku reklamacji podstawą jej rozpatrzenia przez
Caparol Polska Sp. z o.o. jest sporządzenie protokołu reklamacyj-
nego i dokumentacji zdjęciowej przez jej przedstawiciela handlowe-
go/doradcę technicznego, niezwłocznie po zgłoszeniu reklamacji
przez Kupującego.
9. Caparol Polska Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za szkody
spowodowane w czasie rozładunku towaru.
10. Caparol Polska Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za szkody
spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub przechowywa-
niem towaru przez Kupującego oraz za błędy wykonawcze i pro-
jektowe osób trzecich. W szczególności reklamacja nie przysługuje
Kupującemu w sytuacjach, gdy:
a. Kupujący lub osoba trzecia użyli towaru niezgodnie z jego
parametrami technicznymi, o których Kupujący został poinfor-
mowany przez Caparol Polska Sp. z o.o.
b. Kupujący lub osoba trzecia na własną rękę dokonali zmian
w towarze.
11. Caparol Polska Sp. z o.o. ma prawo wstrzymać się wobec Ku-
pującego z realizacją jego roszczeń z tytułu reklamacji do czasu
uregulowania wobec niej przez Kupującego wszelkich zaległych
zobowiązań finansowych.
Akceptując niniejsze warunki Kupujący rezygnuje z korzystania z prawa
zatrzymania, jak również z prawa potrącenia swoich roszczeń.
§ 6. Zwroty
1. Kupujący może zwrócić towar do magazynu i na koszt Caparol Pol-
ska Sp. z o.o. w przypadku, gdy w wyniku dostawy powstała szkoda
transportowa, dostarczony towar jest niezgodny ze złożonym zamó-
wieniem, bądź rozpatrzono pozytywnie reklamację jakościową.
2. Rezygnacja z bieżącego zamówienia w czasie jego realizacji oraz
zwrot materiałów wcześniej zakupionych jest możliwy na koszt Ku-
pującego i dotyczy tylko asortymentu z Cennika 03.2009.
3. Zwrot zakupionego materiału barwionego nie jest możliwy.
4. Realizacja zwrotu może być dokonana tylko na podstawie pisemne-
go wniosku Kupującego i odpowiednio wcześniej sporządzonego
dokumentu zwrotu ZZ przez Caparol Polska Sp. z o.o.
§ 7. Opakowanie
1. Caparol Polska Sp. z o.o. dołoży starań, aby towar został właściwie
opakowany; nie ponosi ona jednak odpowiedzialności za ewentu-
alne szkody wynikłe z właściwości zastosowanego materiału zwykle
używanego do opakowania towaru danego rodzaju.
2. Do transportu towaru na paletach stosowane są wyłącznie palety
EURO jedno- i wielorazowe.
3. Koszt palet EURO nie jest wliczony w cenę towaru. Kupujący ma
obowiązek zwrócenia do magazynu Caparol Polska Sp. z o.o. pa-
let, które otrzymał wraz z zamawianym towarem. Palety odbiera
każdorazowo w imieniu Caparol Polska Sp. z o.o. przedsiębiorstwo
spedycyjne, z którym Caparol Polska Sp. z o.o. ma zawartą umowę
o świadczenie usług transportowo-spedycyjnych i które działa na
zlecenie Caparol Polska Sp. z o.o.
§ 9. Ochrona danych osobowych
Akceptując niniejsze „OWS” Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie
jego danych osobowych przez Caparol Polska Sp. z o.o. oraz pod-
mioty działające na jej zlecenie w kraju i zagranicą, w związku z rea-
lizacją umów sprzedaży towarów oferowanych przez Caparol Polska
Sp. z o.o. oraz w celach marketingowych związanych z prowadzoną
przez Caparol Polska Sp. z o.o. działalnością gospodarczą. Kupują-
cemu przysługują wszelkie uprawnienia wynikające z ustawy z dnia 29
sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Z 1997 r. Nr 133,
poz. 883), w szczególności ma on prawo wglądu we własne dane.
§ 8. Reklamacja
1. Wszelkie reklamacje należy zgłaszać do Caparol Polska Sp. z o.o.
niezwłocznie i na piśmie.
2. W przypadku reklamacji ilościowych, zgłoszenie reklamacji może
nastąpić:
a. dla reklamacji wynikających z błędnego załadunku towaru naj-
później w dniu następnym po rozładunku towaru.
b. dla reklamacji wynikających ze szkód powstałych w czasie trans-
portu najpóźniej w dniu rozładunku towaru.
3. W przypadku reklamacji ilościowych konieczne jest umieszczenie
przez Kupującego adnotacji na liście przewozowym o rodzaju szko-
dy w zakupionym towarze (stwierdzenie braku lub uszkodzenia) oraz
sporządzenie protokołu szkodowego. Adnotacja na liście przewozo-
wym i protokole szkodowym musi zostać podpisana przez kierowcę,
który dostawę zrealizował.
4. Reklamacje jakościowe Kupujący może zgłaszać w terminie 8 dni
od daty wykrycia wady, nie później jednak niż w ciągu 1 roku od
dnia wydania mu towaru, załączając próbkę reklamowanego towaru.
Przy rozpatrywaniu reklamacji ich zasadność ocenia się z uwzględ-
nieniem obowiązujących norm technicznych. Niewielkie odstępstwa
dostarczonego Kupującemu towaru odnoszące się do wielkości, ja-
§ 10. Postanowienia końcowe
1. W sprawach nie uregulowanych w niniejszych warunkach mają za-
stosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
2. Caparol Polska Sp. z o.o. i Kupujący będą dążyć do polubownego
załatwienia wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonywaniem
umów objętych niniejszymi warunkami. W przypadku niemożności
polubownego załatwienia sprawy, odpowiednim do rozstrzygnię-
cia sporu będzie sąd właściwy dla miejsca siedziby Caparol Pol-
ska Sp. z o.o. W przypadku nieważności niektórych postanowień
„OWS” wskutek wprowadzenia odmiennych regulacji ustawowych,
pozostałe postanowienia nie tracą swojej ważności.
Warszawa, marzec 2009 r.
Caparol Polska Sp. z o.o., 02-867 Warszawa, ul. Baletowa 5C, tel. (22) 544 20 40, fax (22) 544 20 41, e-mail: info@caparol.pl, www.caparol.pl
5
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin