Bibliografia.doc

(38 KB) Pobierz
Pedagogika



Miejskie Przedszkole nr 8

MONTESSORI

w Jarosławiu

os. Słoneczne 6

37-500 Jarosław

www.montessori.jaroslaw.pl montessori@jaroslaw.pl

 

Pedagogika

Marii Montessori

 

literatura w wyborze:

 

1.BADURA-STRZELCZYK G.: Pomóż mi zrobić to samemu : jak wykorzystać idee Marii Montessori we współczesności. Kra­ków: „Impuls", 1998.

2. BEDNARCZUK B.: Główne funkcje nauczyciela w świetle metody Marii Montessori. „Lub. Rocznik Pedagogiczny". T. 17 (1995/1996) s. 113-118.

3.BEDNARCZUK B.: Idea „kosmicznej edukacji" Marii Montessori próbą całościowego spojrzenia na świat. „Lub. Rocznik Pedagogiczny." T. 18 (1997) s. 143-147.

4.BORGOSZ E.: Z wizytą w szkole Montessori. „Edukacja i Dialog" 1991 nr 6 s. 24-24.

5. BRÓDKA P.: Powrót do idei pedagogicznych Marii Montessori w szkolnictwie USA. „Zesz. Nauk. UG, Pedag." 1982 nr 11 s. 15-21.

6.DYBIEC J.: Maria Montes­sori w Polsce. „Rocz. Komis. Nauk. Pedag." 1983 t. 3 s. 5-27.

7. FLOREK A.: Pomóż mi, abym zrobił to sam. Pedagogika Montessori w przedszkolu. „Edukacja i Dialog" 1993 nr 5 s. 23-25.

8. GUZ S.: „Edukacja" w sys­temie Marii Montessori. „Wychowanie w Przedszkolu" 1994 nr 4 s. 195-201.

9.GUZ S.: Edukacja w syste­mie Montessori. Lublin, 1998 [REC. ZWIERZCHOWSKA I., MACIĄG M.: Pedagogika Marii Montessori dla nauczycieli i stu­dentów. „Wychowanie na co Dzień" 1999 nr 10 s. 49-50.]

10.GUZ S.: Podmiotowość dziecka w klasach Montessori -założenia i ich realizacja. „Wychowanie na co Dzień" 1995 nr 2 s. 11-14.

11. GWIZDA G.: Metoda Marii Montessori - historia czy współczesność? Lublin 15-26 Xl. 1993 (międzynarodowe seminarium pedagogiczne). „Edukacja" 1994 nr 3 s. 100-103.

12. GWIZDA G.: Metoda Marii Montessori w Polsce - sprawozda­nie z konferencji. „Życie Szkolne" 1995 nr 1 s. 60-62.

13.KOMOROWSKA K.: Moje doświadczenia montessoriańskie. „Wszystko dla Szkoły" 1996 nr 12 s.9-10.

14.KONDRACKA M.: Roz­wój społeczno-moralny dziecka w świetle poglądów Marii Montessori. „Test" 1996 nr 4 s. 84-92.

15. KOWALIK-OLUBIŃSKA M.: Praca według założeń Marii Mon­tessori. „Wychowanie w Przedszkolu" 1997 nr 6 s. 348-349.

16. ŁATACZ E.: Jak wychowy­wać dzieci : zarys teorii pedago­gicznej Marii Montessori. Łódź, 1995 [REC. KONDRACKA M. „Test" 1995 nr 2 s. 134-136.]

17.ŁATACZ E.: Recepcja teo­rii pedagogicznej Marii Montes­sori w Polsce do roku 1939. Łódź, 1996.

18.ŁATACZ E.: Trud wycho­wania Marii Montessori dla cywi­lizacji miłości. „Wychowanie na co Dzień" 1998 nr 1-2 s. 36-38.

19.ŁATACZ E.: Życie i dzia­łalność pedagogiczna Marii Montessori/1870- 1952/. „Acta UL, Folder Pedagogiczny" 1992 z. 29 s. 47-68.

20. ŁATACZ E.: Życie i działal­ność pedagogiczna Marii Montes­sori po roku 1910. „Acta UL, Folder Pedagogiczny" 1995 z. 35 s. 45-61.

21. ŁUKANIUK-QUINTAVILLA A.: Szkoła Marii Montessori - historia i współczesność.     (Z do­świadczeń szkoły w Stanach Zjed­noczonych). Kraków, 1998 [REC. RZĘSIKOWSKI S.: Renesans szko­ły Montessori. „Hejnał Ośw". 1998 nr 4 s. 33.]

22. Metoda Marii Montessori: historia i współczesność (materia­ły z międzynarodowej konferencji 25-26 listopada 1993 r.). Lublin, 1994.

23.MIKSZA M.: Pedagogika Marii Montessori. Cz. I. „Prz. Eduk." [Łódź] 1995 nr 3 s. 3-4.

24.MIKSZA M: W łódzkim przedszkolu : Pedagogika Marii Montessori. Cz. II. „Prz. Eduk." [Łódź] 1995 nr 4 s. 6-8.

25.MIKSZA M: Zrozumieć Montessori czyli Maria Montes­sori o wychowaniu dziecka. Idee - Metody - Inspiracje. Kraków „Impuls", 1998.

26. Montessori M.: Domy Dziecięce (Le Case dei Bambini). Metoda pedagogiki naukowej, stosowana w wychowaniu najmłodszych dzieci. 2 wydanie ogłoszonego przez Instytut J. J. Rousseau. Nakład Henryka Lindenfelda, Warszawa 1913.

27. NAUMOWICZ E.: Montes­sori w Polsce. „Poznaj Świat" 1998 nr 9 s. 92-93.

28. Pedagogika Marii Montes­sori. Skierniewice, 1997.

29. SANDLER B.: Maria Mon­tessori (1870-1952). „Nowa Szkoła" 1969 nr 3 s. 15-17.

30. Skrypt z tekstami pedagogiki Marii Montessori. Tłumaczenie z j. niemieckiego: Jacek Dąbrowski, wybór: Małgorzata Miksza.

31. SKWARNA B.: Metoda Ma­rii Montessori - historia czy współ­czesność pedagogiczna? „Życie Szkolne" 1993 nr 10 s. 633-635.

32. SZMYTKA R.: Ćwiczenia co­dziennego dnia w teorii pedagogicz­nej Marii Montessori. „Wychowanie na co Dzień" 1998 nr 7-8 s. 11-14.

33. Środowisko Montessoriańskie. Rozmowa z Marcinem Sawickim, dyrektorem VIII Szkoły Podstawo­wej Katolickiego Stowarzyszenia Wychowawców w Warszawie. „Nowa Szkoła" 1994 nr 6 s. 332-333.

34. Tarapata B.: Rola otoczenia w metodzie Marii Montessori. „Lubelski Rocznik Pedagogiczny”, 1993, T. XV.

35. WIERUCKA J., MACIĄG M.: Koncepcja edukacyjno - wychowawcza Marii Montessori jako jedna z dróg w rewalidacji dzieci specjalnej troski. „Grupa i Zabawa" 1997 nr 1 s. 8-10.

36. WŁODARCZYK R.: Korela­cja zajęć ruchowych o charakterze ogólnorozwojowym z matematy­ką w edukacji klasycznej i montessoriańskiej. „Wychowanie na co Dzień" 1998 nr 6 dod. s. I - IV.

37. ŻÓŁTAK Z.: Idea i dorobek pedagogiczny Marii Montessori w rewalidacji dzieci upośledzo­nych umysłowo. „Szk. Spec". 1996 nr 4 s. 227-229.

38. ŻÓŁTAK Z.: Wykorzystanie idei i dorobku pedagogicznego Marii Montessori w rewalidacji dzieci upośledzonych umysłowo (na przykładzie wdrożenia meto­dy w Szkole Podstawowej Specjal­nej nr 102 w Poznaniu). „Wychowanie na co Dzień" 1995 nr 6 s. 5-6.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin