ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH – METODA LABANA
Marsz dzieci przy muzyce.
Wyczucie własnego ciała. Dzieci poruszają się przy muzyce na przerwę kłaniają się 3X Pisanie głową liter.
Wyczucie ciężaru i czasu. Naśladowanie tańca baletnicy. Przenoszenie wyimaginowanego ciężkiego przedmiotu z miejsca na miejsce, w czasie przerwy rozluźnienie. Interpretacja ruchowa melodii smutnej, skocznej, wesołej, wolnej, szybkiej, żywej. Szybkie reagowanie na zmiany tempa.
Wyczucie przestrzeni.
Kopnij jak najwyżej wyimaginowaną piłkę.
Interpretacja ruchowa :dzieci poruszają się wg zasady: im wyższy dźwięk –tym wyższa pozycja- od stania do leżenia, pełzania.
Rozwijanie wyczucia płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i czasie.
Ruchy potrząsające ramion w zupełnym rozluźnieniu , na sygnał usztywnić je w dowolnej pozycji i zostać bez ruchu.
Ilustracja ruchowa wg wskazówek nauczyciela.
Adaptacja ruchów własnych do ruchów partnera lub grupy. W parach jedno dziecko podąża po dowolnej linii , zmieniając różne ruchy , a drugie wiernie je naśladując biegnie trop w trop za nim.
W parach twarzami do siebie duża odległość, dzieci udają grę w kometkę, siatkówkę, nogą.
Zakończenie
Marsz parami z klaskaniem.
tygrysekjola