PRAWA MURPHY'EGO.txt

(11 KB) Pobierz
PRAWA MURPHY'EGO


Jeżeli co może się nie udać - nie uda się na pewno

Nigdy nie kłóć się z głupcem - ludzie mogš nie dostrzec różnicy

Jeżeli mylisz, że idzie dobrze - na pewno nie wiesz wszystkiego

Trudne problemy zostawione same sobie stanš się jeszcze trudniejsze

Jeżeli udoskonalasz co dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz

Druga kolejka jest zawsze szybsza

Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie

Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urzšdzenia - głupcy sš zbyt
pomysłowi

wiatełko w tunelu - to reflektory nadjeżdżajšcego pocišgu

To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim sporód możliwych miejsc

Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myleć

Złota zasada Murphy ego: Zasady okrela ten, kto ma złoto

Zasada Robertsona: Dyplomata to kto, kto mówi ci, aby poszedł do diabła,
a ty cieszysz się na podróż

Prawo Gumpersona: Prawdopodobieństwo każdego zdarzenia jest odwrotnie
proporcjonalne do stopnia, w jakim jest ono pożšdane

Prawo Wylera: Nie ma rzeczy niemożliwych dla kogo, kto nie musi ich zrobić
sam

Prawo Balaniego: Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie
drzwi toalety się znajdujesz

Prawo Liebermana: Aby oszacować czas potrzebny na wykonanie jakiego
zadania należy przewidywany czas pomnożyć przez dwa i przyjšć jednostkę o
rzšd wyższš

Prawo Greena: Wszystko jest możliwe pod warunkiem, że nie wiesz o czym
mówisz

Maksyma Manly ego: Logika jest absolutnie pewnš metodš dochodzenia do
niepewnych wniosków

Prawo Sattingera: Każde urzšdzenie będzie działać lepiej, jeżeli włożysz
wtyczkę do gniazdka

Prawo Fetta: Nigdy nie powtarzaj udanego dowiadczenia

Zasada Tsara: Przy dziesięciu priorytetowych sprawach kyóra na pewno
będzie wykonana jako pierwsza

Dylemat Główny: Optymista wierzy, że żyjemy w najlepszym ze wiatów

Pesymista obawia się, że może to być prawdš

* * *

TEN ZESTAW PRAW MURPHY'EGO NADESŁAŁ - Marek Włodarz MarekW@msp.waw.pl

Podstawowe Prawo Murphy'ego:
To co może się nie udać, nie uda się na pewno.

Pochodne Prawa Murphy'ego: Nie uda się nawet wtedy, gdy właciwie nie
powinno się nie udać. Wszystko wali się naraz.

Matematyczny dowód Prawa Murphy'ego: Prawidłowa formuła matematyczna Prawa
Murphy'ego w dziedzinie komputerowego przetwarzania danych ma postać: 1+1=2
gdzie "=" jest symbolem oznaczajšcym "niekiedy, jeli w ogóle".

Filozoficzne podstawy do prawa Murphy'ego:
l. Sztuczna inteligencja jest lepsza od naturalnej głupoty.
2. Jeżeli uczynisz komu przysługę, to jeste od zaraz trwale za to
odpowiedzialny.
3. Niejasnoć jest wielkociš niezmiennš.
4. Skrót jest najdłuższš drogš pomiędzy dwoma punktami.
5. Cztery zjawiska blokujš postęp ludzkoci: ignorancja, głupota, komitety
normalizacyjne oraz ludzie sprzedajšcy komputery.
6. Istniejš trzy rodzaje kłamstw: kłamstwa odruchowe, powszechne oraz testy
komputerowe.

Definicje:

I. Definicja użytkownika komputerów: Zestresowana istota, zazwyczaj rodzaju
żeńskiego, która wykonuje swojš pracę przy olepiajšcym oczy monitorze,
wykorzystujšc do tego bezużyteczne programy, niezrozumiałe podręczniki i
niedostosowane urzšdzenia peryferyjne. Bez pomocy komputera można by było
wykonać tę pracę w o połowę krótszym czasie.

II. Definicja posiadacza komputera "domowego" i "półprofesjonalnego":
Stworzenie męskie, któremu nie robi różnicy to, że powięca nie kończšce
się godziny zajęciu, z którego nie ma żadnej praktycznej korzyci, a przy
tym traci wszelki kontakt z rzeczywistociš i nie ma już w ogóle czasu dla
swojego otoczenia, rodziny i przyjaciół.

I dla kontrastu:
III. Definicja posiadacza komputera "profesjonalnego": Stworzenie męskie,
któremu nie robi różnicy to, że powięca nie kończšce się godziny zajęciu,
z którego nie ma żadnej praktycznej korzyci, a przy tym traci wszelki
kontakt z rzeczywistociš i nie ma już w ogóle czasu dla swojego otoczenia,
rodziny i przyjaciół.

IV Definicja WYSIWYG: "What You see is what You might get". Jednak gdy
tylko pojawi się u Ciebie iskierka nadziei, że zbliżasz się do końca swojej
pracy, to angielskie tłumaczenie WYSIWYG brzmi: "What You see is what You
never get".

Spostrzeżenia ogólne:
l. Systemy złożone wykazujš skłonnoć do popełniania kompleksowych błędów.
2. Za systemy proste wykazujš skłonnoć do popełniania kompleksowych błędów.
3. Nowe systemy produkujš nowe błędy.
4. Stare systemy produkujš tak nowe, jak i stare błędy.
5. Systemy złożone wykazujš skłonnoć do zakłócania realizacji własnych funkcji.
6. Człowiek pracujšcy z komputerem nie po stępuje zgodnie z wymaganiami komputera.
7. Człowiek postępuje rozsšdnie wtedy i tylko wtedy, gdy wszelkie inne
możliwoci zostały już wyczerpane.
8. Systemy odporne na idiotów obsługiwane sš włanie przez idiotów.
9. Komputery współpracujšce z innymi komputerami nie zachowujš się tak, jak
wymagajš tego inne komputery.
10. Rozłożenie dowolnego urzšdzenia na częci jest proste.
1 l. Ponowne jego złożenie tak, żeby działało, nie jest możliwe.
12. Wszystko, co zostało złożone, ulegnie wczeniej czy póniej rozkładowi.
13. Wszystko ulega rozkładowi w najmniej odpowiednim momencie.
14. Każdy skomplikowany montaż wymaga trzech ršk.
15. Każdy prosty montaż wymaga czterech ršk.
16. Wszystkie komputery PC sš kompatybilne, ale niektóre sš kompatybilniejsze od innych.
17. Twój jest zawsze mniej kompatybilny.
18. O ile klawiatura została stworzona po to, by przy pomocy bezładnych
ruchów kursorem wybrać z nieprzejrzystego menu niezrozumiałe instrukcje,
które łatwiej byłoby wybrać przy pomocy myszy, to mysz służy do wybierania
z nieprzejrzystego menu, przy pomocy bezładnych ruchów, trudno zrozumiałych
rozkazów, które łatwiej byłoby wskazać za porednictwem klawiatury.
19. Pustš dyskietkę możesz przeszukiwać długo i bezskutecznie.
20. Długo i bezskutecznie możesz przeszukiwać również pełnš dyskietkę.
21. Wniosek: Każdš dyskietkę możesz przeszukiwać długo i bezskutecznie.

Użytkownik.
Motto: Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle by nie miał.

Podstawowe Prawdy Informatyki:

l. Komputer służy człowiekowi.
2. Ziemia jest plaska.
l. Dla komputera nie ma rzeczy nie do pomylenia, a tym bardziej nie ma
rzeczy niemożliwych - z wyjštkiem tych, których od niego wymagamy.
2. W wiecie komputerowego przetwarzania danych żadna awaria się nie
kończy, ponieważ przechodzi zawsze w następnš..
3. Awaria komputera wyczekuje cierpliwie na najbardziej niedogodny moment,
aby bezlitonie zaatakować..
4. W pracy z komputerem opieranie się na jakichkolwiek zasadach jest błędem..
5. Nie unikniesz nigdy dużej awarii, jeli spowodujesz małš - w najlepszym
wypadku mała awaria pozostanie mała, stajšc się z czasem coraz bardziej
ucišżliwš..
6. Nikt nie jest w stanie przewidzieć wszystkich możliwych awarii - możesz
być jednak pewien, że każdš z osobna odczujesz na własnej skórze..
7. Wnioski: - Drobne awarie nie istniejš. Jeżeli miała jednak miejsce
drobna awaria, oznacza to, że nie poznałe jeszcze jej rzeczywistych rozmiarów..
8. Im doskonalej program wykonuje swoje funkcje, tym dotkliwiej Cię zawiedzie..
9. Każdy inny program zawodzi tak samo dotkliwie..
10. Tylko niepotrzebny nikomu program przebiega bez zakłóceń..
1 l. Masz zawsze o jeden wirus więcej, niż sšdzisz..
12. Podczas przeszukiwania program antywirusowy nieodwracalnie zniszczy
wszystkie zbiory tekstowe i programowe, a nietkniętym zostanie jedynie wirus..
13. Ostatecznie wirus pozostanie jedynym programem możliwym do przetworzenia..
14. Elipsy sš przedstawiane i drukowane jako schodkowate jajka..
15. Schodkowate jajka pozostajš schodkowatymi jajkami..
16. Koła nie sš kołami..
17. Wyjštek: Kołami będš wtedy (i tylko wtedy), kiedy narysujesz je jako
elipsy. Drukarka przedstawi je wtedy jako poprawne elipsy..
18. Program konwersji graficznej może być spokojnie zastšpiony poleceniem
kasowania. Wynik jest taki sam, albo przynajmniej wyjdzie na to samo..
19. Program kalkulacyjny, który daje właciwy i przyjazny wynik - kłamie..
20. Zanim z kalkulacji otrzymasz wyniki jedynie zbliżone do użytecznych,
program włšczy swój generator liczb losowych..
21. Wartoci pieniężne możesz otrzymać w dolarach, markach lub muszlach
Fidżi; nigdy w złotówkach..
22. Wyjštki sš liczniejsze od reguł..
23. Od wszystkich uznanych wyjštków istniejš wyjštki..
24. Jeżeli opanowałe już wyjštki, to nie pamiętasz już jakich reguł one dotyczš..
25. Prawidłowo napisany tekst pojawi się tylko wtedy, gdy napiszesz go ręcznie. .

Programista.

Osiem Praw Szanownego Klienta:.
l. Klientowi nigdy nie przyjdzie na myl ile kosztuje projekt, tylko ile
można na tym projekcie zaoszczędzić..
2. Jeżeli udało Ci się wprowadzić w programie, wymagane przez klienta
poprawki, wtedy on z nich zrezygnuje..
3. Żaden klient nie wie czego właciwie chce..
4. Każdy klient wie dokładnie czego nie chce..
5. Żaden klient nie chce tego co masz już gotowe..
6. Nie wie także co chciałby mieć zamiast tego..
7. Klient, który najmniej płaci marudzi najwięcej..
8. Klient żšda większych zmian dokładnie wtedy, kiedy produkt jest już
gotowy.

Prawa ogólne

l. Na polecenie "Napisz Tak lub Nie" użytkownik wpisuje "Tak lub Nie"..
2. Na polecenie "Wcinij ENTER" użytkownik wpisuje "ENTER"..
3. Na polecenie "Nacinij dowolny klawisz" użytkownik naciska klawisz SHIFT
albo ESCAPE..
4. Jeżeli napiszesz procedurę, która zapobiega pojawianiu się błędnych
wartoci, to zawsze znajdzie się użytkownik, który jš pominie. .
5. Jeżeli istniejš 4 różne możliwoci doprowadzenia programu do krachu i
wszystkie 4 zablokujesz, wtedy użytkownik znajdzie pištš metodę. .
6. Nie ma programów całkowicie idiotoodpornych..
7. Program oddany użytkownikowi w pištek wraca do autora...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin