CZĘŚĆ B METODY ODCZYTU I KASOWANIA KODÓW BŁĘDÓW
ALFA ROMEO
Bosch Motronik ML4.1
ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. - Po zwarciu wyłącznika na 5 s dioda zacznie emitować kody błędów.
KASOWANIE : Na 10 s zdjąć klemę ujemną z akumulatora.
UWAGA !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE KASOWANIE PAMIĘCI ODBIORNIKÓW PRĄDU.
Bosch Motronik 1.7
ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. - Po włączeniu zapłonu pięciokrotnie w ciągu 5 s nacisnąć pedał przyspieszenia.
AUDI
Bosch Mono Jetronic - Bosch KE Jetronic,
Bosch KE Motronic 1.1 - Bosch KE Motronic 1.2
Bosch Motronic M2.3 - Bosch Motronic M2.4
KASOWANIE (1) : Wyłączyć zapłon - zewrzeć styki wyłącznika - Włączyć zapłon - Przytrzymać zwarte styki wyłącznika jeszcze przez ok. 6s - Rozewrzeć styki - Wyłączyć zapłon
KASOWANIE (2) : Na 5 min zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora.
UWAGA !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE KASOWANIE PAMIĘCI ODBIORNIKÓW PRĄDU ORAZ KASOWANIE WARTOŚCI ADAPTACYJNYCH
Bosch Mono Monotronic
ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. - Włączyć zapłon - Po zwarciu wyłącznika na 5 s dioda zacznie emitować kody błędów.
KASOWANIE : Na 5 min zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora.
BMW
Bosch Motronic M 1.7
Bosch Motronic M 1.7.2 - Bosch Motronic M 1.7.3
ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. - Włączyć zapłon - Nacisnąć pedał przyspieszenia pięciokrotnie w ciągu 5 s. (w silnikach V12 sześciokrotnie).
KASOWANIE : Po wyemitowaniu kodów końcowych nacisnąć pedał przyspieszenia na co najmniej 10 s.
Bosch Motronic M 1.2
ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. - Włączyć zapłon - nacisnąć pedał przyspieszenia pięciokrotnie w ciągu 5 s. (w silnikach V12 sześciokrotnie).
Bosch Motronic M3.1
ODCZYT : Włączyć zapłon -pięciokrotnie w ciągu 5 s. wcisnąć pedał przyspieszenia - dioda zgaśnie - dioda zaświeci się na 2,5 s rozpoczynając transmisje kodów.
KASOWANIE (1): Po wyemitowaniu kodów końcowych nacisnąć pedał przyspieszenia na co najmniej 10 s.
KASOWANIE (2): na 10 s zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora.
CHRYSLER (VOYAGER)
ODCZYT : W ciągu pięciu sekund trzykrotnie włączyć zapłon
Za trzecim razem pozostawić zapłon w pozycji włączonej.
Kontrolka diagnostyki na desce rozdzielczej wyemituje kody.
KASOWANIE : na 30 s zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora.
WAGA !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE KASOWANIE PAMIĘCI ODBIORNIKÓW PRĄDU.
CITROEN
Bosch Motronic ML4.1 - Bosch Mono Jetronic A2.2
Bosch Mono Motronic MA3.0 -
Bosch Motronic MP3.1 /3.2/5.1.1 - Magneti Marelli G8 Magneti Marelli Momopoint G6.11 -
Magneti Marelli 8P.10/11/13/20 - Fenix 3B/4
KASOWANIE (1): na 10 s. zewrzeć styki wyłącznika.
KASOWANIE (2): na 2 min. zdjąć klemy z akumulatora.
DAEWOO
ODCZYT : Zmostkować styki A i B w złączu samo diagnostyki.
Włączyć zapłon. Kody zostaną wyświetlone lampką kontrolna umieszczoną na tablicy wskaźników.
KASOWANIE : Wyłączyć zapłon. Na 2 min. zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora.
WAGA !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE KASOWANIE PAMIĘCI INNYCH ODBIORNIKÓW PRĄDU.
DAIHATSU
Daihatsu MPI
ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. -Włączyć zapłon. Kody zostaną wyświetlone lampką kontrolna umieszczoną na tablicy wskaźników.
KASOWANIE : Wyłączyć zapłon. Na 1 min. zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora.
UWAGA !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE KASOWANIE PAMIĘCI
ODBIORNIKÓW PRĄDU.
FIAT
GM Delco SPI
FORD
FORD EEC IV -CFi (1)
ODCZYT : Silnik doprowadzić do normalnej temperatury pracy - Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia - Uruchomić silnik na biegu jałowym.
Emisja kodów powinna rozpocząć się po ok. 40 s.
KASOWANIE : Wyłączyć zapłon - Zdjąć z akumulatora klemę ujemną na 10 minut.
FORD EEC IV -CFi (2) - 1995 - 1996
ODCZYT : Silnik doprowadzić do normalnej temperatury pracy - Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia - Włączyć zapłon
KASOWANIE (1) : Wyłączyć zapłon - Zdjąć z akumulatora klemę ujemną na 10 minut.
Weber IAW - Marelli
ODCZYT : Silnik doprowadzić do normalnej temperatury pracy -Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia - Załączyć przycisk (W) - Uruchomić pozostawić samochód na biegu jałowym
W sytuacji gdy samochód nie da się uruchomić - należy na 5 s.
uruchomić rozrusznik. Emisja kodów powinna rozpocząć się po ok. 40 s.
KASOWANIE : Dokonuje się automatycznie poprzez rozłączenie przycisku "W"
Ford EGI - MECS (MAZDA)
ODCZYT (1) : Silnik doprowadzić do normalnej temperatury pracy - Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia - Włączyć zapłon.
ODCZYT (2) : Silnik doprowadzić do normalnej temperatury pracy - Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia - Uruchomić silnik.
KASOWANIE : Wyłączyć zapłon - Zdjąć z akumulatora klemę ujemną - Na 10 s wcisnąć pedał hamulca .
ECCS
ODCZYT : Włączyć zapłon - Zmostkować styki w gnieździe diagnostycznym na ok. 4 s. - Rozłączyć połączenie - Lampka samo diagnostyki zacznie emitować kody.
KASOWANIE (1) : Włączyć zapłon - Wykonać mostek w gnieździe diagnostycznym na ok. 4 s. - Rozłączyć mostek -
Wykonać mostek w gnieździe diagnostycznym na ok. 4 s.-
Rozłączyć mostek- Wyłączyć zapłon.
KASOWANIE (2) : Odłączyć ujemny biegun akumulatora na 24 godz.
Ford EEC IV - Explorer
ODCZYT : Włączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. - Kontrolka samo diagnostyki zacznie emitować kody błędów.
KASOWANIE : Wyłączyć zapłon - Zdjąć z akumulatora klemę ujemną - Włączyć zapłon na 2 min - Wyłączyć zapłon - Podłączyć do akumulatora klemę ujemną.
HONDA
HONDA PGM-FI
ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać mostek wg rys. Włączyć zapłon - Odczytać kody :
- w starczych modelach kontrolka umieszczone jest w obudowie sterownika ( pod wykładziną pasażera - obok kierowcy),
- w nowszych kody odczytuje się z kontrolki umieszczonej na tablicy wskaźników.
HYUNAI
MPI
ODCZYT ...
rokstedii