nowy KLASA IVPlan wynikowy.doc

(72 KB) Pobierz
Lp

KLASA IV

 

L.p.

Treści nauczania

Szczegółowe cele kształcenia i przewidywane osiągnięcia ucznia

Dzieje sztuki

Środki plastycznego wyrazu

Uczeń wie, zna, rozumie:

Uczeń potrafi:

  1.  

Lekcja organizacyjna.

 

-uczeń zapoznał się z podstawowymi zasadami BHP w pracowni plastycznej

- uczeń zapoznał się z systemem oceniania

 

 

2.3

Czy cisza jest kolorowa – symbolika koloru

- barwy czyste, złamane

- plama

 

-  podstawowe informacje na temat barw

- jak powstają barwy pochodne

- pojęcie plama

- czym jest plama

 

-  wymienić elementy koła barw

- stworzyć własną paletę barw

- wyjaśnić pojęcia barwy ciepłe, zimne, pochodne.

- wykorzystać nabytą wiedzę pracy plastycznej

- rozróżnić plamę miękką i ostrą.

-za pomocą plam stworzyć pracę wykorzystując nabytą wiedzę 

4.5

Kreska – znak przedstawiający różne informacje.

- kreska

- kontur

- linia

 

 

- pojęcie kreska

- rodzaje kresek

- co to jest kontur

 

 

- wskazać w reprodukcjach kreski, kontur

- wykorzystać wiedzę w swojej pracy.

- potrafi wykorzystać  w pracy kontur, różne rodzaje kresek

6

Projektowanie dekoracji na dzień nauczyciela.

- projektowanie

- kompozycja

- liternictwo

- pojęcie dokoracji

 

- samodzielnie wykonać zadanie plastyczne

7.

Co to jest kompozycja.

- rodzaje kompozycji

 

 

- pojęcie kompozycja

- wymienić i opisać ważniejsze rodzaje kompozycji.

- ułożyć kompozycje wedle określonej zasady

- wykorzystać zasady tworzenia kompozycji w działaniach plastycznych

- przedstawić rolę kompozycji jako środka wyrazu plastycznego

• twórczo stosować kompozycję w działaniach plastycznych

• porównuje znaczenia pojęcia  „kompozycja”
w plastyce i muzyce

 

8

Moje własne kompozycje.

- kompozycja otwarta, zamknięta, statyczna, dynamiczna

- czym charakteryzuje się kompozycja

- jak przedstawić na płaszczyźnie kompozycję  złożoną z kilku powtarzających się elementów

 

 

- porównać kompozycję otwartą i zamkniętą, wskazując występujące między nimi różnice

- tworzy samodzielnie lub w grupie kompozycję otwartą i zamkniętą na płaszczyźnie, stosując wybrane techniki

 

9

W pracowni artysty. Narzędzia malarskie.

- farby

- pędzle

- ołówki

 

- podstawowe narzędzia malarskie

 

 

- wymienić podstawowe narzędzia malarskie

- swobodnie posługiwać się narzędziami malarskimi

10

Czym się zajmują sztuki plastyczne.

- podstawowe wiadomości o sztukach plastycznych.

- wymienić podstawowe rodzaje sztuk

- pojęcia sztuka

 

- samodzielnie odszukać informację o sztukach plastycznych

11

Ilustracja do wiersza. J .Tuwima „Dyzio marzyciel”

- Szkic

- kompozycja

- kreska

- kontur

- zasady kompozycji i wykorzystuje w pracy

 

-wykorzystać różne techniki plastyczne

- stworzyć własną interpretacje tematu plastycznego.

 

12

Różne rodzaje piękna. Rozmyślanie nad pięknem.

- piękno w sztuce

- pojęcie piękna dzisiaj i dawniej

- czym jest piękno

 

 

 

 

- stworzyć własną interpretacje piękna

- wykorzystać wiedzę zdobytą na wcześniejszych lekcjach ( walor, kompozycja, barwa…)

13

Symbolika koloru.

- podział barw

- symbolika barw

- podstawowe pojęcia plastyczne

-rozumie symbolikę koloru

-

 

- zastosować podstawowe wiadomości o kolorze

- posługiwać się różnymi technikami plastycznymi w swojej pracy plastycznej

- rozróżnić, odczytać symbolikę koloru

 

14.15

Stroje ludowe – rodzaje strojów.

- rodzaje  ubioru w poszczególnych częściach polski

- znaczenie strojów w poszczególnych regionach Polski

- rodzaje strojów

- przyporządkować rodzaje strojów do danego regionu Polski

- zaprojektować strój ludowy

16

Motywy świąteczne w sztuce.

- kolor

- symbolika

- symbole świąt

- za pomocą różnych materiałów przedstawić motyw świąteczny

17

Kompozycja przestrzenna – rodzaje kompozycji

- kompozycja

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin