1) zdjąć pokrywę iskrownika (w skuterach SR50/SR80 zdemontować uprzednio podnóżek, a w modelu CE układ wydechowy);
2) włączyć 1 bieg i odkręcić nakrętkę M8 wraz z podkładką, znajdujące się po prawej stronie korpusu za gaźnikiem;
3)wsunąć trzpień nastawczy w otwór wałka napędowego, kołnierz trzpienia musi stykać się z czołem wałka;
4) za pomocą nakrętki współpracującej ze śrubą M8, wyregulować położenie osi obrotu dźwigni wahadłowej przesuwającej klin; w tym celu obrócić nakrętkę kluczem nasadowym o około dwa obroty w prawo, a następnie ponownie w lewo - do chwili zetknięcia klina z trzpieniem wsuniętym do oporu i przytrzymanym ręką;
5) ponownie obrócić nakrętkę o jeden obrót w prawo - reguluje się w ten sposób luz mechanizmu zmiany biegów; następnie, po założeniu podkładki, unieruchomić nakrętkę śrubą M8;
6) wyjąć trzpień nastawczy i założyć pokrywę iskrownika.
Jeśli podczas jazdy motorowerem prawidłowe przełączanie z biegu wyższego na niższy powoduje samoczynne "wyskakiwanie" biegu, to należy nakrętkę obrócić o 1/2 do 1 obrotu w lewo.
Jeżeli bieg "wyskakuje" podczas przełączania z niższego na wyższy, to nakrętkę należy obrócić w prawo.
krzysiek_wierciak