TEMATYKA
1. WIELKANOCNE JAJKO ...
CEL GŁÓWNY: : Wprowadzenie dziecka w świat wartości uniwersalnych np. dobro, miłość, piękno poprzez tworzenie otoczenia sprzyjającego rozumieniu i przeżywaniu tych wartości.
CEL KSZTAŁCĄCY: Zapoznanie z tradycjami Wielkanocnymi, wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną.
CELE OPERACYJNE: dzieci powinny: - poznać nazwę świąt – Święta Wielkanocne
- poznać zwyczaje kultywowane w związku ze świętami np. wykonywanie palm, przygotowanie święconki, malowanie jajek, śmigus – dyngus; znać nazwę pomalowanego jajka - pisanka
2. WIOSENNE PORZĄDKI
CEL GŁÓWNY: Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie.
CEL KSZTAŁCĄCY: Kształcenie spostrzegawczości podczas obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie. Wyrabianie samodzielności i umiejętności działania na rzecz innych – prace użyteczne.
CELE OPERACYJNE: dzieci powinny: -dzieci powinny: wyrabiać pozytywny stosunek do świata roślin podczas obserwacji pracy ludzi w ogrodzie, przestrzegać zasadę nie niszczenia przyrody np. szanowania kwiatów, zapamiętać nazwę i wygląd kilku wiosennych kwiatów np. tulipan, żonkil, stokrotka
- wzbogacić słownik o nowe wyrazy m.in. grządka, motyka, nabywać swobodę w samorzutnym wyrażaniu swych myśli i przeżyć
3. SAMOCHODY, POCIĄGI, ROWERY...
CEL GŁÓWNY: Budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i dostarczanie radości odkrywania.
CEL KSZTAŁCĄCY: Rozpoznawanie i nazywanie wybranych pojazdów, kształcenie umiejętności rozdzielenia na pojazdy lądowe, wodne i powietrzne.
CELE OPERACYJNE: dzieci powinny: - prawidłowo rozróżniać i nazywać pojazdy;
- umiejętnie określić sposób i miejsce poruszania się
gochaad