Czerwiec.doc

(138 KB) Pobierz
CZERWIEC -miesięczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 6-letnich -wych

CZERWIEC -miesięczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 6-letnich -wych. M.Żmuda (gr.VIII)

 

 

Temat dnia

Cele ogólne

Plan pracy-tematyka

Obszary aktywności

Przewidywane osiągnięcia- dziecko:

                                               Cykl tematyczny: „Datę tę dokładnie znamy – święto rodziny dzisiaj mamy

1.„Pomagamy mamie i tacie”

-przygotowanie programu artystycznego z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca;

-kształcenie umiejętności planowania działań związanych z przygotowaniem przyjęcia dla mam i tatusiów;

-rozwijanie umiejętności współpracy w grupie;

-rozwijanie umiejętności plastycznych;

-rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej – przygotowanie instrumentacji piosenki;

I. Zabawy naszych rodziców – „Mam chusteczkę haftowaną”, „Stary niedźwiedź”, „Ojciec Wergiliusz”;

II. Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej „Zajączek z rozbitego lusterka”- swobodne wypowiedzi dzieci na temat treści opowiadania, ocena postępowania rodziców;

-„Pomagamy mamie i tacie”- rozumienie roli, jaką pełnią matka i ojciec w rodzinie, rozmowa na temat sposobów pomagania rodzicom w pracach domowych przez dzieci, naśladowanie ruchem wybranych czynności;

-„Moja rodzina”- wykonanie ilustracji, układanie podpisów „To mama, tata i ja” lub „To jest moja rodzina”;

-wprowadzenie tańca słoni do muzyki poważnej Saint-Saensa „Słoń”;

-„Tata jest na medal”- przygotowanie prezentów dla taty – medale z masy solnej;

 

społeczna

 

 

językowa

 

 

muzyczna

 

 

plastyczna

 

 

ruchowa

-aktywnie uczestniczy w przygotowaniu programu artystycznego z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca;

-rozumie rolę matki i ojca w rodzinie;

-wypowiada się na temat pomocy rodzicom w pracach domowych;

-wykonuje pracę plastyczną na zadany temat;

-układa podpis do rysunku z rozsypanki wyrazowej;

-przygotowuje niespodziankę - prezent dla taty, dba o estetyczne wykonanie pracy plastycznej;

-śpiewa piosenkę i tworzy akompaniament muzyczny do jej melodii;

2.„O prawach dziecka”

-kształtowanie postawy szanowania wszystkich ludzi;

-kształtowanie postawy odpowiedzialności za swoje postępowanie;

-wdrażanie do przestrzegania wspólnie ustalonych umów i zasad;

-kształcenie umiejętności współdziałania w grupie podczas zabaw i gier zespołowych, rozwiązywania problemów;

-doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem;

-stosowanie umiejętności matematycznych w praktyce;

I. Zabawa dydaktyczna „Jestem niepowtarzalny”;

-zabawa ruchowa „Plątanina”, rozmowa na temat współpracy w zespole podczas wykonywania wspólnego zadania;

II. Prezentacja wiersza M. Brykczyńskiego „Prawa dziecka”              -omówienie opisanych w wierszu praw przysługujących dzieciom, rozmowa na temat szanowania praw nie tylko swoich, ale również innych ludzi;

-„Jak się czujesz?” – zabawa dramowa;

-wspólne ustalanie praw i obowiązków dziecka;

-zabawy dydaktyczne: „Matematyczne łamanie głowy” –wykonywanie zadań na dodawanie i odejmowanie, układanie działań arytmetycznych;

-zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym: „Przerzucanie piłki przez sznurek”, „Celowniczy”, „Parzyste, nieparzyste” – wspólne ustalanie i przestrzeganie reguł gry;

-nauka piosenki „Podróż do Wielkiej Brytanii”

 

 

społeczna

 

 

językowa

 

 

matematyczna

 

 

ruchowa

 

 

muzyczna

-zna prawa i obowiązki każdego dziecka;

-szanuje prawa innych;

-zgodnie współdziała w zespole;

-wspólnie z innymi dziećmi ustala reguły gier;

-przestrzega wspólnie ustalonych zasad;

-umie wygrywać, ale także pogodzić się z porażką;

-rozwiązuje zadania matematyczne na dodawanie i odejmowanie;

-układa i odczytuje działania matematyczne;

-śpiewa piosenkę na Dni Bukowna;

-ilustruje piosenkę ruchem i dźwiękiem;

3.„Święto wszystkich dzieci

-kształtowanie postawy szacunku dla wszystkich ludzi;

-wzbogacanie wiadomości na temat życia ludzi w różnych miejscach na świecie;

-doskonalenie umiejętności uważnego słuchania innych;

-rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej;

-budowanie atmosfery przyjaźni i postawy wzajemnej pomocy;

-rozwijanie sprawności fizycznej;

I. Rozmowa przy ilustracjach na temat ludzi żyjących w różnych stronach świata;

-„Co nas dzieli, co nas łączy?’ – rozmowa na temat potrzeb, pragnień, podobnych zabaw i zajęć dzieci na całym świecie;

-zabawa metodą pedagogiki zabawy „ Indiańskie znaki”;

II. „Dzień Dziecka w przedszkolu” – zabawy taneczne przy piosenkach dziecięcych wspólnie z dziećmi z innych grup;

-zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym metodą pedagogiki zabawy;

-wspólny słodki poczęstunek w sali przedszkolnej;

-wykonywanie tańców według pomysłów dzieci do muzyki wybranych regionów świata;

-nauka tańca do piosenki „Podróż do Wielkiej Brytanii”

 

społeczna

 

 

językowa

 

 

muzyczna

 

ruchowa

-wypowiada się na podany temat;

-uważnie słucha innych i potrafi wziąć udział w rozmowie;

-z szacunkiem wyraża się o ludziach różnych narodowości;

-wspólnie bawi się przy nagraniach piosenek dziecięcych;

-bierze aktywny udział w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu;

-tworzy własny taniec do muzyki z różnych regionów świata;

-zna podstawowy krok tańca do piosenki o Wielkiej Brytanii;

4.„ Koleżanki i koledzy z Afryki”

-zapoznanie dzieci z muzyką innego kontynentu;

-rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej;

-doskonalenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej;

-doskonalenie umiejętności liczenia;

-klasyfikowanie wg określonego kryterium;

-układanie zadań do ilustracji;

-rozwijanie spostrzegawczości;

-doskonalenie sprawności manualnej i ruchowej;

I. „List – obrazek z Afryki” –wprowadzenie w tematykę zajęć.

II. Nauka piosenki afrykańskiej „Simama kaa” - prezentacja nagrania, opracowanie układu choreograficznego;

-słuchanie nagrań muzyki afrykańskiej CD. 42;

- porządkowanie ilustracji wg kryteriów tematycznych – dzieci z różnych zakątków świata;

-rozwiązywanie zadań tekstowych K. s. 132,133 z wykorzystaniem liczmanów;

-ćwiczenia doskonalące umiejętność czytania K. s.132,133, rozpoznawanie zwierząt, nazywanie ich w języku niektórych ludów afrykańskich;

-wykonywanie ćwiczeń doskonalących umiejętność układania i rozwiązywania zadań tekstowych Ćw.s.64;

-praca plastyczno-techniczna „List z Afryki” -wycinanie wg wzoru;

społeczna

 

 

językowa

 

 

muzyczna

 

 

ruchowa

 

 

plastyczna

-śpiewa piosenkę afrykańską;

-zgodnie uczestniczy w zabawach ruchowych przy muzyce;

-zgodnie współdziała w zespole;

-wypowiada się na podany temat;

-układa zadania do ilustracji;

-klasyfikuje obrazki według określonego kryterium;

-rozpoznaje wybrane zwierzęta afrykańskie;

-starannie i estetycznie wykonuje pracę plastyczną;

5.„Święto rodziny w naszym przedszkolu”

-uczestniczenie w działaniach związanych z przygotowaniem uroczystości przedszkolnej dla mam, tatusiów i dzieci;

-wyzwalanie ekspresji emocjonalnej i muzycznej przez odgrywanie określonej roli;

-rozwijanie umiejętności współpracy w grupie;

I. Przygotowanie do występów – próba generalna w przebraniach;

II. „Święto rodziny w naszym przedszkolu” – uroczyste spotkanie z rodzicami w dniu ich święta;

-przedstawienie programu artystycznego „Rodzinna wycieczka do ZOO” przygotowanego przez dzieci (tańce, wiersze, piosenki);

-wręczenie rodzicom własnoręcznie wykonanych upominków;

-„Piknik rodzinny” – wspólne grillowanie i poczęstunek dla rodziców i dzieci;

- zabawy dzieci w zamku dmuchanym – wesołe podskoki;

 

społeczna

 

muzyczna

 

językowa

 

ruchowa

-bierze czynny udział w przygotowaniach i w uroczystości dla mamy i taty z okazji święta rodziny;

-prezentuje taniec słoni do muzyki poważnej K. Saint Saensa „Słoń”;

-bierze udział we wspólnym poczęstunku jako organizator i jako gość;

-wręcza własnoręcznie wykonane drobne upominki;

                                              Cykl tematyczny: „Odpoczywamy na łonie przyrody”

1.„W poszukiwaniu lata”

-obserwowanie zmian w przyrodzie – wycieczka do parku;

-rozwijanie umiejętności dzielenia się swoimi spostrzeżeniami;

-kształcenie umiejętności włączania się do rozmowy i uważnego słuchania wypowiedzi innych na temat zmian w przyrodzie latem;

-kształcenie umiejętności układania i rozwiązywania zadań tekstowych;

-kształtowanie pojęcia liczby naturalnej w aspekcie głównym i porządkowym;;

-rozwijanie umiejętności plastycznych;

I. „Złączone słoneczka” – zabawa ruchowa wprowadzająca w tematykę dnia;

II. „Kwiaty i motyle” – liczenie elementów, określanie miejsca wskazanego obiektu za pomocą liczb porządkowych;

-wysłuchanie wiersza H. Ożogowskiej „Wyprawa” – ilustrowanie ruchem treści wiersza;

-próby układania i rozwiązywania zadań tekstowych – ilustrowanie treści zadań za pomocą liczmanów, układanie działań do każdego zadania, samodzielne układanie zadań przez dzieci i ich rozwiązywanie;

-słuchanie wiersza J. Brzechwy „Przyjście lata” – odpowiadanie na pytania związane z treścią wiersza;

-spacer do pobliskiego parku – obserwacja przyrody;

-„Lato na obrazku” – wykonanie pracy plastycznej – inspiracją do malowania są wiersze, ilustracje, własne spostrzeżenia ze spaceru;

 

przyrodnicza

 

 

językowa

 

 

ruchowa

 

 

 

plastyczna

-potrafi dostrzec w świecie przyrody istotne zmiany świadczące o tym, że nadchodzi lato;

-potrafi opowiedzieć o zaobserwowanych zmianach innym;

-uczestniczy w rozmowie respektując jej zasady: uważnego słuchania, kulturalnego zabierania głosu;

-z uwagą i zrozumieniem słucha utworów literackich;

-wskazuje obiekty we właściwej kolejności;

-potrafi ułożyć i rozwiązać proste zadania tekstowe;

-estetycznie i starannie wykonuje pracę plastyczną;

2.„Wycieczka do lasu”

-kształtowanie postawy poszanowania środowiska – rozmowa na temat ochrony lasów;

-kształcenie umiejętności włączania się do rozmowy na temat bogactwa leśnego ekosystemu i korzyści, jakie człowiek czerpie z lasu;

-wzbogacanie wiadomości o świecie zwierząt –zwierzęta prowadzące nocny i dzienny tryb życia;

-doskonalenie umiejętności czytania;

-rozwijanie prawidłowej wymowy;

-kształcenie umiejętności uogólniania i definiowania – tworzenie „Kodeksu lasu”;

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin