uzdolnienia.doc

(44 KB) Pobierz
Praca dydaktyczno- wyrównawcza

Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze

W ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej w grupie 6 latków

2011/2012

 

Indywidualny program pracy

z dzieckiem zdolnym plastycznie

 

 

Cele:

Wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka w zakresie:

§         Jego wrodzonych możliwości twórczych

§         Poznawania i wyrażania siebie w formie ekspresji plastycznej

§         Kształtowania twórczej postawy

 

Obszary oddziaływań:

§         Rysowanie i malowanie na różnych formatach papieru za pomocą różnych technik: rysowanie kredką ołówkową, świecową, pastelową, kredą, mazakiem, świecą, węglem, patykiem i tuszem; malowanie farbą akwarelową, plakatową

§         Rysowanie i malowanie inspirowane muzyką, literaturą, własnymi przeżyciami, z zastosowaniem różnych form i technik.

§         Malowanie różnymi narzędziami: pędzlem, patykiem, gąbką, pęczkiem waty, palcami.

§         Tworzenie kompozycji rytmicznych, symetrycznych w różnych układach, dekoracyjnych, ornamentów z elementów geometrycznych i tworzywa przyrodniczego.

§         Lepienie z różnych mas plastycznych (glina, plastelina, masa solna, trocinowa, papierowa) rzeźby płaskiej i płaskorzeźby oraz całości skomponowanej z elementów.

§         Wycinanie z papieru, kartonu, tkaniny różnych wycinanek tematycznych, dekoracyjnych i abstrakcyjnych.

§         Wykonywanie prac z gazet, bibuły krepiny, szarego papieru. Łączenie za pomocą kleju, taśmy samoprzylepnej, sznurka, zszywaczy i spinaczy.

§         Ilustrowanie utworów literackich i własnych opowiadań.

§         Wykonywanie prac z wykorzystaniem systemu Edukacja przez ruch D. Dziamskiej – origami płaskie z koła i kwadratów.

§         Wykonywanie prac zespołowych – wspólne uzgadnianie treści pracy, planowanie, podział pracy, wybór niezbędnych materiałów.

 

Metody:

 

§         Samodzielnych doświadczeń (inicjatywa dziecka w czasie zabaw, kontakcie z przyrodą)

§         Zadań stawianych dziecku ( rozwiązuje zadania samodzielnie lub z pomocą nauczyciela)

§         Odtwarzania (rytmów graficznych, obrazków)

§         Słowna ( rozmowy, opowiadania, zagadki, poszerzenie wiadomości dziecka)

§         Żywego słowa ( środki artystyczne, pomagające rozwijać wrażliwość uczuciową i estetyczną)

§         Obserwacji (pokaz czynności)

 

 

1

Przedszkole nr 2 im. Kubusia Puchatka w Mikołowie

Zgłoś jeśli naruszono regulamin